Embracer-aktien sjunker efter svala Saints Row-betyg

Robot
Embracer-aktien sjunker efter svala Saints Row-betyg

Blandat mottagande och mellanmjölkigt betygssnitt.

#embracer, #saints-row


Medlem

Inte förvånande, den där PK checkboxsmörjan såg inte vidare kul ut.


signatur

I drank what?

RHK
Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte förvånande, den där PK checkboxsmörjan såg inte vidare kul ut.

Okey Boomer

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte förvånande, den där PK checkboxsmörjan såg inte vidare kul ut.

Vad är PK med det spelet?

Medlem

Och återigen visar Embracer Group att de inte är mer än medelmåttiga i precis allt de gör. Pinsamt.

Har inte Saints Row alltid varit mediokert?

eld
Medlem

Kraschen är så orelaterad att spelet hade kunnat vara 110/100 utan att det hade ändrat aktiefallet

Redaktör
Skrivet av eld:

Kraschen är så orelaterad att spelet hade kunnat vara 110/100 utan att det hade ändrat aktiefallet

Aktien började sjunka precis när recensionerna dök upp i går.


signatur
Redaktör
Skrivet av Lirilesh:

Och återigen visar Embracer Group att de inte är mer än medelmåttiga i precis allt de gör. Pinsamt.

Volition har gjort spelet och det ges ut av Deep Silver. Och Saints Row-spel får sällan några högre betyg. Frågan är om Embracer påverkat spelet alls.


signatur
Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Och återigen visar Embracer Group att de inte är mer än medelmåttiga i precis allt de gör. Pinsamt.

Som om Embracer har nått med spelet i sig att göra....


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Zymac:

Som om Embracer har nått med spelet i sig att göra....

Spelar ingen roll. De äger bolaget som utvecklat spelet, de har betalat pengar för de bolaget. Självklart att aktien skall ned, aktiemarknaden undrar ju över vilka typer av bolag som Embracer köper.

Inaktiv

Aktiemarknaden är en stor anledning till fördärvet och förfallet inom spelindustrin de senaste åren. I och med att fler spelbolag blev publika och högvärderade kom män i svarta kostymer från Emporio och tryckte på för att öka intäkterna utan att ha någon förståelse eller intresse för spel.

Inte nog med det, aktieinnehavare som också är gamers kommer försvara spelen även fast det är legitim kritik och även tycka att lotterilådor är acceptabelt för det ökar ju värdet på aktien de investerat i.

Redaktör
Skrivet av Spanska Loppan:

Spelar ingen roll. De äger bolaget som utvecklat spelet, de har betalat pengar för de bolaget. Självklart att aktien skall ned, aktiemarknaden undrar ju över vilka typer av bolag som Embracer köper.

Ja, men det är ju något annat än att Embracer påverkar hur spelen blir.

Alltså, Embracers aktiekurs (kan) påverkas av hur spelen är, men spelen påverkas (inte nödvändigtvis) av att Embracer äger företagen som gör/ger ut spelen.


signatur
Medlem
Skrivet av RHK:

Okey Boomer

OK Zoomer.


signatur

Den som vet vet.

Geeks Gaming

67/100 är inte dåligt. Folk är så besatta av att sätta nummer på saker. För mig handlar de om köpa eller inte köpa och om jag får ut tillräcklig underhållning för valutan.
Enda som får mig att hålla på pengarna just nu är för pressrelease builden va extremt full av buggar. Lär köpa de när dom patchat de några gånger då jag tycker alla saints row spelen varit roliga.

Medlem

Nämen, säljer soja fortfarande dåligt? Vem hade nåååågonsin kunnat ana????

Medlem

så går det när man kastar skitspel på oss, då får man bita i äpplet sen


signatur

//monster

Skrivet av Tomas Helenius:

men spelen påverkas (inte nödvändigtvis) av att Embracer äger företagen som gör/ger ut spelen.

Det är väl det som är problemet. Finns ingen poäng att hålla armlängds avstånd för att låta spelutvecklarna nyttja sin kreativitet, om de inte besitter någon kreativitet från första början.

Medlem
Skrivet av Spanska Loppan:

Spelar ingen roll. De äger bolaget som utvecklat spelet, de har betalat pengar för de bolaget. Självklart att aktien skall ned, aktiemarknaden undrar ju över vilka typer av bolag som Embracer köper.

Det håller jag med om, men nu var det nog inte riktigt det jag (och Tomas, tror jag) syftade på, tonläget i Lirilesh's inlägg fick det att låta som att det var P.g.a. Embracers uppköp av Deep silver som gjorde att spelet blev som det blev.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Undrar med om den där aktien verkligen sjönk på grund av saints row... har det ens varit någon sådan hype för det där, aktien verkar redan ha varit nere på det där tidigare i år och vad släpptes då eller inte? Hela aktien verkar vara ganska "bumpy" eller vad det heter...

Att spelet är framstressat och inte klart tvivlar jag inte på dock.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Får man tro SkillUp och hans kollegor så bör man vänta minst 6-12 månader innan man ger detta en chans, utöver att han finner spelet rätt tråkigt i sig.

Trist, jag tyckte det såg ut att kunna bli lite kul hjärndöd humor och nej, det är extremt dåligt skrivna karaktärer och cringe dialog, inte woke eller dylikt som är problemet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Vad är PK med det spelet?

Det finns kvinnor som inte är sexobjekt 🤢

Medlem

Aktien har gått ner 31% bara I år Så har svårt att se att ett spel har så stor betydelse.

Medlem
Skrivet av eld:

Kraschen är så orelaterad att spelet hade kunnat vara 110/100 utan att det hade ändrat aktiefallet

Uhm nej, kursen går på nyheter släpps ett spel som får medium bemötande är det en dålig nyhet klart den går ner,


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av Zymac:

Det håller jag med om, men nu var det nog inte riktigt det jag (och Tomas, tror jag) syftade på, tonläget i Lirilesh's inlägg fick det att låta som att det var P.g.a. Embracers uppköp av Deep silver som gjorde att spelet blev som det blev.

Ok, då hänger jag med.

Skrivet av miffot:

Uhm nej, kursen går på nyheter släpps ett spel som får medium bemötande är det en dålig nyhet klart den går ner,

Njaa, en dålig nyhet startar bara en nedåtgående spiral. Aktiebotar triggar igång och drar ner aktiekursen till en behagligt låg nivå, så att andra botar kan gå in och köpa när det är billigt. Sen trippar aktien upp igen, till någons glädje.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

67 är ju bättre än "bra" om man jämför med t.ex. FZ:s betygskala, så känns väl inte som "svala" betyg direkt?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör
Skrivet av Dunder:

67 är ju bättre än "bra" om man jämför med t.ex. FZ:s betygskala, så känns väl inte som "svala" betyg direkt?

Metacritic-siffrorna och FZ:s betyg går inte att jämföra, det är helt olika skalor.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det finns kvinnor som inte är sexobjekt 🤢

Ripley är ingen sexobjekt men är fan ta mig en gudinna jämfört med vad nu dessa karaktär ska föreställa. Och betydligt mer kvinna för övrigt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Får man tro SkillUp och hans kollegor så bör man vänta minst 6-12 månader innan man ger detta en chans, utöver att han finner spelet rätt tråkigt i sig.

https://www.youtube.com/watch?v=T-hsMkWHMLU&pp

Trist, jag tyckte det såg ut att kunna bli lite kul hjärndöd humor och nej, det är extremt dåligt skrivna karaktärer och cringe dialog, inte woke eller dylikt som är problemet.

Oj, ja det är nog nog bäst att vänta lite så de får patcha bort lite av buggarna ser det ut som

12
Skriv svar