Unity-vd ångrar att han kallar utvecklare som inte prioritar monetärisering för "j*vla idioter"

Medlem
Skrivet av Mortac:

Det är ju tur att du talar om för mig hur jag känner.

Nej, jag tar inte illa upp. Jag konstaterar att världen under 2000-talet är otroligt mycket känsligare än den var innan. Det är bara att se på sketcher eller annat som gjordes förr hur mycket råare folk kunde uttala sig och skämta om saker och ting när man växte upp på 80- och 90-talet. I dag är det annat när det alltid är någon som ska bli stött.

Typiskt Medan vi andra insåg att det faktiskt inte var okej att på 80-90 talet springa omkring i skolsalarna och kalla varandra för ”bögjävel” och liknande saker, och gick vidare med våra liv, så finns det fortfarande en kvarleva som inte kan släppa det hela och längtar tillbaka till de dagarna.

Vi sa också ”han som sa det, han var det!”, vilket är ganska passande och i nivå med anti-lättkränkthetsrörelsen 😄

Vad var förresten originaldiskussionen?

Medlem

Jag är ok med det uttalandet, speciellt då jag mer än gärna kallar utvecklare som prioriterar monetärisering för giriga jävla idioter. Skillnaden är väl att jag varken ber om ursäkt för det eller, som i det här fallet, låtsas be om ursäkt för damage control.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Av det som nämns i tråden har han uppenbarligen gjort en del mindre uppskattade uttalanden. Det är jag med på. Men jag måste ändå säga: Fy fan vad känsliga alla har blivit. Det är offerkofta på direkt för minsta lilla nuförtiden. Allt och alla ska ta illa upp.

Det värsta är väl ändå att alla ska ha åsikter….fy faan alltså, för andras åsikter menar jag.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Av det som nämns i tråden har han uppenbarligen gjort en del mindre uppskattade uttalanden. Det är jag med på. Men jag måste ändå säga: Fy fan vad känsliga alla har blivit. Det är offerkofta på direkt för minsta lilla nuförtiden. Allt och alla ska ta illa upp.

Det där var okänsligt emot mig! Jag är redan nu sårad för livet.

12
Skriv svar