Senaste spelet du klarade?

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Men är inte platinum att få alla achivement?
Och det inkluderar att får alla 3olika slut väll?

Som en annan skrev så "savescummade" jag lite då man behöver få 3 olika slut för platinum och jag inte är så sugen på att spela igenom 3 gånger. Sparade efter sista bossen, laddade upp saven i cloudet, gjorde ett slut, ladda ner sparfilen, nästa slut, ladda ner, nästa slut. Resten av achievmentsen hade jag i princip redan tagit alla.

Medlem

Klarade nyss av Elden Ring, riktigt bra spel!


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem

God of War, alltså originalet. Endast spelat det från 2018 förr och tänkte gå till rötterna nu. Förväntade mig ett föråldrat hack'n'slash med bra story. Fick det, fast med en fantastisk story och bandesign som kändes som Zelda-dungeons typ. Visst har det åldrats rejält och hade rätt buttonmashig combat, men herregud vilket välgjort spel. Blev helt golvad över hur mycket det överträffade mina förväntningar.

Gjorde samma resa för ett par år sen med Uncharted, där Jag började med 4:an och sen spelade ettan. Blev rejält besviken och det var väl nät sånt jag väntade mig nu. Glad att det inte var så.

Medlem

Mafia 2 definitiv edition på ps5. Spelade det på xbox360 för många år sen, höll ihop riktigt bra än. Lite småbuggigt och några krascher men inget som förstörde spelupplevelsen för mycket.

Medlem

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredders Revenge. Riktigt mycket nostalgi i modern touch! Var ett perfekt spel till switchen i början av semestern! Är man ett fan av de gamla Nes-spelen så kommer man älska detta. 8/10 fatöl.

Avstängd

Hittat folk att lira WC3 Classic med.

Hade inte spelat det på 10+ år så provade Night Elf och lyckades ändå spöa en Normal Undead CPU!

Medlem

God of War (2018) - PC.

Äntligen tog jag upp detta igen efter ett långt uppehåll. Kunde inte lira det direkt efter Elden Ring då det kändes klumpigt och alldeles för "TV-speligt"(samla 70 saker där, 45 andra saker där, 500 ikoner på kartan, vänta på hissar med vågor av fiender osv).

Visst var det fortfarande väldigt "TVspel-igt" men nu efter att eftertexterna rullade så känner jag att det var ett riktigt gediget lir. Läckert, storslaget, intressant story/lore/karaktärer(fornnordisk mytologi är jäkla intressant), bra röstskådisar minus Freja som var lite so-so ibland. Striderna blev bättre under spelets gång.

Spelet kändes tyvärr ganska upprepande ibland och vissa element störde en hel del. Även om slutfighten var ganska episk så kändes det även lite som ett antiklimax.

Tyckte balanseringen var lite sisådär också. Jag tror jag blev lite för stark mot slutet och det blev lite för lätt. Det som gav mest utmaning var vissa Valkyrior. Körde på "Give Me a Challenge" svårighetsgraden.

Som sagt, ett väldigt trevligt spel. Det skulle ju ha varit trevligt med Ragnarök nu till vintern, men men. Får hoppas på en kortare väntetid till PC-releasen denna gång.

Betyg: 8/10


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Shadow of the Colossus (PS4)
Spelade originalet för 15 år sedan. Så det var verkligen tid att återbesöka den här klassikern (speciellt när den här version har stått orörd på hyllan i flera år, PS3-verisonen ännu längre...).

Håller definitivt fortfarande. Är så oerhört skönt med det simpla upplägget, hitta kolossen, döda den, repeat. Inget cannon fodder i mellan, inga level. bara du, din häst, pilbåge och kolossdräparsvärd. Vackert och mystisk är det också. Definitivt ett av mina favoriter från PS2-tiden.

10/10


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Stray (PS5)

Väldigt mysigt och trevligt spel. Kul att gå runt och utforska miljöerna och bara "vara" katt.
Själva spelmomenten var kanske inte de bästa då det inte är så mycket till spel egentligen utan mer som en upplevelse (stängde direkt av promptar för att se vart man kunde hoppa för att få lite utmaning iaf) med väldigt lätta pussel. Lite mer som en avancerad walking simulator. Enda svåra var att hitta i första huben då jag tyckte den var lite förvirrande. Var lagomt lång för att jag inte skulle hinna tröttna på det (5h) och då det var billigt (betalade 113kr för att uppgradera mitt abonnemang resten av året) så var det ändå klart värt det.

3/5

Medlem

Solasta crown of the magister och dess dlc lost valley

Medlem

Donkey Kong Country på SNES. Härlig nostalgitripp men galet frustrerande ibland. Dock långt från 100 % completion, då man måste hitta alla hemliga rum o.s.v.

Gnällkuk

Spelade ut Raft med två vänner i lördags, kan varmt rekommenderas för de som gillar survivalspel i co-op! Det är ju sandbox kombinerat med story och du väljer själv egentligen hur "snabbt" du vill spela. Vi var lite tveksamma först eftersom den grafiska stilen fick tankarna till ett spel som riktade sig till små barn, men det fungerade utmärkt att spela även som vuxen!

Vi klockade in på strax över 29h för att slutföra det content som finns just nu. Spelet nådde 1.0 nyligen men de planerar att lägga till mer innehåll framöver.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Platade Stray förra veckan, tog ~7h på huvudsparandet med lite chapter select-hoppande och sen en ny fil för speedrun-achievementet, tog 1h32m vilket var snabbare än jag väntade mig. Fantastiskt mysigt spel. Hoppas dock fortfarande på en uppdatering med HGiG HDR, spelet skulle se ännu mer magiskt ut då.

Veckan innan det körde jag igenom Anno: Mutationem, vilket var en oväntat trevlig upplevelse. Grafiken är supermysig och jag uppskattade att storyn och karaktärsbyggandet bara "börjar" - du släpps ner i en värld och en persons liv utan en fet exposition-dump och så är det bara att sätta igång. Man får hänga med i svängarna, men det är inget hålla-handen tjafs som så många spel envisas med nuförtiden.

Ser fram emot nästa spel från bägge studios.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Metro: Exodus PC Enhanced utgåvan.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Spelade nyligen igenom Unravel 2 med min son (7 år). Riktigt underhållande och lagom svårt. Rekommenderas till alla som gillar couch co-op.

Medlem

Klarade av Star Wars jedi fallen order sommaren 2021.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Klarade av Star Wars jedi fallen order sommaren 2021.

Hehe jag med.

Medlem

Stray på PC, älskade den. 8/10

Medlem

Körde precis igenom Mafia: Definitive Edition, gedigen remake må jag säga.

Flakmonkey

Castlevania: Aria of Sorrow. Skaffat mig Castlevania GBA-samlingen till PS5an så har tagit mig igenom alla tre. Bra spel allihopa, men håller nog Aria of Sorrow högst

Medlem

Körde ut RE 3 Remake i dagarna

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Körde precis igenom Mafia: Definitive Edition, gedigen remake må jag säga.

Spelade genom det också för lite sen.. bitvis jäkligt snyggt.. perfekt längd på det också

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Spelade genom det också för lite sen.. bitvis jäkligt snyggt.. perfekt längd på det också

Verkligen! Riktigt ögongodis emellanåt. Väldigt trevligt med ett spel som bara är 10 timmar långt och där allt faktiskt är bra.

Medlem

Zelda: Ocarina of Time!
Har påbörjat det säkert ett tiotal gånger sen det släpptes -98, men aldrig slutfört det.
Gav mig på det igen på NSO under första semesterveckan och nu äntligen!
Tog bara 24 år

Medlem

Little Nightmares II

Spoiler varning

Blev faktiskt besviken.. Speciellt slutet var en ren pina. Dörrpusslen var inte stimulerande eller kul för fem öre.

Det fanns helt klart flera bra stunder med kreativ design och kul spel mekanik men känslan av onödig frustration infann sig nästan hela tiden. En faktor var den kassa styrningen vilket gjorde att jag dog helt i onödan många gånger.
Sen att man knappt fick en chans att klara rummen utan att dö för allt krävde så exakt timing att man nästan var tvungen att dö först för att veta hur man skulle göra. Visst det är ett trial and error spel men hela tiden blir för mycket.

Det kändes för upp styrt, som att man var tvungen att följa skaparens vision hur man skulle göra till millimeterprecision och exakt timing. Det kanske det var i ettan också men där var det inte alls lika påtagligt och det visar sig också i hur ofta jag dog. I tvåan blev det massaker jämfört med ettan. Kändes som om man gjorde minsta fel nånstans i tvåan så dog man. I ettan kunde man springa tillbaks och gömma sig eller börja om utan att dö oftare, det är iaf känslan jag har. Det var ett tag sen jag körde ettan.

Utöver det så tycker jag designen på pusslen, fiender och världen var roligare i ettan.

Spelade Inside innan och där kände jag inte alls den där jobbiga frustrationen som i LN2 så det är något med just detta spelet som
dom misslyckats lite med känner jag.

Medlem
Skrivet av caracarn:

Stray (PS5)

Väldigt mysigt och trevligt spel. Kul att gå runt och utforska miljöerna och bara "vara" katt.
Själva spelmomenten var kanske inte de bästa då det inte är så mycket till spel egentligen utan mer som en upplevelse (stängde direkt av promptar för att se vart man kunde hoppa för att få lite utmaning iaf) med väldigt lätta pussel. Lite mer som en avancerad walking simulator. Enda svåra var att hitta i första huben då jag tyckte den var lite förvirrande. Var lagomt lång för att jag inte skulle hinna tröttna på det (5h) och då det var billigt (betalade 113kr för att uppgradera mitt abonnemang resten av året) så var det ändå klart värt det.

3/5

Om jag skall uppgradera till extra kostra det mig 241:- för resterande dagar, mycket märkligt

Medlem
Skrivet av stesva:

Om jag skall uppgradera till extra kostra det mig 241:- för resterande dagar, mycket märkligt

Kanske beror på hur länge man hade betalat? Jag betalar på årsbasis men kanske bara hade tre månader kvar

Medlem

Cuphead: Delicous last course

Tyckte om Cuphead och det här var mer av samma vara. Gick lite väl snabbt att klara och var inte så där jättesvårt, men fantasifulla och roliga bossar som tidigare.

Medlem
Skrivet av zzap64:

Spelade klart Ratchet & Clank: Rift Apart idag. Har haft det legande ett tag av någon anledning. Men tycker det är ett bra spel, men det är "bara" ett Ratchet & Clank i Next-gen-skrud. Snyggt och underhållande.

Tycker att dashen förändrade spelet mycket. Till det bättre.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Titan Quest med alla DLCs på xsx Mycket bra arpg

Skriv svar