GTA IV:s inofficiella "Definitive Edition" har blivit nedtagen

Robot
GTA IV:s inofficiella "Definitive Edition" har blivit nedtagen

Är det Take-Two som är på krigsstigen igen?

#Grand-theft-auto, #Gta, #Moddar


Medlem

Tänk så mycket guld vi hade gått miste om ifall alla utgivare behandlade moddare på det här sättet.

Medlem

Damn, såg fram emot att testa VR-moddarna någon gång i framtiden när jag har tid. Oh, well, det hade väl ändå aldrig hänt och motorcykel i GTAV i VR är sannolikt jäkligt scary.
Sorgligt att alltfler stora studios och deras ägare verkligen anstränger sig för att göra spelarna både besvikna (med ofärdiga, buggiga eller rent värdelösa spel) och arga.

Medlem

Synd moddare brukar ju göra ett bra jobb med spel där devs missat...

Medlem

GTA IV remaster confirmed...

Nä men svinigt beteende kan man tycka.

Medlem

Det var illa. Jag försökte spela The Ballad of Gay Tony utan moddar förra året, och det var nästintill ospelbart på en modern PC. Flera uppdrag var buggade och spelet kraschade utan förvarning med ojämna mellanrum.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

En officiell remaster lär vara skräp.

Medlem

Take Two har alltid varit bajsnödiga
Finns ingen anledning för dom att bry sig om det här om dom inte har planerat GTA IV "Remaster"
Dom gjorde precis samma sak med GTA 3 och Vice City projekten,
Där hade dom ännu mindre lagar som backade upp dem pga projektet var gjort från scratch (inte Rockstars kod som dom använde) och man behövde äga spelen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det var illa. Jag försökte spela The Ballad of Gay Tony utan moddar förra året, och det var nästintill ospelbart på en modern PC. Flera uppdrag var buggade och spelet kraschade utan förvarning med ojämna mellanrum.

Kanske låter konstigt, men din dator är för OP för GTA 4! lol

Nä seriöst faktiskt. Spelmotorn i GTA 4 är rätt dåligt programmerat och gillar inte när man får "för höga" framerates. Skapar alla möjliga problem då spelet i grunden är gjort för att köra låst till 30 fps.
Så det bästa är att sätta en FPS limiter på max 60 fps. Eller ännu stabilare 30 fps om man kan stå ut med det.

Medlem

Hoppas det kommer en remaster eller ännu hellre en total remake av mitt absoluta favorit spel GTA 4. Jag tok-älskar den tyngre bilkörningen o magiska fysiken i detta spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Dr904:

Kanske låter konstigt, men din dator är för OP för GTA 4! lol

Nä seriöst faktiskt. Spelmotorn i GTA 4 är rätt dåligt programmerat och gillar inte när man får "för höga" framerates. Skapar alla möjliga problem då spelet i grunden är gjort för att köra låst till 30 fps.
Så det bästa är att sätta en FPS limiter på max 60 fps. Eller ännu stabilare 30 fps om man kan stå ut med det.

Haha! Det kan förklara varför jag kunde spela genom storyn 2009 när den ooptimerade röran till spel tuggade på i 20-30 fps.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Hoppas det kommer en remaster eller ännu hellre en total remake av mitt absoluta favorit spel GTA 4. Jag tok-älskar den tyngre bilkörningen o magiska fysiken i detta spel.

This. Sitter och hoppas på ett "simulator mode" (som i Mafia: Definitive Edition) för GTA VI, så att man åtminstone kan lira singleplayer-delen med lite tyngre fysik.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det var illa. Jag försökte spela The Ballad of Gay Tony utan moddar förra året, och det var nästintill ospelbart på en modern PC. Flera uppdrag var buggade och spelet kraschade utan förvarning med ojämna mellanrum.

Skrivet av Dr904:

Kanske låter konstigt, men din dator är för OP för GTA 4! lol

Nä seriöst faktiskt. Spelmotorn i GTA 4 är rätt dåligt programmerat och gillar inte när man får "för höga" framerates. Skapar alla möjliga problem då spelet i grunden är gjort för att köra låst till 30 fps.
Så det bästa är att sätta en FPS limiter på max 60 fps. Eller ännu stabilare 30 fps om man kan stå ut med det.

Man måste låsa frames till 60 Hz i resolution i options så att motorcyklarna inte slirar omkull. Som Doktorn™ skrev, motorn klarar inte av för höga fps.

Skrivet av Jonny Myrén:

This. Sitter och hoppas på ett "simulator mode" (som i Mafia: Definitive Edition) för GTA VI, så att man åtminstone kan lira singleplayer-delen med lite tyngre fysik.

En av mina absoluta önskningar i mitt liv ☺ är att kommande GTA 6 ska innehålla just detta. I story mode skulle det gå. Hoppas verkligen R* tänker på oss fans av mästerverket GTA 4 från 2008. Mafia serien har ju gjort detta i många år nu med 2 olika körlägen sedan första spelet om jag inte minns helt fel..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar