Squad når version 3.0 och lägger till amfibiskt gameplay

Robot
Squad når version 3.0 och lägger till amfibiskt gameplay

Och den amerikanska marinkåren som ny fraktion.

#Offworld-industries, #Squad


Gameplay är ju långt ifrån lika häftigt som vad trailern ger sken av. Problemet med många av dessa "realistiska" FPS är, enligt mig, väldigt stela kontroller. Säga vad man vill om Battlefield, men där har man verkligen bra kontroller.

Avstängd
Skrivet av Spanska Loppan:

Gameplay är ju långt ifrån lika häftigt som vad trailern ger sken av. Problemet med många av dessa "realistiska" FPS är, enligt mig, väldigt stela kontroller. Säga vad man vill om Battlefield, men där har man verkligen bra kontroller.

Har du spelat Squad? Det är inte ArmA vi pratar om.

Det byggdes med väldigt mycket inspiration från en Battlefield 2 mod så grunden känns ganska mycket Battlefield 2.
Sen har de lagt till grejer som att man kan luta sig, vaulta och klättra upp för väggar som inte är alltför höga. Man kan också hoppa och fånga sig på en kant och hiva upp sig så lite parkourmoves kan man göra.

Ser inte vad som skulle vara stelt med kontrollerna.

Om något så känns skjutandet lite "pea-shooter" men det är i jämförelse med typ Tarkov.

Här är förövrigt gameplay från nya kartan:

Medlem

Den där trailern är exakt vad jag vill ha utav ett Battlefield spel, iaf från ett grafiskt perspektiv.

Och visst, Squad i säg är ett fantastiskt spel... men saknar ju lite lättillgänglighen som standard BF spelen har. Hade DICE bara gjort något som såg ut som det där, fast med Battlefield 2/3 gameplay - så hade de haft en hit direkt.

Medlem

Det är alltid kul när spel får nytt gratis innehåll!

Har haft rätt kul med Squad. Tyvärr är spelarbasen rätt så mansgrisig ibland. Jag har hört grejer som ”I wish I could shoot Greta Thunberg as target practice”. Sådant är ju bara sorgligt.

Har dock några riktigt minnesvärda stunder när striderna varit riktigt tajta!

Geeks Gaming

Bästa multiplayer fps spelet på marknaden just nu. Hittar man bara rätt server och folk att spela med så kommer man ha kul varje gång man spelar. (Typ som man alltid gjorde förr.)

rug
Medlem

Spelade Squad för jättelänge sedan och fastnade inte alls.

Jag har spelat en hel del HLL senaste tiden som jag gillar stenhårt. Det här ser ju dock lovande ut så det kanske blir några timmar Squad i helgen!

Medlem

Sist jag spelade Squad så var jag i en grupp och jsg spelade över 1 timme utan att se nån action. Blev avinstallera direkt.

Medlem

Att döma av tråden så har ni helt fel förväntningar på ett sånt här spel. Det handlar inte alls om semiarkadaction som HLL eller Battlefield. Det är förvisso inte ArmA-nivå på hur segt ett spel kan vara men hamnar man i rätt squad är det helt magiskt. Men visst. Jag har suttit som robbis i en timme på en utpost i öknen "ifall" fienden cappar vår nästa bas och bara glott. Det var halvintressant. Och sen har jag haft helt sjukt bra sessioner också där man går in med helikopter bakom fiendelinjen och gerillakrigar. Det är lite 50/50 tyvärr om det blir bra eller ej. Övertalade 5 av mina vänner att köpa spelet, samtliga krävde mig på pengarna tillbaka efter att de behövde lyssna på amerikaner som satt och skrek militärlingo i örat på dom i 2 timmar. Men det finns helsvenska servrar också och det brukar vara betydligt mer lättsam stämning på dom och de brittiska servrarna.

Medlem

Jag håller med om att man behöver göra skillnad på saker. Om man börjar jämföra Battlefield som är som ett arkadspel i jämförelse med milsim så har man inte förstått vad detta går ut på. Samma sak om man bara vill ha action och avinstallerar efter ett försök.

Själv hoppas jag att jag som Series X spelare får ta del av Squad snart. Jag har spelat väldigt mycket Hell Let Loose och Insurgency: Sandstorm sedan de släpptes till mitt format och det funkar skitbra. Håller tummarna att synen på vad konsolspelare vill spela ändras och ger oss mer krävande krig.

Medlem

Älskar Squad och Post Scriptum, HLL är också helt OK. Är även ett Battlefield fan och längtar efter Reality Mod.

Inaktiv

Näst bästa PvP-spelet (bara HLL är roligare) någonsin för min del.
Dock börjar in-game grafiken se lite out-dated ut, men det är bara för att jag är grafik-fanatiker.

Medlem

Det såg ju jäkligt snyggt ut!
Vad kostar grundspelet?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av russinkungen:

Att döma av tråden så har ni helt fel förväntningar på ett sånt här spel. Det handlar inte alls om semiarkadaction som HLL eller Battlefield. Det är förvisso inte ArmA-nivå på hur segt ett spel kan vara men hamnar man i rätt squad är det helt magiskt. Men visst. Jag har suttit som robbis i en timme på en utpost i öknen "ifall" fienden cappar vår nästa bas och bara glott. Det var halvintressant. Och sen har jag haft helt sjukt bra sessioner också där man går in med helikopter bakom fiendelinjen och gerillakrigar. Det är lite 50/50 tyvärr om det blir bra eller ej. Övertalade 5 av mina vänner att köpa spelet, samtliga krävde mig på pengarna tillbaka efter att de behövde lyssna på amerikaner som satt och skrek militärlingo i örat på dom i 2 timmar. Men det finns helsvenska servrar också och det brukar vara betydligt mer lättsam stämning på dom och de brittiska servrarna.

Som nyfrälst eller iaf i begynnande frälsning så får du gärna tipsa om dessa svenska servrar, alltså typ vad dom heter och vad jag ska söka på för att hitta dom i server browsern.

Medlem
Skrivet av autograph:

Det såg ju jäkligt snyggt ut!
Vad kostar grundspelet?

Jag köpte det för runt 30 eur på steams sommarrea.

1
Skriv svar