The Last of Us 2:s multiplayer blir fristående och storydrivet

Robot
The Last of Us 2:s multiplayer blir fristående och storydrivet
Medlem

Detta är riktigt spännande!

Moderator

Första spelets multiplayer var riktigt kul! Är det likt det fast nyare och bättre på alla plan kan det här bli bra

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas det på nåt sätt går att lira själv så att jag kan få uppleva storyn. Eller om det är krav CoOp på minst 2-3 personer. Lirar ju enbart singleplayer.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

FM-guru
F.d. Sisyr

Om det är storydrivet utgår jag nästan från att det är någon form av coop-grej på agendan, eller? Med ett "vanligt" multiplayerläge utöver det. Känns som att kombon PvP + storydrivet lätt blir pajig. Men jag kanske är helt fel ute.

Å andra sidan är jag hopplöst usel på att sikta etc med handkontroll, så det får gärna vara coop för min del.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Första spelets multiplayer var riktigt kul! Är det likt det fast nyare och bättre på alla plan kan det här bli bra

Tyckte också det. Riktigt underskattat! Hade hoppats att det skulle komma MP direkt med part 2 men den som väntar på nåt gott..

Medlem

Måste få reda på mer vad det menas med "Story". Om det är sammanfogade multiplayer banor bara för att lära sig i princip hur spelet fungerar eller om det är något seriöst Singeplayer spel med inslag av multiplay. Hur som har jag inget sug att betala för en prenumeration, men om det går att spela offline och är bra så.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Någon version av co-op vore trevligt!

Medlem

Story-driven Co-op med inslag av både PvP (mot andra lag) och PvE (clickers), i en någorlunda öppen värld, hade varit skoj.

signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Varför ens kalla det Last of Us 2? Hade det inte varit bättre att kalla det Last of Us med undertitel istället? Eller är de rädda för att det ska blandas ihop med 1:an om/när Remaken kommer och att första Last of Us redan hade ett fristående spel med undertitel? Eller hänge handlingen så hår ihop med 2:an så att det beror på det?

Ska blir intressant att se vad detta blir, har dock ganska lite intresse för MP och provade aldrig det i första spelet.
Men får de till ett väldigt smidigt system med sömlösa laddningstider tack vare PS5 och med väl fungerande coop så kan det väl vara intressant.
Älskade LoU2, håller inte ens med om kritiken att spelet var för långt, det utdragna var en smärtsam och utdragen plåga som bara bidrog till temat och stämningen.

Redaktör
Skrivet av Fearnox:

Varför ens kalla det Last of Us 2? Hade det inte varit bättre att kalla det Last of Us med undertitel istället? Eller är de rädda för att det ska blandas ihop med 1:an om/när Remaken kommer och att första Last of Us redan hade ett fristående spel med undertitel? Eller hänge handlingen så hår ihop med 2:an så att det beror på det?

Ska blir intressant att se vad detta blir, har dock ganska lite intresse för MP och provade aldrig det i första spelet.
Men får de till ett väldigt smidigt system med sömlösa laddningstider tack vare PS5 och med väl fungerande coop så kan det väl vara intressant.
Älskade LoU2, håller inte ens med om kritiken att spelet var för långt, det utdragna var en smärtsam och utdragen plåga som bara bidrog till temat och stämningen.

Det har ju inte fått något namn än.

signatur
Medlem

Gillade verkligen MP i förra spelet, hade för min del räckt mer än väl med mer av samma. Blir intressant att se vad de får ihop denna gången, kan bli att damma av mitt Playstation igen om MP blir bättre än vad huvudspelet var.

ELF
Medlem

Låter som att det kan bli som The Division.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det har ju inte fått något namn än.

Nu gjorde jag visst bort mig😬 Var uppe lite sent igår och borde såklary ha läst artikeln innan jag kommentera...

Me jag tänkte se eventent i efterhand och ville inte bli för spoilad, är min ursäkt...

Redaktör
Skrivet av Fearnox:

Nu gjorde jag visst bort mig😬 Var uppe lite sent igår och borde såklary ha läst artikeln innan jag kommentera...

Me jag tänkte se eventent i efterhand och ville inte bli för spoilad, är min ursäkt...

Behövs ingen ursäkt, men din var ändå fullt legitim! Jag brukar inte ha andra ursäkter än att jag gör fel...

signatur
1
Skriv svar