Assassin's Creed Valhalla har fått ett nytt, gratis spelläge

Robot
Assassin's Creed Valhalla har fått ett nytt, gratis spelläge

The Forgotten Saga skickar oss till Nifelheim.

#Assassins-creed-valhalla, #Ubisoft


Medlem

Provade Valhalla typ en timme.. Shit.. Inte bra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag förstår inte heller, det var för mig en av de sämre AssCreed spelen, ändå släpps det nytt innehåll.

Medlem

Det här spelet är det enda i serien som jag aldrig klarat, och bara lirade typ 10 timmar. Allt det som gjorde AssCreed bra är som bortblåst. Sorgligt.
Det var faktiskt bättre för.

Medlem
Skrivet av Raider:

Jag förstår inte heller, det var för mig en av de sämre AssCreed spelen, ändå släpps det nytt innehåll.

Alla gillar olika. Jag tycker det är det bästa asscreed spelet och det enda jag klara från början till slut

Och det säger mycket efteraom jag brukar aldrig klara av open world spel

Medlem
Skrivet av Karmak:

Alla gillar olika. Jag tycker det är det bästa asscreed spelet och det enda jag klara från början till slut

Och det säger mycket efteraom jag brukar aldrig klara av open world spel

Samma här.

Medlem

Ja säga vad man vill om detta spel. Den dåliga kritiken flödar, men pengarna säger annat. Jag Börjar undra om folk bara dras med i forumen som reddit och sen i hemlighet sitter och köper dlc. Pengar ljuger inte. Helt klart det mest innehållsrika ac spelet hittills. Det har ju inte varit brist på att ha saker att göra i spelet.

Medlem

Jag ogillade England och huvudpersonen och tja... de flesta karaktärerna. Spelade genom det en gång, sen var jag klar. Tycker personligen både Oddyssey och Origins var bättre spel.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av denza:

Ja säga vad man vill om detta spel. Den dåliga kritiken flödar, men pengarna säger annat. Jag Börjar undra om folk bara dras med i forumen som reddit och sen i hemlighet sitter och köper dlc. Pengar ljuger inte. Helt klart det mest innehållsrika ac spelet hittills. Det har ju inte varit brist på att ha saker att göra i spelet.

Haha ja, det är fascinerande. Tänker även på t.ex. Diablo Immortal, kritiken är brutal ändå rapporterar Blizzard helt sinnessjuka intäkter för spelet.

Personligen gillade jag Valhalla. Inte gjort allt men klarat hela basspelet. Och kan erkänna att jag har vid flertal tillfällen sneglat på DLCs men har blivit avvärjd av annat.

Medlem
Skrivet av denza:

Ja säga vad man vill om detta spel. Den dåliga kritiken flödar, men pengarna säger annat. Jag Börjar undra om folk bara dras med i forumen som reddit och sen i hemlighet sitter och köper dlc. Pengar ljuger inte. Helt klart det mest innehållsrika ac spelet hittills. Det har ju inte varit brist på att ha saker att göra i spelet.

Eller så är det helt enkelt att folk har olika smaker. Jag förstår helt och hållet att folk gillar spelet, men jag personligen tycker det är en spillra av vad det kunde varit. Oavsett vad blir det mycket pengar in på banken från alla som köper det. Plus att folk köper saker idag bara för att de kan, som ett dlc t.ex. Sen hoppas de att spelet ska bli bättre, om de ens testar det. Pengarna flödar in oavsett.

Medlem

De flesta(?) som spelar skriver nog inte på forum/sociala medier, så det är går nog inte att döma en kritikerstorm enbart efter vad som sägs online.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Mitt ända problem var att de var så jävla stort.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag ogillade England och huvudpersonen och tja... de flesta karaktärerna. Spelade genom det en gång, sen var jag klar. Tycker personligen både Oddyssey och Origins var bättre spel.

Det blir lite som att springa runt omkring Mälaren, för oss som bör här uppe blir det inte så exotiskt.
Håller helt klart med om att Odyssey och Origins var bättre spel.
Det är ju iof i min mening två av dom bästa open world-spelen någonsin.

Medlem

Och därför är Ubisoft min favorit dom gör en aldrig besviken! Utmärkt spel som konstant får kärlek 😊

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Det blir lite som att springa runt omkring Mälaren, för oss som bör här uppe blir det inte så exotiskt.
Håller helt klart med om att Odyssey och Origins var bättre spel.
Det är ju iof i min mening två av dom bästa open world-spelen någonsin.

Jag hade MYCKET hellre sett spelet helt utspela sig i Norge.
England är så ointressant det kan bli och terrängen var frustrerande att rida genom.


signatur

I drank what?

Medlem

Älskar nya open world AC!
Klarade precis ut senaste DLC:et till Valhalla så detta måste prövas 🤩

Personligen tycker jag Odyssey är bäst, bättre combat system.
Storyn har varit bra i alla tre.
Köpte seasonpass till Origins förra månaden så tänkte köra igenom dom nu när vi fått 60fps.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag hade MYCKET hellre sett spelet helt utspela sig i Norge.
England är så ointressant det kan bli och terrängen var frustrerande att rida genom.

Sanning.
Går fortfarande och hoppas på Rom under dess glansdagar men det verkar mörkt.

Testpilot

Någon som har testat det nya spelläget? Jag klarade huvudspelet nyligen men kan tänka mig lite mer om detta är bra.

Medlem

Tycker Valhalla verkar vara ett bra spel för den som är intresserad av den typen av spel AC blivit sedan Origins, men för mig är det inte Assassin's Creed längre. Det är någon typ av fantasy-rollspel (vars kontroll-schema är helt bisarrt om man är van vid gamla AC, och så mycket som saknas i användargränssnittet mot tidigare. Hur kan man pajja kartan så totalt?) som saknar AC-själen helt.
Jag klarade av Black Flag för där fanns ändå något AC-aktigt kvar (och det var kul med skeppen) och fram till Origins "hängde jag med". Köpte Origins, Odyssey och Valhalla (Ubi säljer ju ständigt ut sina spel för en spottstyver) men för mig är de alla sjukt ointressanta.
Men uppenbarligen har jag "fel" eftersom dessa spel sålt bättre efter en period av stagnation och rejäla missar. (Unity var ju bedrövligt vid launch, men lagom till reorna var det riktigt bra.) Syndicate kunde jag - trots combos - uppskatta, men i grunden saknas hela Assassin's-delen redan från första spelet. De borde satsat mer på "Hitman i historisk kontext", med tajtare världar, skippa hela collecting-skiten, mer fantasifulla takedowns.
Men... kul för de som gillar den nya stilen. Själv hoppas jag fortfarande på en "klassisk" remake av originalet och den lite mer "seriösa" historiska kontexten istället för fantasy-dravlet. Spela Oden? Suck...

1
Skriv svar