Snabbkollen - Hur bra blir Starfield?

Robot
Snabbkollen - Hur bra blir Starfield?
Medlem

Var sugen som fan på Starfield när de först utannonserades och tänkte att det skulle bli spelet som gjorde så jag köpte en Xbox.
Efter i söndags så är jag inte ett dugg sugen längre. Det så ut som SKRÄP! Inte grafiskt utan helheten! Tror det kommer bli så helvetes dåligt. Folk kommer rida på hypen för att de är "Skyrim i rymden" för att sedan inse att det är Fallout 76 och No Mans Sky som har gjort en bebis!

Medlem

Tror inte det blir så bra som dom som gått på hypen totalt men inte så dåligt som olyckskorparna heller.
Jag tror det blir nånstans där mitt i mellan, det ör moddarna som kommer göra spelet värt att börja spela efter att det släppts.
Huga köra ett bethesda spel vanilla 🤯


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blir väl som alla Bethesda Studios spel - helt värdelöst i början, men spelbart över tid... och mästerligt så när modd-skaparna väl putsat upp det.

eld
Medlem

Sjukt ospelbara folk tycker dessa spel är med tanke på att de flesta spelar dessa helt utan moddar.

Medlem

Tror på succé, som alla deras tidigare sp-rpgn.

Medlem

Får ett meh/5. Världsbyggande, craftingsystem osv. blir säkert bra, men combaten såg så sjukt Bethesda-stel ut. Med tanke på hur stor del av spelet det lär vara så känns det olyckligt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Är mer optimistisk nu när jag sett presentationen. Uppenbart att det blir mer Skyrim mindre F76.

Även kul att de faktiskt vågar sig på ett helt nytt IP i en tid när det mest kommer uppföljare och remakes.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Pansarknekt

Ganska lite info egentligen om space delen och vad man eg gör där. Det är där det ligger för min del. Tills dess är jag glatt ovetande optimist.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag gillade idén kring skeppen och hur du kan använda dig av besättning och liknande, men tyckte combat såg riktigt tråkig och generisk ut samtidigt som den här idén om 1000 planeter oroa mig lite.....Känns som att vi kommer ha 8-10 planeterna som är något att ha och sedan är resten bara planeter där man landar och hämtar lite resources.

Det blir säkert helt okej, varken mästerligt eller uruselt, lär väl dock Bethesda-andan trogen vara buggat till förbannelse i början.

Medlem

Väldigt låga förhoppningar, Bethesda har bara gjort sämre och sämre spel senaste årtionden.
Fallout 4 var sämre än Skyrim.
Skyrim var sämre än Fallout 3.
Fallout 3 var sämre än Oblivion.
Oblivion var sämre än Morrowind.

Under den tiden har Bethesda livnärt sig på deras gamla Elderscrolls universum och Interplays Fallout värld. Design och grunder dagens Bethesda haft relativt lite eller inget med att göra. Med Starfield hade de chansen att skapa ett helt nytt universum, men det verkar bli precis så generiskt, stelt och fantasilöst som jag trodde det skulle bli.

Skribent
Skrivet av eld:

Sjukt ospelbara folk tycker dessa spel är med tanke på att de flesta spelar dessa helt utan moddar.

Samtidigt som det är en bisarr iakttagelse. Du betalar för ett spel, men privatpersoner måste se till att spelet blir "bra".


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Samtidigt som det är en bisarr iakttagelse. Du betalar för ett spel, men privatpersoner måste se till att spelet blir "bra".

Det är satt i system.
Jag har inget emot om ett spel är bra och moddar lägger till saker dvs moddat content.

Men när man måste modda spelet för att fixa "fel/konsol-skadat" ui, gameplay och hur fysiken mm ska fungera i spelen så är det rätt bedrövligt.

Moddar som ger snyggare spel, mer saker, mm är bara ren bonus.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Samtidigt som det är en bisarr iakttagelse. Du betalar för ett spel, men privatpersoner måste se till att spelet blir "bra".

Men hade de inte varit bra eller spelbara så hade vi nog inte suttit här idag och bråkat över starfield, de har haft jättesuccéer helt oberoende från moddarna.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Var sugen som fan på Starfield när de först utannonserades och tänkte att det skulle bli spelet som gjorde så jag köpte en Xbox.
Efter i söndags så är jag inte ett dugg sugen längre. Det så ut som SKRÄP! Inte grafiskt utan helheten! Tror det kommer bli så helvetes dåligt. Folk kommer rida på hypen för att de är "Skyrim i rymden" för att sedan inse att det är Fallout 76 och No Mans Sky som har gjort en bebis!

Vad specifikt är det som gör det ser ut som skräp?

Medlem

Jag va totalt ointresserad av spelet innan då jag aldrig fastnat för scrolls spelen.
Men det där såg jävligt bra ut och kan knappt vänta på att få det på gamepass.

Medlem

Nu tycker jag alla här ska vara tysta. Starfield kommer bli grymt. Ser sjukt mycket fram emot detta och blev mer taggad efter de 2 presentationerna. Kommer definitivt köpa day one och sedan 5 gånger till på olika system och DE och CE mm.

Medlem

Jag tror det kommer finnas en balans bland saker jag gillar och ogillar i spelet, ungefär vad jag förväntar mig utav Bethesda. Med det sagt, det är inget som gör mig bitter. Tror fortfarande jag kommer få nöje nog ut ur spelet och jag ser fram emot vilka moddar som lär dyka upp med tiden!

FM-guru
F.d. Sisyr

Har haft väldigt svårt för Bethesdas spel sedan åtminstone Oblivion släpptes, men något säger mig att Starfield kommer falla mig bättre i smaken. En del av det är säkert att jag helt enkelt är väldigt svag för spel där man får bygga och flyga sitt egna rymdskepp (eller vanliga skepp/tåg/whatever) med besättning.

Inbillar mig även att Microsofts inträde innebär högre krav på prestanda och polering...

Medlem
Skrivet av noreason:

Vad specifikt är det som gör det ser ut som skräp?

Tycker det ser rent trist ut och färglöst. Påminner sjukt mycket om No Mans sky också. Ser ut att flyta dåligt. Så just nu är jag inte ett skit sugen iaf. Får väl se när det släpps men jag tror noll på det efter denna presentation iaf!

Medlem

Allt intresse dog med det som visades, framförallt på grund av det man såg av fiende-AI:n och den trötta XP-hetsen med poänglösa popups. Planeten såg dessutom No Man’s Sky-trist ut vilket är ett ganska dåligt tecken när de antagligen tagit det bästa av det bästa för att visa upp. Modding-communityn lär vara stor och långvarig men tror inte att spelet är någonting för mig.

Medlem

Svårt att säga nu för tiden. Man har ju ett par exempel på hur dåliga utvecklarna/utgivarna har varit på att förmedla vad spelet egentligen är, vilket har lett till felaktiga förväntningar hos spelarna och därmed besvikelse. Det tillsammans med att spelen tenderar att släppas i en slags BETA-stadie gör att man ofta får vänta ett tag innan spelet blir vad det skulle varit från början.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

eld
Medlem
Skrivet av conthox:

Svårt att säga nu för tiden. Man har ju ett par exempel på hur dåliga utvecklarna/utgivarna har varit på att förmedla vad spelet egentligen är, vilket har lett till felaktiga förväntningar hos spelarna och därmed besvikelse. Det tillsammans med att spelen tenderar att släppas i en slags BETA-stadie gör att man ofta får vänta ett tag innan spelet blir vad det skulle varit från början.

Jag tror vi projicerar lite cyberpunk och no mans sky på bethesda nu.

Bethesda har ju ett väldigt långt tag nu visat precis det man får i spelet, och som nu: visat spelet väldigt sent i utvecklingen.

Men visst, det går ju inte att förhindra spelare från att fantisera fritt.

Medlem

Tror på någonstans mitt emellan. Kommer vara fantastiskt buggigt som vanligt, men som sagt så kanske framtida moddar lyckas laga det.
Hade det inte varit Bethesda hade jag varit hajp, men kanske har Microsoft lyckats rycka upp dem lite?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Inbillar mig även att Microsofts inträde innebär högre krav på prestanda och polering...

Vad får dig att tro det?
💰💰💰

Medlem

tror det blir hit or miss, mycket som är frågan finns där dungeons/baser något mystiskt på vissa planeter? är det mindre laggigt än som visades upp? hur mycket handgjort är där vs genererat mög?

hur mycket vapen och förmågor och djup finns i spelet?

allt detta spelar roll av vad som synts hittils bådar det inte väl, men vi får se
Just nu ligger det på en sval 5a av 10 möjliga men som sagt dom visar ju inte allt men samtiidgt vet man att mycket utav dessa reveals är luredrejeri och massa skitsnack och smör.

Men vi får se, man kan ju spekulera hur mycket som helst, plus väldigt tidigt.

Medlem

Att det inte finns till en av de största plattformarna gör det väldigt trist. Jag kommer inte köpa en xbox för att spela ett spel ändå.

Medlem

Finner ingen mening med att spekulera, jag hoppas att det blir bra, men försöker inte ha några förväntningar


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Jag är försiktigt optimistisk.

Men jag förväntar mig fortfarande buggar likt i Skyrim, när man går in i ett rum och alla lösa föremål slungas runt hux flux. Fast i Starfield på en galaktisk skala.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Geeks Gaming

Tycker många är extremt negativa xD Man kör inte direkt Bethesdas spel för deras grafik, gunplay och allmänt stelt. Man gör de för världarna dom skapar, story, gameplay och atmosfär.
Fallout 3 är ett av de mest stela, bugg fyllda och segaste spelen jag vet. Men jag älskar de ändå och de ger mig samma känsla varje gång jag går ut vaultet.

Jag är försiktigt optimistisk till allt dom visa. Och stor förståelse varför dom har tagit vissa beslut med bland annat stum karaktär(Bättre rollspel då) och att de är loading screen när man flyger från rymden till planeten.

12
Skriv svar