Robot
Saints Row

GTA:s spretiga kusin söker sina rötter.

#saints-row


Medlem

Har haft ögonen på detta ett tag. Blir till att prova, extra intressant blir det ju när man suttit och plirat igenom GTAV de senaste veckorna.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent

En liten brasklapp här också, jag har haft covid senaste veckan så har lirat spelet med 39-graders feber. Det KAN ha gjort de mer galna momenten aningen roligare än de kanske egentligen var.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk

Kommer till gamepass!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Saints Row är väl för den som tycker att GTA är för seriöst?!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kommer till gamepass!

Kommer det verkligen till gamepass eller var du ironisk?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kommer till gamepass!

PC gamepass?

Medlem

Ser ut att vara universiellt sågat tyvärr, buggit som fan och livlöst.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

FM-guru
F.d. Sisyr

Det låter, på gott och ont, precis som det jag väntade mig av titeln. Försäkringsbedrägeriet lät festligt om inte annat. Blir nog att testa det allt eftersom ändå!

Skrivet av Zymac:

Ser ut att vara universiellt sågat tyvärr, buggit som fan och livlöst.

Verkar snarare vara väldigt spridda bud. Alltifrån sågningar längs med fotknölarna till hyllningar.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

En liten brasklapp här också, jag har haft covid senaste veckan så har lirat spelet med 39-graders feber. Det KAN ha gjort de mer galna momenten aningen roligare än de kanske egentligen var.

Det var ingen hostmedicin som kanske påverkade sinnet också?

Gnällkuk
Skrivet av Dejch21:

Kommer det verkligen till gamepass eller var du ironisk?

Skrivet av jehuty:

PC gamepass?

https://mspoweruser.com/xbox-announces-arrival-of-12-new-game...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det låter, på gott och ont, precis som det jag väntade mig av titeln. Försäkringsbedrägeriet lät festligt om inte annat. Blir nog att testa det allt eftersom ändå!

Verkar snarare vara väldigt spridda bud. Alltifrån sågningar längs med fotknölarna till hyllningar.

jag baserade det mest på de Youtube reviewers jag tittar på samt 65% på open critic


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Avstängd

Det ser riktigt dåligt ut. Som ett remastrat ps3-spel.

Dex
Medlem

Hmm intressant. När jag googlar så hittar jag bara artiklar som säger att det INTE kommer till Gamepass på release.
Lite konstigt att dom inte har gått ut med detta tidigare än dagen innan release om det stämmer då det är en av dom större releaserna på Gamepass på ett tag.

Medlem

Det där säger inte att det kommer till gamepass, det säger att det kommer till Xbox platformen. (punkt) typisk clickbait artikel.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Dex
Medlem
Skrivet av Zymac:

jag baserade det mest på de Youtube reviewers jag tittar på samt 65% på open critic

Ja och 63 på Metacritic. Hade hoppats på att det skulle vara lite bättre, men verkar vara ganska medelmåttigt tyvärr

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/saints-row?ref=...

Dex
Medlem
Skrivet av Zymac:

Det där säger inte att det kommer till gamepass, det säger att det kommer till Xbox platformen. (punkt) typisk clickbait artikel.

Ah tänkte det lät lite konstigt, men får erkänna att jag också av någon anledning tolkade artikeln först som att det kom till Gamepass

Medlem

Vilken platform va det som spelades för recensionen?
Spelet verkar interssant i avsaknad av nytt GTA, har bara spelet första Saints row aldrig blivit av att spela de andra...
Grafiken verkar "good enough"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

En liten brasklapp här också, jag har haft covid senaste veckan så har lirat spelet med 39-graders feber. Det KAN ha gjort de mer galna momenten aningen roligare än de kanske egentligen var.

Har du spelat 2an?
Om du har gjort det hur är det här spelet jämfört med 2an?.

Jag älskade del 2 men efter det tycker jag att allt ballade ur.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det där säger inte att det kommer till gamepass, det säger att det kommer till Xbox platformen. (punkt) typisk clickbait artikel.

Fast det står ju Windows 11, eller missförstår jag något i artikeln?

Citat:

August is about to become more exciting with Xbox announcing new titles coming to Xbox Series X|S, Xbox One, Windows 11, and Game Pass. In total, there will be 12 new games Xbox will release from August 22 to 26.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Fast det står ju Windows 11, eller missförstår jag något i artikeln?

ja du missförstår, alla spel kommer inte till alla formaten, alla spelen kommer till xbox då nyheten kommer direkt från xbox, sen kommer vissa titlar även till andra format såsom win 10/11 och gamepass.

EDIT: och eftersom spelet är exclusivt på EPIC i minst 6 månader(gissning) så lär det knappast dyka upp på gamepass inom en snar framtid.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Ralf:

Har du spelat 2an?
Om du har gjort det hur är det här spelet jämfört med 2an?.

Jag älskade del 2 men efter det tycker jag att allt ballade ur.

Jag har spelat alla och håller helt med. Tyckte dock 3an var ok och underhållande, men det var där serien började tappa fotfästet. Jag skulle säga att re-booten ligger någonstans där vid 2an i hur det seriösa kontrar det urballade.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Zymac:

Ser ut att vara universiellt sågat tyvärr, buggit som fan och livlöst.

Jag har inte upplevt en enda bugg under tiden jag spelat, men å andra sidan har jag inte gjort precis allt i spelet heller.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox

Nej, det där är bara en dåligt formulerad artikel.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har spelat alla och håller helt med. Tyckte dock 3an var ok och underhållande, men det var där serien började tappa fotfästet. Jag skulle säga att re-booten ligger någonstans där vid 2an i hur det seriösa kontrar det urballade.

2:an funkar dock inte på PC någe vidare, även med alla community patcher och sånt. En megapatch som ska fixa sånt var/är under utveckling av volitionanställda på deras fritid, men efter att huvudutvecklaren avled i cancer för ganska precis ett år sedan så går det väldigt långsamt.

#Fuckcancer


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Zymac:

2:an funkar dock inte på PC någe vidare, även med alla community patcher och sånt. En megapatch som ska fixa sånt var/är under utveckling av volitionanställda på deras fritid, men efter att huvudutvecklaren avled i cancer för ganska precis ett år sedan så går det väldigt långsamt.

#Fuckcancer

ah ja det visste inte jag, tråkigt på alla sätt

Spelade spelet på Xbox back in the days.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Gaara:

Vilken platform va det som spelades för recensionen?
Spelet verkar interssant i avsaknad av nytt GTA, har bara spelet första Saints row aldrig blivit av att spela de andra...
Grafiken verkar "good enough"

Xbox Series X...ser nu att jag inte nämnde det alls.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Frågan är om detta verkligen är tillräckligt smaklöst.

Medlem

Lol, wtf håller embracer på med med det här franchiset?

Skrev denna kommentaren i en youtube review hur den här pre-release och release gått

step 1) Say we are listening to the fans
step 2) Don't listen to what the fanbase wants
step 3) Give them some other random edgy shit instead
step 4) Don't listen to that the fanbase didn't like it
step 5) Blame the fanbase

Gnällkuk
Skrivet av Zymac:

Det där säger inte att det kommer till gamepass, det säger att det kommer till Xbox platformen. (punkt) typisk clickbait artikel.

Skrivet av Mortaigne:

Nej, det där är bara en dåligt formulerad artikel.

Snopp också


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

123
Skriv svar