Snabbkollen - Är du (spel)katt- eller (spel)hund-människa?

Robot
Snabbkollen - Är du (spel)katt- eller (spel)hund-människa?

En ständig debatt, nu med en touch av spel.

#snabbkollen, #stray


Medlem

Utan tvekan katt. Jag har själv 5 katter och har haft katter runt mig i stort sett hela mitt liv (50 år i år!).
Jag har ett utseende som folk inte kopplar i samman med kattälskare - men jag är i stort sett styrd av mina katter


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Inga. Avskyr alla former av söta kompanjoner i spel. Barn, djur osv.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ruskendrul:

Inga. Avskyr alla former av söta kompanjoner i spel. Barn, djur osv.

😾


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

Ingetdera, då jag är (spel)allergisk mot (spel)pälsdjur.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Av dessa blir det katt! IRL är ju dock kaniner the superior husdjur (mina N64-kontroller håller nog inte med).


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Älskar alla djur och katter är helt underbara, men jag förstår inte hur man kan vara kattmänniska när hunden är den överlägset ljuvligaste varelsen på den här planeten. 🥰


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Ankh:

Utan tvekan katt. Jag har själv 5 katter och har haft katter runt mig i stort sett hela mitt liv (50 år i år!).
Jag har ett utseende som folk inte kopplar i samman med kattälskare - men jag är i stort sett styrd av mina katter

Du är alltså stor, biffig och skäggig, eller hur? ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem

Egentligen gillar jag katter mer än hundar. Mycket för att dom är mer självständiga och oerhört söta. Men eftersom jag är allergisk mot katter och inte hundar har jag spenderat mer tid med hundar och jag tycker dom är superhärliga också.

Digitalt beror det på lite hur användbart husdjuret är om jag ska ha ett med mig eller inte. Tyckte exempelvis att Dogmeat i Fallout 4 var väldigt störande att ha med så han fick hänga i Sanctuary med alla settlers. Hunden i Fable 3 är ett annat exemple på en irriterande följeslagare.
Däremot kommer jag ihåg att följeslagarna i Torchlight var riktigt nice att ha med eftersom dom kunde plocka upp utrustning från marken och kunde skickas byn för att sälja onödiga prylar. Väldigt smidigt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Förstår inte hur någon kan föredra katter över hundar. Äckliga själviska djur

Medlem

föredrar hundar i spel framför hundar i verkligheten för där kan man skjuta dem utan repressalier


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Cane:

Förstår inte hur någon kan föredra katter över hundar. Äckliga själviska djur

Tja, de har ju iaf lite personlighet. Själviska är de garanterat, inte nära så äckliga som din åsikt i ämnet.

Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Tja, de har ju iaf lite personlighet. Själviska är de garanterat, inte nära så äckliga som din åsikt i ämnet.

Stora fördelen med hundar framför katter är just att de har personlighet, 9 av 10 katter är identiska och drönar på med ungefär lika stor personlighet som en husfluga.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Stora fördelen med hundar framför katter är just att de har personlighet, 9 av 10 katter är identiska och drönar på med ungefär lika stor personlighet som en husfluga.

Du har verkligen inte spenderat mycket tid runt katter. De har lika mycket personlighet som vilket annat däggdjur som helst.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du har verkligen inte spenderat mycket tid runt katter. De har lika mycket personlighet som vilket annat däggdjur som helst.

Oftast är det stadsbor som suttit med en eller två katter som insisterar på att "Min katt är verkligen speciell" och säger saker som att "Du har inte spenderat tid med katter!". Har haft 25 katter över de senaste 20+ åren, mer än tillräckligt för att se vilken "variation" de besitter i sin personlighet (spoiler: inte mycket). Fantastiska på att hålla ohyra borta och trevligt sällskap men det finns ingen som helst jämförelse med hundar när det kommer till djupet och variationen i deras personlighet.

Medlem

Röstade på katter, för jag är en så kallad kattmänniska. Men kan inte alls komma på något spel där man interagerar med katter. De går att hitta i Witcher 3 i vissa byar och städer, men annars vettetusan.

Har inget emot hundar som följeslagare i spel egentligen, exempelvis Dogmeat, men hundar irl är en helt annan femma och färgar min åsikt även om spelhundar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

ZF
Medlem

Inget kommer någonsin knuffa ner lämmlar från toppen. (Det gör de ju så bra själva.)

Men spelkatter känns som de som rimligen borde erbjuda näst mest gameplay för pengarna.

ZF
Medlem
Skrivet av Boomer:

Men kan inte alls komma på något spel där man interagerar med katter. De går att hitta i Witcher 3 i vissa byar och städer, men annars vettetusan.

Nä, interagera är ju ett rätt löst begrepp dessutom.

Det enda jag kan komma på av större AAA spel är Assassins creed och Cyberpunk. Där man kan hälsa på en katt, respektive bli hälsad på av en katt.

Men räknar man lite löst in The last guardian, så bör det rimligen vara spelet med mest och påtagligast kattinteraktivitet fortfarande.

Medlem

Katter är psykopater medan hundar är pålitliga, det är bekräftat sen länge. Går även att applicera samma resonnomang på flickvänner.

Medlem

Har både hund och katt irl, men i spel föredrar jag att flyga solo. Alla slags kompanjoner, tvåbenta som fyrbenta, försöker jag skaka av mig så fort det går.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Du är alltså stor, biffig och skäggig, eller hur? ☺️

haha mjae...svårt att förklara faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

(spel)råtta!
<3 Ratongas!
<3 Skavens!

Squeek!

Men gillar katter också! Mjau!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Som sköldpaddsägare så anser jag det är väldigt få spel med sköldpaddor i huvudrollen (som inte är muterade)...

Hade jag kunnat hade jag haft pälsdjur men så självklart ska ju hälften av familjen vara allergiska mot sådant.

Gillar i stort sett alla djur men kan tycka att "animal companions" i vissa spel bara är irriterande mest pga dålig AI.

STRAY är dock underbart!

1
Skriv svar