Mobilhållare till Xbox handkontroll

Medlem
Mobilhållare till Xbox handkontroll

Hej!

Som rubriken lyder är jag på jakt efter en mobilhållare till min Xbox series s handkontroll.

Någon som kan rekommendera en modell ni är nöjda med?


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Hej!

Som rubriken lyder är jag på jakt efter en mobilhållare till min Xbox series s handkontroll.

Någon som kan rekommendera en modell ni är nöjda med?

Jag 3d printade min. Funkar skit bra.

Medlem

Orzly har bra grejer
Amazon.se har deras sortiment bl a special för series x och s inte allt för dyra

Geeks Gaming
Skrivet av Gregermeister:

Hej!

Som rubriken lyder är jag på jakt efter en mobilhållare till min Xbox series s handkontroll.

Någon som kan rekommendera en modell ni är nöjda med?

Jag kör själv denna och som jag förstått det räknar MS själva den som "sin egen" lösning, även om det är en PowerA moga.

Fördelen är att den är väldigt ställbar, nackdelen är att den inte har det lilla utfällbara stödet som gör att man kan ställa ifrån sig kontrollen. Det sistnämnda är mer än skitsak

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag kör själv denna och som jag förstått det räknar MS själva den som "sin egen" lösning, även om det är en PowerA moga.

Fördelen är att den är väldigt ställbar, nackdelen är att den inte har det lilla utfällbara stödet som gör att man kan ställa ifrån sig kontrollen. Det sistnämnda är mer än skitsak

Har kikat på den, den verkar vettig och generellt så brukar jag föredra officiellt licensierade produkter. Dock verkar det råda oklarhet om den är kompatibel med series s/x kontroller?

Har bara sett info om att den stödjer Xbox One handkontroller.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Köpte denna för ungefär ett år sedan. Tycker den har fungerat väldigt bra hittills. Lätt att ställa in.

https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/handkontrol...

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Köpte denna för ungefär ett år sedan. Tycker den har fungerat väldigt bra hittills. Lätt att ställa in.

https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/handkontrol...

Den lutar det mot att det blir, väldigt bra pris och den kommer med två fästen, en för One/Elite handkontroll och en för 2020+ handkontroll vilket jag är ute efter.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Har inte riktigt gett mig in i detta med o lira på luren än... rekommenderas det? Skulle det passa till lite enklare spel som ungen kan spela till exempel?

Kan jag spela på min Xbox på tvn samtidigt som ungen lirar isf?


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Geeks Gaming
Skrivet av Gregermeister:

Har kikat på den, den verkar vettig och generellt så brukar jag föredra officiellt licensierade produkter. Dock verkar det råda oklarhet om den är kompatibel med series s/x kontroller?

Har bara sett info om att den stödjer Xbox One handkontroller.

Ja, MS sida förklarar inte mycket bättre.

Dock så passar den för min kontroller som är till S, den passar även till en steamcontroller så där bör vara lite spelrum i små storleksförändringar

Medlem

Jag kör en razer kishi. Rekommenderar den starkt! Mycket skönare med vikten "i mitten", klassiska kontroller vill trilla framåt vilket blir jobbigt efter en stund. Finns dessutom xbox-brandad så man får rätt symboler på alla knappar och en xbox-knapp som kan starta xbox-appen osv.

Edit: om du däremot gärna vill köra med vanliga kontrollern så försök hitta en med så kort hävarm som möjligt. Jag hade 3d-printat, men om du inte har en printer så kolla typ amazon.

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Den lutar det mot att det blir, väldigt bra pris och den kommer med två fästen, en för One/Elite handkontroll och en för 2020+ handkontroll vilket jag är ute efter.

Ja, priset är verkligen bra. Har testat med både One kontrollen och de nyare till Series X/S både fungerar klockrent.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Har inte riktigt gett mig in i detta med o lira på luren än... rekommenderas det? Skulle det passa till lite enklare spel som ungen kan spela till exempel?

Kan jag spela på min Xbox på tvn samtidigt som ungen lirar isf?

Det funkar helt okej här hemma att spela över xcloud på mobilen. Har provat med touch kontroller direkt på mobilskärmen men det blir jag inte vän med. Det känns styltigt och fingrarna täcker halva skärmen.

Med handkontroll funkar det mycket bättre, dock får man ju kanske anpassa kameravinklar lite beroende på vad man spelar.

Märkte dock snabbt att en Mobilhållare är ett måste, därav denna tråden.

Jag tror inte att du kan spela på samma konto på två ställen samtidigt, det går inte här hemma med game pass. Ryktas om att familjekonton är påväg. Dock om det är ett köpt spel så tror jag att det kan fungera? @mortaigne kanske vet mer om detta?


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Ja, priset är verkligen bra. Har testat med både One kontrollen och de nyare till Series X/S både fungerar klockrent.

Det blev en beställning på denna från Kjelle, bra pris och tydligt att den är kompatibel med min handkontroll vann över mig. Annars så var jag sugen på PowerA Moga, kanske blir en sån om jag inte skulle vara nöjd med 8bitdo.

Razer Kishi känns som det absoluta toppskicktet och egentligen för mycket för min användning. Tänkte köra lite xcloud på kvällarna i luren, annars sitter jag vid xboxen på tvn.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Ambassadör
Xbox
Skrivet av socialarbetaren:

Har inte riktigt gett mig in i detta med o lira på luren än... rekommenderas det? Skulle det passa till lite enklare spel som ungen kan spela till exempel?

Kan jag spela på min Xbox på tvn samtidigt som ungen lirar isf?

Så vitt jag vet så kan samma konto bara köra ett spel i taget tyvärr. Men du kan ju testa, man vet ju aldrig. Mobilt funkar mycket bra för kids för övrigt. Det är möjligt att det går att streama från konsolen (alltså inte via xCloud) med ett eget konto för ungen.

När Xbox Game Pass Ultimate får Familjeplan så kan ju fler streama via molnet samtidigt, men ungen behöver fortfarande eget konto för det. Finns ju bra möjligheter att sätta upp och styra barnkonton via parental controls.


signatur

Jump in.

Medlem

Tipsade tidigare om Orzly men jag kör själv med Nacon Mg-x PRO Dock är priset runt 1300 för den och tänkte det kanske var i dyraste laget
Hade själv en Kishi tidigare men köpte Nacon och den är oöverträffbar som xbox kontroll på mobil
Spelar du mkt på mobilen skulle jag rekommendera sådan då jag tycker mobilhållarna blir för tunga och klumpiga att hålla om man vill tex ligga bekvämt under gamesessionen
PRO är ett riktigt lyft gentemot den enkla som påminner om Kishi

https://cdon.se/hemelektronik/nacon-mg-x-pro-kontroll-for-and...

1
Skriv svar