Alien: Isolation-skaparnas nästa är multiplayer-shootern Hyenas

Robot
Alien: Isolation-skaparnas nästa är multiplayer-shootern Hyenas

Sno populärkulturella artefakter från rikemansfolk – i rymden.

#Creative-assembly, #Hyenas, #nyhetstips


Medlem

Alien: Isolation... Väldigt innovativt och ärligt gjort. Klassiker.

Vill nog till och med kalla det 'THE' Alien-spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tyvärr ser detta rätt tröttsamt kontemporärt ut...

Squad-based looter shooter med nå Battle-Royale element.

Samma känsla jag fick som när vi fick se mer av RedFall... Another one bites the dust?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tyvärr ser detta rätt tröttsamt kontemporärt ut...

Squad-based looter shooter med nå Battle-Royale element.

Samma känsla jag fick som när vi fick se mer av RedFall... Another one bites the dust?

The big studios are dying... Dom är business styrda och alla dirigerar nya projekt baserat på samma marknadsdata.
Då blir allt snabbt själllöst och same-same...

Spelbranchen blir mer och mer mogen för en våg i stil med "New Hollywood"...
När konst blivit business och folk slutat blanda ihop deras business med konst så får vi förhoppningsvis en pånyttfödelse.. Efter denna öken som varat i ett antal år nu.. Ändå..

PUBG var typ det senaste intressanta som hände spelbranchen... Och det var inte ens SÅ intressant och verkligen inte speciellt nyrligen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hahahahahaa........... Nej.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tyvärr ser detta rätt tröttsamt kontemporärt ut...

Squad-based looter shooter med nå Battle-Royale element.

Samma känsla jag fick som när vi fick se mer av RedFall... Another one bites the dust?

Studion som gör Redfall gjorde också Prey från 2017 som är mitt top5 spel och att tänka att de gör RedFall gör mig bara deprimerad.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Såg fruktansvärt dåligt ut!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Studion som gör Redfall gjorde också Prey från 2017 som är mitt top5 spel och att tänka att de gör RedFall gör mig bara deprimerad.

Haha jag trodde jag hade skrivit det själv först - jag känner exakt likadant.

Prey 2007 är fan ett otroligt spel (SOM ALLA BÖR SPELA)... Och det här känns som dom går corporate på det mest tröttsamma vis.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

The big studios are dying... Dom är business styrda och alla dirigerar nya projekt baserat på samma marknadsdata.
Då blir allt snabbt själllöst och same-same...

Spelbranchen blir mer och mer mogen för en våg i stil med "New Hollywood"...
När konst blivit business och folk slutat blanda ihop deras business med konst så får vi förhoppningsvis en pånyttfödelse.. Efter denna öken som varat i ett antal år nu.. Ändå..

PUBG var typ det senaste intressanta som hände spelbranchen... Och det var inte ens SÅ intressant och verkligen inte speciellt nyrligen.

Tre kommentarer och du citerar även dig själv, r u ok?

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tre kommentarer och du citerar även dig själv, r u ok?

Pratar man med sig själv får man de bästa svaren. sen gammalt.

OT så såg detta väldigt själlöst ut, som några i tråden redan har nämnt så ser det ut endast existera för att ragga fortnite kidsen att köpa skins med ett spelelement däremellan.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tre kommentarer och du citerar även dig själv, r u ok?

I'm fine, thx


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tre kommentarer och du citerar även dig själv, r u ok?

Ingen hade blivit gladare än jag om NI hade skrivit något nämnvärt!
Till dess så får ni kolla på medans jag håller mig själv sällskap, och göra av det vad ni vill.

Jag tänker att om det står en galning på tunnelbanan och skäller ut dörren så är det om kanske inte utbildande så iaf lite mer underhållande än om alla bara suttit på mobilen.
Sen om hen säger något vettigt till dörren så kan ni se det som en bonus
Stoppa't i fickan


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Alien Isolation var fantastiskt, så det är ju klart man hoppades lite på något liknande ändå, men som jag förstått är majoriteten av teamet som låg bakom Isolation inte kvar på CA. Det var även en hel del specialkompetens på det projektet då de gjorde en motor för det parallellt.

Detta faller mig inte in i smaken alls, men hoppas det hittar en publik som uppskattar det.

Medlem

Sorgligt att se.
Känns verkligen som att någon ägare eller stor investerare bara sagt "kan ni inte göra ett spel som det Fort Knight som drar in en massa pengar, jättebra tack"


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

nej


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

trailern va helt ointressant, men dödligt merch jagande låter iaf inte som en helt dum ide.
tycker det behövs visas gameplay innan man kan kritisera det hela

Gnällkuk

Det känns som vi är inne i runda två av "alla ska göra sin egen take på det där poplära spelet". Vi såg samma sak efter PUBG och Fortnites framgångar. Jag förstår att man vill haka på en trend, men med tanke på hur lång tid det tar att utveckla ett spel idag och att majoriteten sällan lyckas tillföra något som funkar så känns det mer som man bara kastar både pengar, tid och anseende i brasan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

nä detta såg inte sådär jätte spännande ut.

Medlem

Kommer floppa lika hårt som Outlaws & Legends eller vad det heter

Medlem

Studion måste ju få in pengar med, Alien ger ju ingen deg att försörja sig på. Dom behöver göra ett färglatt barnspel så kommer dom ha deg sedan för att både försörja sig och utveckla dom riltiga spelen dom själva vill göra som exempelvis Alien isolation 2.

Ännu ett spel som ingen längtar efter eller förmodligen vill ha. "Alien Isolation" är en modern klassisker, och vi får nog leva på det minnet tyvärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ännu ett spel som ingen längtar efter eller förmodligen vill ha. "Alien Isolation" är en modern klassisker, och vi får nog leva på det minnet tyvärr.

Spelet alla vet att ingen vill ha

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Spelet alla vet att ingen vill ha

Utan att ens ha sett en sekund gameplay

Medlem

Tar hellre ett hembesök av jehovas vittnen än laddar ner den där dyngan till konsolen.

Medlem

Det är absolut inte ett spel för mig och visst känns det supercyniskt. Men tycker ändå att det är ett roligt grepp med de popkulturella artefakterna OM det vore referenser som faktiskt har nåt. En Sonic-docka känns ju duktigt oinspirerat.

Hade älskat spel där man krigade om ett bootleg från en tidig Broder Daniel-spelning eller Mel C:s träningsbyxor. Risken är väl dock att kidsen inte riktigt greppar de referenserna.

Medlem

Booring *med Homer röst*

Hade nog lite för höga förhoppningar efter det grymma Alien: Isolation.

Medlem

Vilken letdown. Hade önskat ett single player sci-fi äventyr.. Alien: Isolation är ett av mina absoluta favorit spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar