Return to Monkey Island - gameplay från nya spelet släppt

Medlem

Var lite svårt att avgöra vad som var gameplay och inte, med den grafiska stilen

Medlem

Tycker mig känna lukten av Macromedia flash och Unity.

Medlem

Otroligt svårt för den grafiska stilen, det är inte bara fult, det är svårt att urskilja vad allting är för det är så vridet i formerna att allt bara är en otydlig röra.

Men det är ju skitkul med Monkey Island, så får hoppas att man kan se förbi det artistiska.

Medlem

Looks perfect..


signatur

I have spoken..

Medlem

Klarade varken av Guybrush röst eller den grafiska stilen, men å andra sidan är Monkey Island 3 det enda av spelen jag tyckt om.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Klarade varken av Guybrush röst eller den grafiska stilen, men å andra sidan är Monkey Island 3 det enda av spelen jag tyckt om.

Det är samma skådespelare.

phi
Medlem

Jag har ingen banan i fickan, jag är bara glad att se detta.

Jh
Medlem

Jag kan inte påstå att jag gillar den grafiska stilen. Det känns inte levande. Jag hade nog hoppas på något i stil med Thimbleweed Park.
Hur som..

..om humorn och storyn finns där kommer det att bli bra 😊☝️


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Härligt! Har älskat alla andra spel i serien så ser verkligen fram emot detta. Grafiken påminner väldigt mycket om "Broken Age":
https://www.youtube.com/watch?v=RjJAMM1MyTA

Medlem

ser helt jävla horribelt ut grafiskt sett..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Älskar vad jag ser!

Medlem

Grafik och animationer som påminner om South Park. Tack och hej inget för mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Den officiella hemsidan har också blivit uppdaterad.

Medlem

njae, ser ut lite som pappersanimering av en 12-åring på youtube.

Curse fick en del kritik när det var nytt (mestadels för att Guybrush var för lång), men då handlade det mer om att stilen inte passade monkey island. För Return verkar kritiken handla mer om att det ser billigt ut, inte så mycket om att det inte passar monkey island

Ser ut som Guccamelee


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Nilaya:

Inbiten MI-fanboy sedan barnsben. Hade gärna sett lite från UI'n om det är baserat på verbs etc. Älskade Thimbleweed Park och hade väl en svag förhoppning om att detta skulle bli något liknande, så jag är lite halvt skeptisk till detta. Musiken är ju dock över förväntan!

Både video och hemsida säger "Context-sensitive Interactions" så gissar på att det inte är verb.

Medlem

Hade stora förhoppningar för det här med Gilbert tillbaka, hade alla ingredienser för en fin reboot och möjlighet till att bli en modern klassiker. Men fyfan vad grafiken INTE levererar någon form av mysfaktor. Riktigt viktigt i den här typen av spel där allt ska bäras upp av välskriven story och minnesvärda karaktärer. Lika räligt som Broken Age om inte ännu billigare känsla på det hela. Hoppet är inte helt förlorat men det är mycket som ska till om jag ska kunna bortse från horribel artdirection. Jag menar.. 3an håller än idag tack vare sin tidlösa stil, likaså flera andra klassiker i genren som Broken Sword och Grim Fandango. Samorost och Machinarium är några fina "nyare" exempel som är otroligt vackra.

Man får förvänta sig absolut toppbetyg på alla andra delar av spelet för att bära upp.

Någon nämnde östeuropeiska dockfilmer.. jag kontrar med "Tummen"


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

ser för jävligt ut! Nej tack.

International
Man of Mystery

När man väl vant sig vid lo-fi grafiken kan det nog funka, kanske nåt som kan sparka liv i FZ Super Adventure Club ?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Helt klart intresserad. Vad gäller den grafiska stilen så är det inte inte supercharmigt, men inte heller superfult. Tycker det ser OK ut. Kommer definitivt lira på switchen men tyvärr så blir det väl inte i hängmattan utan mer framför brasan med en stor kopp kaffe.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tycker kanske inte det ser ut som om de är lata, snarare att Gilbert och gänget vill göra något nytt, med något de själva gillar. Kan uppskatta det, även om jag personligen inte är överförtjust i greppet. Minns även hur irriterade en del fans var över den "tecknade" grafiken i Curse.

Curse ser fortfarande helt fantastiskt ut. Fansen var väl även irriterande på Guybrush röst också. Tyckte den lät fel etc. Jag tycker Curse är underbart men är ändå ivrig över att få testa Gilberts egna "3a".

Medlem

Hoppas bara dom får till ett bra manus som lyckas få mig att i alla fall fnissa till några gånger


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Denna titt gjorde att spelet växte betydligt hos mig. Tror det kommer bli helt underbart. Hoppas soundtrack kommer på lämplig streamingtjänst.

Grafiken har väl aldrig varit Monkey Islands USP, det är storyn och karaktärerna som säljer. Många spelade och gillade ju Thimbleweed Park som med dagens standard var urusel grafik, så jag tror fanatikerna kommer gilla det, men visst, för att bli en storsäljare behövs kanske annan grafik.

Frilansare
Skrivet av Lokander:

Fick inte 4an rätt mycket hat jämfört med alla andra? Folk ville verkligen inte ha 3d i monkey spelen back then, om jag minns rätt

Minns också det, och tror att jag stämde in i den kören en aning! Minus hatet då, tror bara att folk uttryckte känslor för en serie de älskade.

Medlem

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Det är samma skådespelare.

Jo, men nu är det rösten och inte röstskådespelaren jag pratade om. Att en röst kan förändras över decennierna tror jag vi alla kan vara överens om. Dessutom skulle jag nog säga att inlevelsen inte är densamma av det man får höra i trailern.

Medlem

påtal om M.I fick jag bland annat en canvas idag av just det spelet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

påtal om M.I fick jag bland annat en canvas idag av just det spelet

ooh, spännande. Låt visa?!

Medlem
Skrivet av Tratt:

ooh, spännande. Låt visa?!

ska ta bild när jag kommit hem


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

123
Skriv svar