Rykte - Minecraft-RTS under utveckling

Robot
Rykte - Minecraft-RTS under utveckling

Får vi se mer på uppesittarkvällen på söndag?

#minecraft, #rts


Medlem

Allt som har med nya RTS att göra är bra!

Frost giant studios (Tidigare anställda där har jobbat med Starcraft, warcraft, command and conquer osv) ska visa lite vad dem håller på med den 9 Juni på "summer game fest". Det är nog det jag är mest peppad på att se!

Skribent

Låter lite som den gamla goding Sacrifies


signatur

"Writer and Fighter"

Frilansare
Skrivet av Querth:

Allt som har med nya RTS att göra är bra!

Eller..?
Jag tittar på dig, A Game of Thrones: Genesis Med flera!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Låter lite som den gamla goding Sacrifies

Oh Sacrifice! Det var ett kul och intressant spel! Har fortfarande lådan kvar från det

Skribent
Skrivet av zevile:

Oh Sacrifice! Det var ett kul och intressant spel! Har fortfarande lådan kvar från det

Ja, underskattat spel tycker jag. De försökte utveckla RTS-genren lite, men hamnade som i skymundan. Jag har alltid tyckt att spelet förtjänat en uppföljare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, underskattat spel tycker jag. De försökte utveckla RTS-genren lite, men hamnade som i skymundan. Jag har alltid tyckt att spelet förtjänat en uppföljare.

Verkligen! Inte för att gå off-topic men minns såväl känslan när jag stod bredvid mina ranged och dom sköt ner en hel drös av monster. Kändes verkligen som ett steg fram i RTS genren! Jag tror hela demon/gudar grejen gjorde att många RTS fans missade det. Var lite flummigt i jämförelse med Starcraft, age of empires etc.

Skribent
Skrivet av zevile:

Verkligen! Inte för att gå off-topic men minns såväl känslan när jag stod bredvid mina ranged och dom sköt ner en hel drös av monster. Kändes verkligen som ett steg fram i RTS genren! Jag tror hela demon/gudar grejen gjorde att många RTS fans missade det. Var lite flummigt i jämförelse med Starcraft, age of empires etc.

Warcraft 3 skulle ju vara mer hjältebaserat minns jag och köras mer från 3e-person. Det blev dock mer traditionellt i slutändan, men tanken var att du skulle styra en hjälte som sen kontrollerade trupperna.

On topic: Kan ändå se att det kan bli intressant i Minecraft-tema. Det som hade varit kul här är om de kör med att du kan förstöra terräng på samma vis som i originalspelet. Det skulle vara något helt nytt för RTS-genren. Kunna spränga sig igenom berg och liknande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Warcraft 3 skulle ju vara mer hjältebaserat minns jag och köras mer från 3e-person. Det blev dock mer traditionellt i slutändan, men tanken var att du skulle styra en hjälte som sen kontrollerade trupperna.

On topic: Kan ändå se att det kan bli intressant i Minecraft-tema. Det som hade varit kul här är om de kör med att du kan förstöra terräng på samma vis som i originalspelet. Det skulle vara något helt nytt för RTS-genren. Kunna spränga sig igenom berg och liknande.

På riktigt? Det visste inte jag faktiskt. Skulle ju varit riktigt coolt! WC4 i det konceptet please??

Ja sant! Du har nåt på spåren där. Blir spännande att se gameplay från detta!

Skribent
Skrivet av zevile:

På riktigt? Det visste inte jag faktiskt. Skulle ju varit riktigt coolt! WC4 i det konceptet please??

Ja sant! Du har nåt på spåren där. Blir spännande att se gameplay från detta!

Ja det beskrevs som ett RPG-RTS först. Hjältarna skulle levla skaffa bättre utrustning och kunna göra quests. De har kvar lite av levlingen och även att hjältarna kan bära utrustning, men det skulle vara ännu mer RPG-inriktat.

Japp ska bli spännande och se vad de kokar ihop.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar