Diablo IV släpps första halvan av 2023!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nä du har nog fel. Titta i slutet står PC och xbox

https://www.gamesradar.com/diablo-4-is-coming-to-ps5-and-xbox...
Det kommer till ps5.....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Detta ska förbokas så snabbt det går. Kommer nog bli mitt dröm diablo spel!

Vill minnas man sa samma med Diablo3 och alla vet ju hur det gick, spy fortfarande när man tänker tillbaka på 2012 när skiten kom.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Ser bra ut och kommer bli svårt att inte testa ett nytt Diablo, men grafiken har nästan blivit för generisk nu. Förstår kritiken med Diablo 3, men de gick in för en motor där concept art verkligen kunde framhävas, vilket de lyckades med. Sen tog de det för långt. Här har de tagit det så långt att det istället bara känns grått, lerig och nästan lite tomt utan att atmosfären är särskilt spännande. Varje miljö känns nästan densamma? Diablo 2 var mörkt men fyllt med karaktär, vilket även Resurrection visade.

Sen var karaktär-videon med Necromancer riktigt B för att vara Blizzard. Jaja, hoppades nog att jag skulle bli mer övertygad än jag blev.

Från D4 gameplay.
Blankt och lerigt , det är något med det grafiska, ljussättningen eller något som känns så lite plastigt och konstgjort.
Kommer det finnas skelett i tunnor, fällor i tunnor, som man kan sparka sönder?
Man fick inte se UI, eller utrustning. Vad är ett Diablo utan ett seriöst system för att uppgradera sin arsenal.

Möjligtvis en vanesak men D2R känns grafiskt snyggare men ett spel är ju inte bara trailers utan UI och HUD, så det återstår att se hur resten känns i spelet. Kommer Horadric Cube tillbaka med sin briljanta spelmekanik eller är det miljoner fåniga gems som har miljoner fåniga färdigheter...?

Edit. Diablo 4 Necromancer Explained - Necromancer Gameplay and Interview
UI ser jättebra ut... eller tråkigt.

Medlem

Jag fastnade aldrig för Diablo medan jag älskade Dungeon Siege och Titan Quest. Så fort det blir skjutvapen så blir jag avtänd.

Men herregud vad snyggt det här var. Tar emot att säga det när vi nyss sett hur moraliskt äckliga Blizzard är med Diablo Immortal, men snacka om att de tagit till sig av kritiken mot Diablo 3, att det var för cartoonigt och icke-ondskefullt.

Färgpaletten är perfektion, miljöer vackra, monster snygga, allt är så skarpt. Inte massa blixtrar och dunder i striderna, inga löjliga effekter när vapnen svingas. Det är så otroligt smakfullt till utseendet.

Jag trodde verkligen inte jag är en Diablo-guy men detta måste jag ha.


signatur

Memento Mori

Medlem

Höjdpunkten under showcaset, iaf för mig. Blir ett köp dag 1 och mååånga timmars demonslakt.

Medlem

Riktigt taggad! Men vill först se riktiga reviews innan jag köper. Blizzard går inte att lita på. Kommer lägga såå många timmar i detta om det inte har några Pay2Win överraskningar.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Blizzard har ju sagt att dom vill supporta spelet i flera år efter att det släpps, så dom kommer med all säkerhet ha någon plan för att kunna betala sina utvecklare för det jobbet också.

Det kallas lön.

Medlem

Massa Text:
All Hell Breaks Loose in 2023—Diablo IV is Coming
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23816540/all-hell-bre...

Medlem

"Couch-co-op" 😁
"Diablo IV contains almost 150 detailed dungeons"
"Designated PvP Zones"
"Once you reach max level, the Paragon Board will unlock, and with it, hundreds of optional paths to further customize your hero’s build."

Medlem
Skrivet av Dunder:

Efter Immortal finns det ingen som helst hajp för D4

Kommer antagligen vara massor av mikrotransaktioner och pay2win där också.

Olika teams gör olika spel.

Immortal var ju designat från start som ett mobilspel (i stort sett alla mobilspel har drösvis med microtransactions). Klart det ska finnas massa glädjedödare... spela nåt annat om du är rädd för microtransactions.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Från D4 gameplay.
Blankt och lerigt , det är något med det grafiska, ljussättningen eller något som känns så lite plastigt och konstgjort.
Kommer det finnas skelett i tunnor, fällor i tunnor, som man kan sparka sönder?
Man fick inte se UI, eller utrustning. Vad är ett Diablo utan ett seriöst system för att uppgradera sin arsenal.
<Uppladdad bildlänk>

https://i.imgur.com/gXKmdVj.jpeg

Möjligtvis en vanesak men D2R känns grafiskt snyggare men ett spel är ju inte bara trailers utan UI och HUD, så det återstår att se hur resten känns i spelet. Kommer Horadric Cube tillbaka med sin briljanta spelmekanik eller är det miljoner fåniga gems som har miljoner fåniga färdigheter...?

Edit. Diablo 4 Necromancer Explained - Necromancer Gameplay and Interview
UI ser jättebra ut... eller tråkigt.
https://youtu.be/L39UQR7irGQ?t=238

Gear och UI o.s.v. har dem visat upp under sina kvartals uppdateringar och var nog inte något som var värt att ta upp ender en reveal showcase.

Skrivet av sarg:

Det kallas lön.

Ja men för att kunna betala ut lön en längre tid än vid ett Släpp och Gå vidare spel så måste du finnas något sätt få in mer pengar på. Visst expansioner/dlc men vet ju inte hut lång tid eller stora de är eller ev kostnad.

Kosmetisk butik är fine så länge inget P2W eller lootlådor.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Gear och UI o.s.v. har dem visat upp under sina kvartals uppdateringar och var nog inte något som var värt att ta upp ender en reveal showcase.

Ok, då har jag missat det tidigare. Annars hör ju det som till hela bilden av ett spel, att uppgradera, just hur det hänger ihop med just gameplay tycker jag, sen har säkert fler inte sett det tidigare. Det är som att visa bilden på en fin bil men känslan när man kör är kanske något helt annat.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag fastnade aldrig för Diablo medan jag älskade Dungeon Siege och Titan Quest. Så fort det blir skjutvapen så blir jag avtänd.

Det finns väl pilbågar både i Diablo, titan quest och dungeon siege..? Det finns inga skjutvapen som i krutvapen i Diablo, det närmaste är armborst och pilbåge.

Men kul att du verkar taggad, vi ses i spelet!

Jag är personligen taggad över full crossplay, något som saknas både i d3 och d2r men som är riktigt riktigt nice. Att kunna spela med vänner oavsett plattformsval.

Medlem

Är inte något av de största Diablo fansen. Tyckte trean var helt ok. Detta ser väldigt kul ut däremot. Återstår att se me jag gillar att det är en öppen värld.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Olika teams gör olika spel.

Immortal var ju designat från start som ett mobilspel (i stort sett alla mobilspel har drösvis med microtransactions). Klart det ska finnas massa glädjedödare... spela nåt annat om du är rädd för microtransactions.

Jag har inga problem alls med mikrotransaktioner, det är en superbra lösning. Det är Blizzards implementering av det som är helt värdelös.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Detta ska förbokas så snabbt det går. Kommer nog bli mitt dröm diablo spel!

Nej!

Medlem
Skrivet av Karmak:

Detta ska förbokas så snabbt det går. Kommer nog bli mitt dröm diablo spel!

Japp, om du inte har gamepass då, då ingår det ju
Edit: Nej det gör det ju inte nej, my bad! Eventuellt dock om Activision-köpet hinner bli klart i tid.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Nej? Vadå nej, är väl inte du som bestämmer om han/hon/hen ska förboka spelet eller inte?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Japp, om du inte har gamepass då, då ingår det ju

Nej det ingår inte alls. Se denna bilden så ser du vilka spel från mässan som ingår i game pass.
https://i.redd.it/x46z6y1mf8591.jpg
Med brasklappen att Microsoft köpt av Activision helt har gått igenom tills dess. (Vilket verkligen är långt ifrån säkert)

Medlem
Skrivet av AlfaBlommaN:

Nej det ingår inte alls. Se denna bilden så ser du vilka spel från mässan som ingår i game pass.
https://i.redd.it/x46z6y1mf8591.jpg
Med brasklappen att Microsoft köpt av Activision helt har gått igenom tills dess. (Vilket verkligen är långt ifrån säkert)

Ah, fick för mig att alla spel som visades skulle komma på gamepass. Men det är klart, köpet är ju inte klart ännu. Tack för rättningen!
Då förbokar jag också så snart det går för säkerhets skull, men hoppas Activision-köpet hinner gå igenom 100% till dess så spelet kommer till gamepass för ännu fler spelare

Edit: Activision-dealen ska vara klar under det räkenskapsår som slutar sista juni 2023, så vi får se om de hinner innan Diablo 4 släpps.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det finns väl pilbågar både i Diablo, titan quest och dungeon siege..? Det finns inga skjutvapen som i krutvapen i Diablo, det närmaste är armborst och pilbåge.

Men kul att du verkar taggad, vi ses i spelet!

Oj, jag menade inte alla skjutvapen. 🤭 Pilbåge och armborst är så klart bra. Menade krutvapen.

Men är du säker på att Diblo aldrig har krutvapen? Tyckte jag såg gammeldags hagelbössa eller dubbelmusköt av nåt slag senast i en Immortalvideo igår.

Ja, vi ses! 🤗


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jo

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oj, jag menade inte alla skjutvapen. 🤭 Pilbåge och armborst är så klart bra. Menade krutvapen.

Men är du säker på att Diblo aldrig har krutvapen? Tyckte jag såg gammeldags hagelbössa eller dubbelmusköt av nåt slag senast i en Immortalvideo igår.

Ja, vi ses! 🤗

Helt hundra, åtminstone inte som vanlig vapenklass (om inte immortal har något unikt vapen som jag inte känner till) Däremot är väl demon hunters (dvs diablo 3 och immortal) enhandade crossbows i stort sätt automatpistoler då de inte verkar behöva laddas om. Men det är fortfarande crossbows.

Medlem

Säkert sen till festen, men är det bara jag som tycker det ser uselt ut? Combaten ser fruktansvärt tråkig och stel ut, ser ju knappt någon feedback och animationerna ser rätt långsamma ut.

Det ser ut som dom försökt sakta ner gameplayet men det ser sämre ut än vad D3 redan gör.

Inte stort fan att dom ska sälja cosmetics i en cash shop i ett redan fullpris spel.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Nej? Vadå nej, är väl inte du som bestämmer om han/hon/hen ska förboka spelet eller inte?

Vissa vet inte vad som är bra för de.
Förboka spel man icke ska

Medlem

Såg snaskigt ut

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tror inte något arpg kan komma ut som är bättre än PoE. Men helt klart hypad.

Grim Dawn är ju ljusår bättre:)

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Helt hundra, åtminstone inte som vanlig vapenklass (om inte immortal har något unikt vapen som jag inte känner till) Däremot är väl demon hunters (dvs diablo 3 och immortal) enhandade crossbows i stort sätt automatpistoler då de inte verkar behöva laddas om. Men det är fortfarande crossbows.

Skönt att höra. Jag avskyr anakronism.

Jag klarar inte spela Geim Dawn för krutvapnen och annat från typ 1700-talet (buhuu, tänk om de istället hade gjort en spirituell uppföljare till Titan Qeust).

Risen gjorde samma misstag när de gick från medeltid till pirater.

I videon piängteras att Diablo 4 är open world dör du kan gå precis var du vill. Är detta nytt för Diablo? Ettan var inte fri, man tvingades ta levels i tur och ordning, det minns jag, men hur var det med diblo 3?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

I videon piängteras att Diablo 4 är open world dör du kan gå precis var du vill. Är detta nytt för Diablo? Ettan var inte fri, man tvingades ta levels i tur och ordning, det minns jag, men hur var det med diblo 3?

Detta är första diablo som är open world. Alla andra har det varit instängda banor

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vissa vet inte vad som är bra för de.
Förboka spel man icke ska

Nu var det inte riktat till mig, men frågeställningen är intressant.

Jag är helt med på att förboka inte är bra, speciellt om man vill ha "vanlig" edition. Då finns det inget personen kan säga som är positivt till förbokning. Speciellt inte ett spel som D4 vilket du lika väl kan köpa digitalt då det är låst till ett konto.

Men om ett spel erbjuder fysiska saker som t.ex. en staty eller annat som vissa av oss faktiskt är beredda att betala för eller samlar på, hur garanterar man att vi kan få dessa efter release?


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

123
Skriv svar