Quake Champions

Medlem

Q3 clan arena hade väl inte snabbswitch, det var bara när man körde promode? Jag kan förstå att man saknar det, men jag skulle inte prioritera det högst bland det jag saknar från quake.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Kan man spela offline mot bots?


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

https://www.youtube.com/watch?v=Ze7_fs9SIVc

Det här är det närmaste du får CPM hastighet i Quake champions tyvärr.
Dom har också lagt till Clan Arena som game mode både i Quickplay och Custom games. Det tar bort abilites men det har inte instant weaponswitching på samma sätt som Q3 hade.

Men snabbt och snabbt. Det ser ut att kunna gå rätt snabbt, men QW osv kanske också kändes snabbare för att det var andra typer av banor.

Mitt tycke med QC är att det känns stelt på något vis. Även om det kan gå snabbt, så vill man ju kunna göra något med hastigheten.
Vet att från QW visste man att man nästan kunde känna sig jagad och att man kunde attackera ganska snabbt från flera olika vinklar på banan inom loppet av någon sekund typ.

Nu känns det mer som att det går att ta sig fram fort, men ungefär som om gubben hängde på ett räls. Likaså tycker jag hela spelbilden när man ser att de skjuter mot varandra tenderar att bli ganska statiskt. Att de står och typ strafe:ar bara.

Lika här i QW osv, så kunde du fara runt med även i en duel så att säga.

Nja, vet inte jag..

Medlem

Fantastiskt spel i duel och 2v2

Skrivet av Blazter:

Kan man spela offline mot bots?

Det går att starta privata matcher på vanliga servrarna med bottar men det finns tyvärr inget stöd för offline eller LAN.

Medlem

Har växt upp med Quake och vill minnas att Q2 var det första FPS jag någonsin lirade. Gillar verkligen Quake Champions. Det känns som en bra mix av moderna inslag med den gamla klassiska känslan av Quake.

Tyvärr har jag blivit en boomer på sistone och mina reflexer har helt klart farit ut genom fönstret så man hänger inte alltid med men det är ändå kul att lira några timmar i veckan ändå trots att man blir överkörd om sänder.

Medlem
Skrivet av nazzat:

Men snabbt och snabbt. Det ser ut att kunna gå rätt snabbt, men QW osv kanske också kändes snabbare för att det var andra typer av banor.

Mitt tycke med QC är att det känns stelt på något vis. Även om det kan gå snabbt, så vill man ju kunna göra något med hastigheten.
Vet att från QW visste man att man nästan kunde känna sig jagad och att man kunde attackera ganska snabbt från flera olika vinklar på banan inom loppet av någon sekund typ.

Nu känns det mer som att det går att ta sig fram fort, men ungefär som om gubben hängde på ett räls. Likaså tycker jag hela spelbilden när man ser att de skjuter mot varandra tenderar att bli ganska statiskt. Att de står och typ strafe:ar bara.

Lika här i QW osv, så kunde du fara runt med även i en duel så att säga.

Nja, vet inte jag..

Känslan är inte helt samma som Q3 vilket är det jag jämför med, men det är nära nog för det ska vara roligt i alla fall. Tror det har att göra med sabertech motorn dom använde, det blir aldrig så exakt som man vill ha det och det.
Ett annat problem är banorna, det är så mycket extra detaljer och sånt som man kan fastna i när man hoppar runt. Märks extra mycket när man kör slash tex.

Medlem

Underbart spel!

Medlem

Bra skriven recension! Håller med!


signatur

autograph

Medlem

Det var ett bra tag sedan jag körde quake champions senast. Det jag blev avtänd på var alla karaktärer, få banor och spelarna var omöjliga att döda. Hur kul blir det då?

Jag har spelat quake 1 och quake 3 multiplayer mycket och fick en helt annan känsla för dem. Visst ska jag ge Champions en ny chans. Men helst vill jag se ett nytt quake 1 style med singelplayer banor och leta nycklar, låsa upp dörrar och mörda monster i fantastisk bana layout.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

OM de bara kunde ta bort de lama BAS-rösterna " EHNEHME HAS TH QHUAADD!" för att få minderåriga att tycka spelet är grymt

Medlem

Testade lite snabbt, då det är gratis. Men fan, vet inte. Först är jag gammal och reflexerna är inte där. Men sen är det lite nymodigheter som jag inte alls gillar. Hatar att alla spel vill att jag ska skapa ett konto, har jag ett Bethesda-konto? Fan vet.. Sen gillar jag inte alls alla menyer, ge mig typ 4 knappar, sen kan jag hitta resten i undermenyer.

#GAMMALGRINIGGUBBE...

Medlem

Jag har spelat en del nu senaste veckan.

Det första jag gjorde var att stänga av musiken i meny och spel. Sen startade jag winamp i bakgrunden med quake 3 musiken.

Jag gillar läget när alla har railgun och ett skott är dödande. Det gäller att vara extremt snabb på skjut knappen.

Alla olika karaktärer kan jag inte bry mig om. Tycker de abilitys som jag låst upp hittills är värdelös.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar