Överstimulerat pris på MW2-nivåer

Medlem

Hade varit intressant att se DICE och EA utnyttja det här. T. ex. annonsera att kommande betal dlc till BC2 kommer att kosta (normalpris) till en början men sedan bli gratis.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Snåla folk gnäller...NI HAR ETT VAL..ingen tvingar är att köpa det här.. MEN om ni vill kan ni köpa det.
Dags att vakna från er gratis piratvärld och fatta att folk tar betalt för arbete. Så varsågod betala 1 timmes jobb för många timmars njutning lr gör inte det..ingen tvingar er.

Haha ja självklart är man snål om man tycker att det är för dyrt att betala det som de begärt och givetvis har man laddat ner det med för något annat går ju inte. Min fråga till dig är då vad du anser man ska ha lagt på spel för att inte vara snål? När har man betalat tillräckligt mycket pengar för att ha rätten att klaga?

Medlem
Skrivet av draim:

Låter för mig inte alls särskilt dyrt. Men som några innan nämnt, det är principerna det handlar om.
Först blockerar dom möjligheten förr oss att skapa egna maps, sedan höjer dom priset på sina egna.

Glad att jag inte köpte skiten, jävligt sur på alla som sa att dom inte skulle men gjorde ändå.
Tycker synd om dom som köpte det och är nöjda med sin "investering" i communityns död.

"communityn" dog för länge sedan, förstå att dataspel har gått från att vara nördarnas paradis till att vara gemene mans underhållning.

Medlem

Multiplayermaps ska inte ingå i den grupp av DLC som måste betalas för. Har aldrig någonsin behövt betala för det förut :/ En guldpeng kan dom få av mig, men fan inte mer!

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

dom mjölkar ganska friskt där i alla fall menmen...5 banor är inte så illa egentligen för 120 kr som det förmodligen kommer landa på. Tänk själv när man betalt 50-90 kr för 2-3 nya banor till andra spel.

Har man?
Möjligtvis har du gjort det dock.

signatur

Retro.

Medlem

Men det är väl inte Activision som sätter priset på sakerna med Microsoft Points systemet.. det är ju Microsoft.. dem har troligtvis satt priset så högt för att sänka nedladdningsantalet, för att inte överbelasta servrarna o skit. Man kan ju bara drömma om ifall dem ens kmr sänka priset senare när allt lugnat sej..

Men hela systemet är så drygt, har aldrig lagt ut pengar på Microsoft Points. Ja vill hellre betala direkt istället för nån sorts mellanhandel, dessutom måste man slänga ut mer pengar o få mer points som är mer än tillräckligt för något man vill köpa.

Bättre med PSN där man kan betala den totala summan för det man köper direkt med SEK valuta o allt. Man är lite glad att man valde att ha Modern Warfare 2 på PC, så får man också hoppas att det inte ens kmr kosta något eller helst inte bli så jävla dyrt. Om det inte hade varit till PC så hade det blivit PS3, helt klart! Orkar fan inte betala för Xbox Live Guld.

Medlem
Citat:
Citat:

Låter för mig inte alls särskilt dyrt. Men som några innan nämnt, det är principerna det handlar om.
Först blockerar dom möjligheten förr oss att skapa egna maps, sedan höjer dom priset på sina egna.

Glad att jag inte köpte skiten, jävligt sur på alla som sa att dom inte skulle men gjorde ändå.
Tycker synd om dom som köpte det och är nöjda med sin "investering" i communityns död.

"communityn" dog för länge sedan, förstå att dataspel har gått från att vara nördarnas paradis till att vara gemene mans underhållning.

Hur hindrar mods och communityn gemene mans underhållning? Tycker gemene man att det är komplicerat att installera moddar kanske?

Medlem

det enda i dagsläget som Activision bör få beröm för är att dom öppet gått ut med att dom endast är ute efter att tjäna pengar. detta är väl mer eller mindre en klar bekräftelse på detta.

Medlem

Well MW2 var en besvikelse för mig så mig lär dom ju inte lura av mer pengar iaf. Nej tillbaka till Battlefield får det bli

Medlem

Det roligaste i denna tråden är att folk är förvånade.

signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Lite trist att de inte släpper någon bana med mörkerstrid (nightvision). Solsken på varenda karta :/
jag svarar redan nu på eventuella invändningar så har vi det avklarat.

-Nej usch vad trist att bara springa runt me grön skärm :S

-idiot, vissa delar av kartan kan vara upplysta och där bländas man med goggles på.

- aa men då kommer ju alla bara ligga och snipa med thermal ju : O spelet är inte balanserat för det!

-hela kartan måste inte vara ett öppet fält utan det finns lite cqb med. testa coldblooded annars.

I övrigt har spelets nuvarande kartor haft ont om underjordiska gångar, kloaker och tunnelsystem.
Favela hade varit grymmare med ett dunkelt upplyst kloaksystem som förbinder bombplats A med B

signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av Boomer:

Jag tycker då priset är ganska rimligt.

Håller med dig faktiskt! Snåla jäkla pirater är vad alla är! (förmodligen):up:

hade jag sett dig på stan, oavesett hur stor du är så skulle jag fan gett dig en smäll, detta har INGET med "pirater" att göra, Folk som har betalat för detta spel måste betala mer igen (Då detta var det mest sålda spelet förra året och har mer spelare än wow) och om du inte betalar detta på konsol så är det 5 kartor du kommer bli utsparkade från om du sitter i matchmaking (.. vilket det är), Folk börjar nog bli rätt trötta på att andra företag slänger ut DLCs gratis medans IW tar 107 kr för 5 kartor (2 som vissa har spelat i över 2 år)

Då detta absolut inte har något med pirater att göra, för det är dom som faktiskt betala som får ta sina pengar och spotta upp på IW, vilket är jävligt dystert

förhoppningsvis är du väl bara ett troll men du fick mig att bli sur iaf

Medlem
Skrivet av Shlamt:

Hade varit intressant att se DICE och EA utnyttja det här. T. ex. annonsera att kommande betal dlc till BC2 kommer att kosta (normalpris) till en början men sedan bli gratis.

Lite som DLC till mirrors edge då? Är gratis på PS3 sedan en tid tebax.

Jag har inte köpt speciellt många PC spel det senaste, mest pga CP-piratskydd som ställer till det för mig som konsument.
Sedan inställningen att alla gamers är boskap (så de ser oss tycker jag).

De senaste spelen jag köpt till PC har varit på steam och de var Killing floor samt torchlight.
Till PS3 har jag köpt betydligt mer spel, men mest för att de är skoj där och inte nerfade som många PC spel tyvärr är idag.

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Tycker de är härligt, först gör den en kampaign som är 5-6h lång, en multiplayer som är värdelös, alltihopa för ca 500kr när de släpptes och nu 5 banor för 100+ kronor.

Fan vad jag är glad att jag inte köpte skiten, men tyvärr så sålde spelet ju 20 miljoner kopior.

Medlem

Väntat men löjligt.

[quote=Pojii]

Skrivet av Jozo:

Jag tänker så här:
Sitta och spela MW2 med mappar jag har kört sen nov? eller så får jag 5 nya mappar (jag ser remaken som plus än minus, då MW1 banorna var riktig grymma) för ynkliga 107kr..107kr = piss i havet i dagens samhälle..jag klarar mig inte ens i 7eleven med 107kr..så varför inte njuta X antal timmar med att spela 2 remake banor och 3 nya banor istället??..ska jag sitta och sura bara för ynkliga 107kr som är 1/10 av det jag slösar när jag går ut och festar...

Man behöver inte vara en snål fit*a och gnälla på att andra människor tjänar pengar.

Just fått ditt första jobb och tycker det är "coolt" kalla andra snåljåpar? 107kr är en droppe av efterskaket i havet för mig, men ändå förstår jag att gamers består också av unga där 107kr är 1/10 av deras månadslön och liknande.

Allt är inte svart eller vit, om inte dessa "snåljåpar" köpte dina favoritspel för dom få pengar dom har skulle företagen inte tjäna lika mycket, skulle inte företagen tjäna lika mycket skulle spelen bli sämre kvalité så ännu mindre folk köpte dom. Till slut skulle dina favoritspel vara skitspel som du inte ens ville ta med i tång. Som exempel.

Men grattis till ditt första jobb.

Medlem

Om de bara kunde göra nåt åt fuskarna på pc....

mg
Medlem

nu vet jag inte om dlc kommer kosta till pc-verran, men det lär ju iaf bli billigare än hårdvaruuppgraderingen som BC2 kräver >,<

Medlem

AND IT BEGINS!

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Pojii:

Snåla folk gnäller...NI HAR ETT VAL..ingen tvingar är att köpa det här.. MEN om ni vill kan ni köpa det.
Dags att vakna från er gratis piratvärld och fatta att folk tar betalt för arbete. Så varsågod betala 1 timmes jobb för många timmars njutning lr gör inte det..ingen tvingar er.

Haha ja självklart är man snål om man tycker att det är för dyrt att betala det som de begärt och givetvis har man laddat ner det med för något annat går ju inte. Min fråga till dig är då vad du anser man ska ha lagt på spel för att inte vara snål? När har man betalat tillräckligt mycket pengar för att ha rätten att klaga?

Svaret på din fråga kommer här:
Jag köpte MW2 och då betalade jag för allt som fanns på dvd skivan och ingeting mer...6 MÅNADER senare har dem släppt 5 Multiplayer mappar och jag tycker det är en jävligt bra investering att köpa den här DLC då jag älskar spelet och vill spela vidare med samma höga intresse.
Och nu sitter ni här och klagar på att DLC kostar och vissa företag har gratis men VARFÖR INTE ACTIVISION..så du sitter som en jävla pensioner och gnäller att det ska vara gratis lr det är FÖR dyrt..då kan du skita i att köpa spelet och just STFU för då är man en snåljåp och inget mer.
Det är deras produkt. Dem har arbetet med det här under flera månader och vill dem ta 107kr för det så ska dem fan med göra det utan att ni soc barn ska sitta här och gnälla.

BTW ta det inte personligt.

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Pojii:

Jag köpte MW2 och då betalade jag för allt som fanns på dvd skivan och ingeting mer...6 MÅNADER senare har dem släppt 5 Multiplayer mappar och jag tycker det är en jävligt bra investering att köpa den här DLC då jag älskar spelet och vill spela vidare med samma höga intresse.
Och nu sitter ni här och klagar på att DLC kostar och vissa företag har gratis men VARFÖR INTE ACTIVISION..så du sitter som en jävla pensioner och gnäller att det ska vara gratis lr det är FÖR dyrt..då kan du skita i att köpa spelet och just STFU för då är man en snåljåp och inget mer.
Det är deras produkt. Dem har arbetet med det här under flera månader och vill dem ta 107kr för det så ska dem fan med göra det utan att ni soc barn ska sitta här och gnälla.

Du vet antagligen inte om att dom ger ut 2 gamla maps va? alltså har dom "jobbat" 6 månader för 3 maps, 2 månader per map, vilket är jävligt orimligt, det skulle då säga att BARA multiplayer mapsen tog 2½ år att göra när MW1 kom ut för 2 år sedan, du tror inte dom jobbar snabbare än så? med tanke på att vi har singelplayer, multiplayer (modes, perks, vapen osv), men det låter ju helt otroligt?! FÖR MAPSEN TOG 2½ ÅR ATT GÖRA!? idiot -.-

BTW, ta det inte personligt

Medlem

Och där kommer jag aldrig ta Pojii seriöst igen, lär dig för guds skull att argumentera! jisses.

signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Emils:

Men hela systemet är så drygt, har aldrig lagt ut pengar på Microsoft Points. Ja vill hellre betala direkt istället för nån sorts mellanhandel, dessutom måste man slänga ut mer pengar o få mer points som är mer än tillräckligt för något man vill köpa.

Bättre med PSN där man kan betala den totala summan för det man köper direkt med SEK valuta o allt.

Du kanske tycker det är bättre, själv har jag aldrig några problem att spendera min MS Points (tvärt om), men framförallt så kan jag spara mycket pengar på att köpa dem på rätt ställe. Detta mappack kostar alla övriga drygt 107kr, jag kan tack vare MS Points köpa det för just under 48kr.
Vem gör den bättre affären?
Jag går gärna genom en mellanhand så länge jag kan köpa produkten ca 50% billigare

Inaktiv

Undrar vad som händer med folk som inte kan spela de nya banorna.
För eller senare kommer man ju att hamna i samma lobby.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Pojii:

Du vet antagligen inte om att dom ger ut 2 gamla maps va? alltså har dom "jobbat" 6 månader för 3 maps, 2 månader per map, vilket är jävligt orimligt, det skulle då säga att BARA multiplayer mapsen tog 2½ år att göra när MW1 kom ut för 2 år sedan, du tror inte dom jobbar snabbare än så? med tanke på att vi har singelplayer, multiplayer (modes, perks, vapen osv), men det låter ju helt otroligt?! FÖR MAPSEN TOG 2½ ÅR ATT GÖRA!? idiot -.-

BTW, ta det inte personligt

är du verkligen frisk i huvudet?? Läs vad jag skrev..JAG har spelat MW2 i 6 månader..DEM har arbetat med maps under några månader.
Under dem här 6 månaderna har dem här stackars utvecklarna fått sina semester OCH fått klara ut jävla massa buggar och fix som har kommit efter releasen.
Så du tror verkligen att dem har suttit där i deras kontor och runkat under 6 månaders tid lr?? Bara för att man släpper ett spel betyder inte att man är klar med spelet lilla gubben.

Medlem

Är du ens frisk i huvudet? spelet han inte ens vart ute i 6 månader -.- (jaja, jag gjorde också fel på min förra post), Men du ska nog se att någon av dom 3 mapsen var klara innan releasen, Jag vet att dom har fixat buggar och tweakat lite, men 5 månader för 3 maps är lite för dåligt arbete för att ta så mycket betalt för detta, jag menar, det är ju inte det största spelet på PSN eller XBL... och dom ska betala så jävla mycket mer för att få spela? Och javisst, dom har haft detta med att 2 fick avgå från IW men det ska inte göra någon större roll i detta alls... Bara för att 2 får gå ska inte ett helt arbete stannas upp

Medlem

Activision visar ännu en gång arslet för er, ska ni slicka det igen?

Medlem
Skrivet av Pojii:

Det är deras produkt.

Jag har inga som helst problem att betala för ett spel som är värt pengarna, det är snarare tvärtom då jag anser att utvecklare som gör bra spel och som har utgivare som inte klagar på bshit som piratkopiering ska ha lön för mödan. Men nu snackar vi här om en utgivare som börjar bli värre än EA, som släpper dlc till en kostnad som jag anser vara rena ockret. En utgivare som tagit det ena korkade beslutet efter det andra och som tyvärr råkar äga en de utvecklare som jag anser vara bäst idag. Jag har utan problem bojkottat EA för deras korkade beslut och kan säkerligen göra detsamma med Activision. Bara så du vet, alla behöver faktiskt inte spela det där nya grymma spelet, det finns faktiskt de som menar allvar med en bojkott ;).

Medlem
Skrivet av Pojii:

Dem har arbetet med det här under flera månader och vill dem ta 107kr för det så ska dem fan med göra det utan att ni soc barn ska sitta här och gnälla.

Jag tar det inte personligt, inte för för fem öre men du bör nog i framtiden tänka på vad du skriver för det finns kanske vissa här som tar det du skriver väldigt personligt.

Tror du IW får ta del av de här pengarna? Knappast, pengarna går direkt ner i Activisions ficka, det är jag övertygad om.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Seriöst, vem fan bryr sig om "communityn"? Några ynka procent av alla spelare som gillar att inbilla sig själva att de är viktigare än de någonsin kommer att vara.

Ja visst ****** gaming i örat och hejja mainstream casual lek ala newbie, mathmaking och banor som kostar ftw.

Skriv svar