Endless Dungeon

Robot
Endless Dungeon
Medlem

Tack för pre-recensionen, vi får se hur spelet artar sig när det väl släppts. Känns som ett spel för folk som gillar att ha många bollar i luften.

On a sidenote: Om man som jag föll pladask för Lera Lynns låt som var i trailern förra(?) året för spelet så finns den nu tillgänglig på spotify. Lera Lynn - free again.

Medlem

Spelet ser rätt skönt ut tycker jag

Medlem

Det är ju en remake av deras tidigare pixel grafik spel Dungeon of the Endless som i mitt tycke är mycket bra. Där kan man ha fyra hjältar dock om jag kommer ihåg rätt. Du börjar med att välja två hjältar från dem du låst upp. Sedan hittar du hjältar under spelets gång som du kan rekrytera för de sista två platserna på din playthrough. De låses sedan upp för att kunna väljas från början efter man hittat dem. Men annars funkar spelet på samma sätt.

Man skall lyckas fly från botten av en dungeon upp till ytan. I första spelet från ett crashat skepp. Man måste då bära med sig reaktorn från skeppet, en kristall typ, från våning till våning för att kunna leverera el till hissen till nästa våning. Förlorar man reaktorn är det game over. Tower defence gameplay med samma typ av nodes där man kan bygga defences eller annat. Loot och levels för heroes. Exploration eftersom man öppnar rum för rum för att hitta hissen. Det är även resource gathering i form av att man måste bygga generatorer i rum för industry, science och food för att ha som bas för att bygga försvar och forska fram nytt. Dust används som currency för att köpa saker i shops, som energi till reaktorn samt för att levla heroes. Man får det från att döda monster samt öppna nya rum. Varje wave kan spawna monster från rum du inte har tänt. En hjälte stående i ett släckt rum förhindrar att det spawnas monster där vid en wave.

Reaktorn behöver nog med dust för att man skall kunna tända nog med rum för att strömsätta hissen när man hittar den. När man strömsatt hissen så måste man besluta för att man skall flytta reaktorn till hissen. När man gör det så måste en hjälte bära reaktorn och kan då inte använda sina vapen samt förflyttar sig långsamt. De andra hjältarna samt ditt byggda försvar måste således räcka till för att försvara reaktorhjälten tills alla når hissen. Från ögonblicket man plockar upp reaktorn så börjar det svärma obegränsade mängder av monster som blir starkare och starkare samt fler och fler ju längre du stannar innan du hoppar in i hissen. Man kan således samla lite dust att ha med sig om man vill chansa på att kunna stå emot ett tag innan man hoppar in i hissen. Hur mycket resurser man har med sig till nästa våning beror ju också på hur mycket man spenderade på försvar för att säkra att reaktorn når hissen på förra våningen.

https://store.steampowered.com/app/249050/Dungeon_of_the_ENDL...

75% rabatt på sommar rean så i princip gratis

Medlem

Väntat på detta länge då jag vetat att det varit i görningen. Dungeon of the Endless var skoj med.

Dock är de tvungna att lägga in möjligheten att stänga av screenshake för annars kommer jag inte kunna spela. Det har de förhoppningsvis redan tänkt på.

Medlem

1an är ett magiskt bra co-op spel!

Skribent

Tror bestämt att jag måste spela Dungeon of the Endless igen. Det var längesedan sist.

Gnällkuk

Dungeon of the endless är riktigt bra, ser fram emot det här


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar