18:00 - Bethesda och Microsoft/Xbox visar sin line-up! Uppesittarkväll med FZ!
Starfield kan nog bli sjukt bra.
Jo, såg ut som allt jag ville ha och mer! Kul att kunna bygga sitt eget skepp 🙂
rip sony
Ja jag har ett Ps5 som jag är riktigt nöjd med men kommer köpa ett Xbox nu.
Starfield såg hyffsat ut, bättre än jag befarade, men är lite smått oroad över prestandan, bitvis verkade det väldigt ojämnt ut för tillfället och gissar på att Series S kommer få kämpa en del. I övrigt var det väldigt lite som var intressant för mig personligen innan 2023, så Game Pass får nog dessvärre inte tillbaka mig som prenumerant något mera i år. Ger presentationen 6,5/10 denna gång, mest på grund av att det mesta inte tycktes ha ett spikat datum ännu och då blir jag personligen mer ointresserad.
Starfield såg hyffsat ut, bättre än jag befarade, men är lite smått oroad över prestandan, bitvis verkade det väldigt ojämnt ut för tillfället och gissar på att Series S kommer få kämpa en del. I övrigt var det väldigt lite som var intressant för mig personligen innan 2023, så Game Pass får nog dessvärre inte tillbaka mig som prenumerant något mera i år. Ger presentationen 6,5/10 denna gång, mest på grund av att det mesta inte tycktes ha ett spikat datum ännu och då blir jag personligen mer ointresserad.
Jag håller med, man såg tydliga fps-drops. Jag skulle gissa på att de spelade i väldigt höga inställningar med sin nyoptimerade motor. De vill nog gärna få bort stämpeln att deras spel ser föråldrade ut (läs Skyrim).
rip sony
What
Var ju en urusel show. Några bra på 90 minuter skrämde nog inte en Google stadia 😘
Vill inte påstå att Starfield var en besvikelse, för mina förväntningar var ganska låga, men det bekräftade snarare farhågorna.
- Combat så ganska mediokert ut
- Karaktärsmodellerna... Herre gud! Kill it with fire!
- 1000 planeter, landa var du vill? Troligtvis i sann Bethesda-anda 99% död yta. Jag hade föredragit ett solsystem med mycket att se.
+ Space combat kanske blir kul, och såg mer imponerande ut än FPS-delen.
+ Bygga sitt eget skepp såg lite intressant ut.
Summering: Fallout 4 i jymden... Hype 2/5
Imponerad av Starfield ändå.
Star Citizen har konkurrens.
Den som kommer ut först vinner.
Vill inte påstå att Starfield var en besvikelse, för mina förväntningar var ganska låga, men det bekräftade snarare farhågorna.
- Combat så ganska mediokert ut
- Karaktärsmodellerna... Herre gud! Kill it with fire!
- 1000 planeter, landa var du vill? Troligtvis i sann Bethesda-anda 99% död yta. Jag hade föredragit ett solsystem med mycket att se.
+ Space combat kanske blir kul, och såg mer imponerande ut än FPS-delen.
+ Bygga sitt eget skepp såg lite intressant ut.
Summering: Fallout 4 i jymden... Hype 2/5
Jag håller med dig om att 1000 planeter låter överdrivet. Något som är lite intressant är annars hur Todd Howard uttalat sig tidigare i en intervju med the Guardian om just fördelen med att ha inte allt för stora spelkartor. Jag vill minnas att han sagt att han hellre ser kartor fulla av liv samt att sökandet efter storhet för storhetens skull inte alltid är den bästa vägen att gå när man skapar spelvärldar. Detta var visserligen för nåt år sedan, men jag hoppas verkligen att dom vet vad dom håller på med!
Jepp, här är artikeln.
https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/games/2020/n...
Imponerad av Starfield ändå.
Star Citizen har konkurrens.
Jag tror inte det. Det blir väl snarare så att folk köper båda. Starfield ser riktigt b grymt ut hittills!
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Kan inte påstå att man blev särskilt exalterad efter showen, mycket gammal skåpmat (spel som MS sedan tidigare presenterat under E3 2020-2021), tillägg till redan existerande spel samt en hel del "console launch exclusives" (d.v.s. tidsbegränsad exklusivitet). Inte mycket nyheter med andra ord. Enda trevliga är väl att allt släpps till Game Pass.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Jag tror inte det. Det blir väl snarare så att folk köper båda. Starfield ser riktigt b grymt ut hittills!
Var tydligen inte seamless transition mellan rymd och planeter i Starfield, så än så länge ligger Star Citizen en gnutta före (för min del ).