Aliens Fireteam Elite: Pathogen släpps den 30:e augusti

Robot
Aliens Fireteam Elite: Pathogen släpps den 30:e augusti

DLC till Aliens: Fireteam Elite utannonserat Summer of Gaming.

#Aliens-fireteam-elite


Medlem

Kompisen ville köra igenom spelet så vi plockade upp det på rea. Vi har än så länge haft skoj, men det är ganska mediokert i jämförelse med andra liknande spel. Upplägget med (bara?) tre spelare reagerade jag på först. Men känns rätt bra att höra en "smartgun" ljuda och även om AIn för motståndet inte vinner några priser (iaf på lägre svårighetsgrader), så är det en mer lyftande upplevelse än vad tidigare, aktion-orienterade, Alienspel har bjudit på...
Man får inte vara allt för kräsen. 🤭

Skribent
Skrivet av Weeks_death:

Kompisen ville köra igenom spelet så vi plockade upp det på rea. Vi har än så länge haft skoj, men det är ganska mediokert i jämförelse med andra liknande spel. Upplägget med (bara?) tre spelare reagerade jag på först. Men känns rätt bra att höra en "smartgun" ljuda och även om AIn för motståndet inte vinner några priser (iaf på lägre svårighetsgrader), så är det en mer lyftande upplevelse än vad tidigare, aktion-orienterade, Alienspel har bjudit på...
Man får inte vara allt för kräsen. 🤭

Jag håller helt med, sen var spelet inte ett fullprisspel heller. Tycker ändå de fångat Aliens-känsla med vapenljuden och allt det där. Jag har i alla fall haft kul även om det kanske är lite smalt med innehåll så det blir lite enformigt. Men som du säger? Hur många bra actionbaserade Aliens-spel finns det?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Summer or gaming? Lätt val!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag håller helt med, sen var spelet inte ett fullprisspel heller. Tycker ändå de fångat Aliens-känsla med vapenljuden och allt det där. Jag har i alla fall haft kul även om det kanske är lite smalt med innehåll så det blir lite enformigt. Men som du säger? Hur många bra actionbaserade Aliens-spel finns det?

De är få och lång tid mellan, dessvärre...

Om man kan acceptera "Half-Life" grafik (så här 2022😏) så rekommenderar jag varmt AvP2 från runt året 2000. Tre kampanjer (Alien, Predator och Marine) och (som jag minns det) LYSANDE asymmetrisk PvP.
Jag minns att "motion detection" pingade för dörrar som öppnade och stängde sig. Spelet hade näst intill perfekt kombination av skräck och action.
Lite som Dead Space; spel med skräckelement, men du har full möjlighet att göra något åt vad som slängs i din riktning.

Medlem

Har spelat det ganska mycket, tycker det är bra. Mycket bättre än aliens colonial marines. AVP från 2004 är lite bättre, men också för kort. AVP2 hade bäst story av alla, första avp från 99 var läskigast, speciellt när aliensen cpade sig i ventilationen och att det var väldigt mörkt.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skribent
Skrivet av rmpyro:

Har spelat det ganska mycket, tycker det är bra. Mycket bättre än aliens colonial marines. AVP från 2004 är lite bättre, men också för kort. AVP2 hade bäst story av alla, första avp från 99 var läskigast, speciellt när aliensen cpade sig i ventilationen och att det var väldigt mörkt.

Tror först AVP är första gången jag känt genuin skräck i ett spel. Att du aldrig visste var de var och att de jagade dig var sjukt obehagligt. Sen facehuggers...fyfan. Kunde ha ångest när jag skulle gå in ett rum där det fanns ägg. Mycket av skräcken bottnade också i att du inte kunde spara på banorna.

2an hade dock bäst story av alla AVP-spel. Den enda kritiken jag har till det spelet är att det var lite för ljust och lite för färgglatt. Annars fantastiskt bra spel!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bra spel, men dog alldeles för snabbt )=

Medlem

Helt godkänt Alien spel.. men å andra sidan har vi Aliens: Colonial Marines att jämföra med så ribban är inte så hög.
Jag och frugan har fått ut många timmar på det här spelet, det som fick dom flesta att lämna (inkl mig själv) var hur tunt den var på "content".

- Kampanjen är bra gjord, men blir lite lalligt efter ett tag när man repeterar den.
- Horde läget hade grym potential men alldeles för enformigt (en bana).
- Ingen P2W, bara cosmetics, så vi vill ha det!
- Fin grafik och ljud design.
- Dailies var ett fint försök att ha något att göra, men nej..

Trodde spelet skulle överges när 80% av spelarbasen stack, men dom verkar stå fast vid att fortsätta utveckla det, så det får man ge dom heder för, och ingen P2W har skett sedan releasen för att squiza ut alla pengar från folk.

Kommer supporta expansionen när den kommer.

1
Skriv svar