Detta är Starfield – äntligen får vi gameplay!

Robot
Detta är Starfield – äntligen får vi gameplay!

Över 1 000 planeter i flera solsystem ska vara fria att utforska.

#starfield


Medlem
Medlem

Härligt! Måste se det asap!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det såg för bra ut för att vara sant om du frågar mig

Medlem

över 100 system så det blir väl typ 500-1000 planeter, minst?


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Ser bra ut överlag. Hoppas dom inte dissar bra mod support. Bethesda skulle skippat 1st person action delen, såg väldigt stelt ut, outdated. Men förhoppningsvis skippar dom på det! (vad är det med Bethesda och urdåliga facial animations.. )

Medlem

Verkar SJUKT lovande, i alla fall på pappret. Taggad!

Medlem

Över tusen planeter och fullt utforskningsbara.. låter för bra för att vara sant. Lite skeptisk åt det.. men annars ser det bra ut.

Relik 📜

Fan också, nu blev jag lite hypead.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Det där var t.o.m. mer än jag önskat. Rymdskjutningar och allt. Tror starkt på att detta blir nice.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Över tusen planeter och fullt utforskningsbara.. låter för bra för att vara sant. Lite skeptisk åt det.. men annars ser det bra ut.

Mycket kommer nog vara ytor med endast material för crafting + monster/djur. Men med det sagt, planeter är ju för det mesta.. tomma. Bara här på vår lilla planet där det händer saker :'D

Medlem

Alltså det såg ju förfärligt ut. Såg ut som Fallout. Börjar det inte bli dags att uppdatera? Kanske coolt att man kunde flyga m.m. men annars. Vete fan! Var det streamen som laggade?

Medlem

Ser fantastiskt ut. Bethesda är ju ej känsla för stabilitet i spelen men deras djup i storyn. Verkar vara samma här.

Medlem

Såg rätt så laggigt ut. Ser ut som en snyggare variant av no mans sky. Ser fram emot alla roliga buggar vid launch


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Ser riktigt bra ut , hoppas bara inte alla dessa planeter får No Man's Sky symptomen . "Oh ännu en planet , med samma grejer och nästan identiska växer att skanna " Blir snabbt tradigt. Så länge jag inte behöver leta efter material på tjugo olika planeter blir jag nöjd , ska bli kul och se om de lyckas få liv i allt , eller om de bara har tyckt in planeter bara för att .

Charmen med deras förra spel var ju inte att de var stora , utan att det fanns saker att göra typ överallt, man hittade väldigt mycket roliga och intressanta platser . Hoppas verkligen inte att en planet har två bra ställen ,sedan är resten öde med typ ett hus och en liten grotta .

Oj vad långt inlägg det blev .

Kör de fortfarande på samma motor ? I så fall ,hur har de trollat så den ska klara detta ?


signatur

It´s a me

Medlem

Combaten såg verkligen grymt tråkig ut. Får hoppas att dom jobbar vidare på det.

Medlem

Ser kul ut, men inget nytt eller nyskapande.
Får jag Fallout i rymden så duger det åt mig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Roligt att alla här blev taggade. Jag tappade intresset tror jag...

Dex
Medlem

Flygandet, karaktärsskapandet och rymdskeppsskapandet såg väldigt trevligt ut, men första persons skjutandet fastande jag inte alls för.
1000 planeter kan verkligen bli en hit-or-miss då det lätt kan bli väldigt för mycket tomma ytor, men kan också bli jäkligt coolt om dom lyckas fylla planeterna med saker att utforska. Ska bli intressant och se mer helt klart!

Medlem

Glöm inte att det är utlovat fullt modstöd med för starfield
Kombinera det med vad man såg i trailern så ser allt extremt lovande ut.

Medlem
Skrivet av NiclasWestlake:

Ser riktigt bra ut , hoppas bara inte alla dessa planeter får No Man's Sky symptomen . "Oh ännu en planet , med samma grejer och nästan identiska växer att skanna " Blir snabbt tradigt. Så länge jag inte behöver leta efter material på tjugo olika planeter blir jag nöjd , ska bli kul och se om de lyckas få liv i allt , eller om de bara har tyckt in planeter bara för att .

Charmen med deras förra spel var ju inte att de var stora , utan att det fanns saker att göra typ överallt, man hittade väldigt mycket roliga och intressanta platser . Hoppas verkligen inte att en planet har två bra ställen ,sedan är resten öde med typ ett hus och en liten grotta .

Oj vad långt inlägg det blev .

Kör de fortfarande på samma motor ? I så fall ,hur har de trollat så den ska klara detta ?

Med tusen planeter kan du räkna kallt med att nästan alla lär vara helt ointressanta för spelet och dess story.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hmm, såg helt ok ut. Förutom att jag gillar inte "Wow, a thousand planets" skiten. Ge mig 10 riktiga planeter som är uttänkta istället, inte 1000 väldigt tomma planeter (ala No Man's Sky) som man bara kommer orka besöka några av.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Hmm, såg helt ok ut. Förutom att jag gillar inte "Wow, a thousand planets" skiten. Ge mig 10 riktiga planeter som är uttänkta istället, inte 1000 väldigt tomma planeter (ala No Man's Sky) som man bara kommer orka besöka några av.

Får väl låta moddarna fixa till alla "tomma" planeter då

Medlem

Som jag skrev i den andra tråden: No Man's Fallout. Jag tappade suget direkt när jag såg gameplay. Det här är vad vi har väntat på i 7 år. Yay.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Grafiken såg ju redan gammal ut tyvärr, men det var väl väntat och det kan man kanske leva med om spelet är bra i övrigt.
Såg mycket Fallout 4 i spelet, och även en hel del No Mans Sky.

Det som såg bäst ut var nästan flygstriderna, det var tyngd i dem och köttigt ljud, så det kan bli kul.
Över 100 system och över 1000 planeter att utforska verkar ju rätt nice om de lyckats fylla dem med något meningsfullt och inte bara tom yta för ytans skull.

Jag vet att jag kommer lägga 100-tals timmar i spelet så jag hoppas verkligen det blir bra, och att det är något sådär optimerat vid launch, det brukar ju Bethestaspelen vara... Nej vänta nu, hur var det nu igen?

Medlem

Detta har alltså tagit Bethesda minst 8 år att skapa (räknat från fallout 4 release). Det minsta de kan göra på den tiden är väl att uppdatera animationerna?

Såg verkligen inte speciellt bra ut.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Får väl låta moddarna fixa till alla "tomma" planeter då

Som de 100 personerna som orkar och är kvar när dessa lanseras kan ta del av.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Med tusen planeter kan du räkna kallt med att nästan alla lär vara helt ointressanta för spelet och dess story.

Japp, frågan är vad de har gjort för att locka mig till alla dessa planeter . Hade nöjt mig med två kanske tre olika planeter och någon rymdstation att sälja loot på .


signatur

It´s a me

Medlem

Aldrig sett fulare vapen och tråkigare combat, men å andra sidan så har det ju aldrig varit Bethesdas starka sida.

Avstängd

Tycker det såg rätt bra ut, oklart med så låg framerate dock

Skriv svar