Diablo IV tar omkring 35 timmar, för storyfokuserade

Robot
Diablo IV tar omkring 35 timmar, för storyfokuserade

Det finns dock mycket (mycket!) mer att se.

#diablo-4, #diablo-iv


Gnällkuk

Det finns dock mycket (mycket!) mer att se köpa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Känns väl som story är bland det minst viktiga i ett diablo-spel? Själv spelar jag för LOOT

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det finns dock mycket (mycket!) mer att se köpa.

Ayy lmao xD

Skrivet av DieZe:

Känns väl som story är bland det minst viktiga i ett diablo-spel? Själv spelar jag för LOOT

Spelar Diablo ENDAST för dess story. Säg vad ni vill om Blizzard. Men de är mäktiga i samtliga sina IPs lore


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Storyn är som diablo2? 35timmar? Diablo 2 story kör man ju igenom på ett par timmar

Medlem

Hoppas combaten blir nice. Den var otrolig underväldigande i D3.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Storyn är som diablo2? 35timmar? Diablo 2 story kör man ju igenom på ett par timmar

Average är 34h https://howlongtobeat.com/game?id=2512

Kul att se längre story. Jag blev så lack när jag behövde spela om storyn så många gånger i 3:an för att levla till max

Medlem

Taggad som tusan. Vi får se om dryga året om de fortfarande kan skapa bra spel eller inte, de har varit trevligt öppna med sina ändringar via bloggen osv. Hoppas de får till känslan, är lite orolig att det blir "mer Diablo 3", men hoppas de får till det på ett bra sätt. Tycker det ser kul ut av de videor i sett

Medlem
Skrivet av DieZe:

Känns väl som story är bland det minst viktiga i ett diablo-spel? Själv spelar jag för LOOT

Jag har aldrig spelat diablo för loot, jag spelade igenom både Diablo 1 och 2 för att jag gillade storyn, världen och hela upplägget med spelen. Looten är inte alls så spännande i de gamla spelen för att få mig att ens bry mig så mycket att grinda. Vet inte hur det är i Diablo 3...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Frilansare

Som sagt, lite sugen på detta ändå - passar nog bra att köra co-op med grabben!

Medlem

Nice. Jag tycker att Diablo-spelen handlar om story. Är totalt ointresserad av levels eller utrustning eller nåt sånt. När jag kört storyn kan jag tänka mig att köra den några gånger till med olika klasser dock, för att det är kul att testa alla.

Medlem

Väntar på att de skall släppa mer om hur character progression fungerar i D4. Det var inte bra i D3.

Inaktiv

18 timmar story i Diablo 3? Tar ju en timme att ta sig till lvl 70. Känner inte en kotte som spelar Diablospelen för storyns skull, det är loot man vill åt. Men men.

Medlem

Med tanke på att det kommer vara ett live-service spel och några expansioner (om man ska gå på det som sagts officiellt) så lär det nog bli längre. Är mer intresserad av hur de hanterat loot-systemet och om ja, hur de kommer hantera in game shop. Känns som diablo karriär hänger på detta nu.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Tor
Medlem

Jag tror att det kommer bli skoj, men jag är å andra sidan en av de som gillar Diablo 3 också om än inte lika mycket/på samma sätt som Diablo 2.

Fattar dock inte varför alla tror att det kommer bli som immortal, helt olika koncept. Immortal har aldrig låtsats vara något annat än ett gatcha och man får ändå mycket spel gratis om man skiter i att spendera. Auktionshuset där man kunde köpa för riktiga pengar i D3 åkte ju bort rätt kvickt efter backlash så jag tror inte att vi får en repeat.

Medlem

Jag är försiktigt positiv so far.

Men om bossarna har ostiga dialoger och skit innan de ska möta sin skapare så blir jag vansinnig igen. Och inga cinematics precis innan, utan bara kasta fram dem så man faktiskt blir lite rädd. Typ Butcher i ettan.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Den så kallade storyn i 3an var ju så förutsägbar och klyschig så att till slut spelade man bara för att kunna säga att man hade spelat klart det. Underligt då jag tyckte 2an var bra, även om den vart kort. Vet inte om jag skall bry mig om 4an eller om man skall ta upp PoE igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

18 timmar story i Diablo 3? Tar ju en timme att ta sig till lvl 70. Känner inte en kotte som spelar Diablospelen för storyns skull, det är loot man vill åt. Men men.

Utan adventure mode tar det längre. Och man är väl tvungen att bränna igenom kampanjen en gång för att låsa upp adventure mode.

Det är lätt att glömma när man nött säsonger allt för många gånger.

Medlem

Som en parantes: Jag öppnade Battle.net launchern idag för första gången på länge och såg att D3 firade 10-år. Tänkte att det kan väl inte vara så länge sedan, men jo, ett decennium sedan det kom ut...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Ayy lmao xD

Spelar Diablo ENDAST för dess story. Säg vad ni vill om Blizzard. Men de är mäktiga i samtliga sina IPs lore

Lore, visst. Det kan jag nog hålla med om.
Problemet för mig ligger snarare i hur de väljer att berätta sin lore vilket ofta blir...ifrågasättbart... Åtminstone på sistone. Hoppas dock på förbättring på en rimlig nivå.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag har aldrig spelat diablo för loot, jag spelade igenom både Diablo 1 och 2 för att jag gillade storyn, världen och hela upplägget med spelen. Looten är inte alls så spännande i de gamla spelen för att få mig att ens bry mig så mycket att grinda. Vet inte hur det är i Diablo 3...

Ungefär vad jag känner.
Nog spelade jag lite rifts och dylikt i Diablo 3 men looten var hursomhelst ganska ointressant.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Självklart är de stolta, kan de säga något annat, tyvärr så är ljussättning, ljud, atmosfär, ai, mm, också en del av inlevelsen, inte bara en story.

"första Diablo tar omkring 14 timmar om du fokuserar på storyn."
Det är nästan lika långt som The Last of Us, så varför i helvette bryr sig inte Blizzard om att remastra den då? arg smiley gubbe

Eller är det så att storyn är sekundärt i Diablo och tack vare att någon(https://www.d2jsp.org/) kom på hur man kunde tjäna pengar på spel så tänkte spelutvecklare om och insåg att loot är det man vill åt, inte en lång spelupplevelse.
Och loot kan de tjäna pengar på, mer pengar än att sälja spel.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Average är 34h https://howlongtobeat.com/game?id=2512

Kul att se längre story. Jag blev så lack när jag behövde spela om storyn så många gånger i 3:an för att levla till max

Jupp, fast 34 timmar är för originalspelet, utan expansionen.

Medlem

Sålänge det är 35 timmar av någorlunda hög kvalité så är det nog alldeles lämpligt.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Diablo 3 storytelling var hemsk xD

Bossar som monologade om hur smarta de var och hur de lurat en och nu finns de på plats x vid tid y och att man aaaaaaaldrig kommer kunna döda dem..... liksom seriöst.

Medlem

Kan inte låta bli och fundera på ibland är Diablo IV do or die för Diablo franchies... En flopp nu och jag ser inte hur det skulle kunna komma tillbaka😬

Medlem

För mig blir det inget mer Blizzard spel del för vilket vidrigt företag de är.
Men även för hur fantasilösa de är inte en endaste ny klass i spelet. Hur svårt kan det vara liksom?
Hur de fuckar upp sin egen lore för att överkompensera wokeness för att folk ska glömma bort deras interna skandaler.
WoW är ju ett bra exempel på hur lite de förstår sig på underhållning nuförtiden

Inaktiv
Skrivet av TheWarlock:

För mig blir det inget mer Blizzard spel del för vilket vidrigt företag de är.
Men även för hur fantasilösa de är inte en endaste ny klass i spelet. Hur svårt kan det vara liksom?
Hur de fuckar upp sin egen lore för att överkompensera wokeness för att folk ska glömma bort deras interna skandaler.
WoW är ju ett bra exempel på hur lite de förstår sig på underhållning nuförtiden

Jag är inget större Blizzardfan även om jag uppskattat några av deras spel i mindre doser tidigare. Hoppas lite att D4 floppar och blir sista spiken i Blizzards kista men lär väl inte hända. Det skulle kunna komma fram nästan vad som helst och den största majoriteten skulle ändå mumsa i sig Diablo 4 som en piggelin en varm sommardag.

1
Skriv svar