Overwatch 2 kräver ett mobilnummer för att spelas

Robot
Overwatch 2 kräver ett mobilnummer för att spelas
Medlem
Inaktiv

Bra! Nästa steg verifiera med bankid

Medlem

Dont you guys have phones?

Men ja det är en bra åtgärd!

Medlem

Vet inte vad jag tycker.

Sjukt skeptiskt till Overwatch 2, iaf.
Det verkar vara Overwatch 1 fast det kommer kosta pengar om man vill spela nya heroes?

Jag var tidigt på när dom började med "RealID", då man bads identifiera sig med namn, och så.
Det kändes bra för att förhindra anonymt toxic beteende osv - plus att man faktiskt vet vem folk är på en friendslista, ist för olika skiftande nicks som man snabbt tappar kollen på.
Jag tycker det är mer "kränkande" att dom ska ha mitt telefonnummer.
Det ger jag inte till folk på internet mitt namn går ann.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Utan närmare eftertanke så låter detta med antifuskgrejset fantastiskt.


signatur

7800x3d, 7900xtx

Quake-konnässsör

Pengarna dras automatiskt varje vecka för nya skins allatså...

Medlem

De som klagar över voip numret är fuskarna. Så enkelt är det.

Medlem

Ow2 måste vara den mest inkompetenta uppföljaren i spelhistorien. Checklista för allt man kan göra fel. Synd att bli$$ard kommer tjäna miljoner om inte miljarder på denna skit.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Ow2 måste vara den mest inkompetenta uppföljaren i spelhistorien. Checklista för allt man kan göra fel. Synd att bli$$ard kommer tjäna miljoner om inte miljarder på denna skit.

Hur fel kan det vara om de tjänar miljarder på det? Låter som de lyckats då som företag.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Hur fel kan det vara om de tjänar miljarder på det? Låter som de lyckats då som företag.

Jösses vad naivt och trångsynt perspektiv

Medlem

Det här var det bästa som kunde hända. Jag spelar sällan competitive på grund av alla fuskare och den genomtoxiska miljön.

Nu kommer folk bli tvungna att hålla tyst eftersom de inte får någon mer chans.

Medlem

Tycker hela idén med Defense Matrix låter riktigt bra. Det handlar om en samlad satsning för att öka trivseln i spelet, där "SMS protect" bara är en del. Återstår att se hur det funkar i praktiken, men det låter som sagt som en bra grund att iterera på.

Skrivet av Anton Q:

Vet inte vad jag tycker.

Sjukt skeptiskt till Overwatch 2, iaf.
Det verkar vara Overwatch 1 fast det kommer kosta pengar om man vill spela nya heroes?

Ny hjältar kommer vara "grindwalled", dvs ligga som en del i det öppna Battle Pass:et. Premium låser upp dom direkt, men du kommer inte behöva betala om du inte vill.

Medlem
Skrivet av Skuggsvept:

Tycker hela idén med Defense Matrix låter riktigt bra. Det handlar om en samlad satsning för att öka trivseln i spelet, där "SMS protect" bara är en del. Återstår att se hur det funkar i praktiken, men det låter som sagt som en bra grund att iterera på.

Ny hjältar kommer vara "grindwalled", dvs ligga som en del i det öppna Battle Pass:et. Premium låser upp dom direkt, men du kommer inte behöva betala om du inte vill.

Mhm, ja isåfall så låter det ju som spännande features som denna uppföljare kommer med.

Lixom...
"Vi vill uppdatera våran monetisering så vi kan tjäna mer pengar på spelet kontinuerligt... Hur ska vi kunna sälja in det till spelarbasen?"
...
- "Jag tror jag har det - OVERWATCH 2!"


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bra, gör det jobbigare för asen.

Medlem
Skrivet av Skuggsvept:

Tycker hela idén med Defense Matrix låter riktigt bra. Det handlar om en samlad satsning för att öka trivseln i spelet, där "SMS protect" bara är en del. Återstår att se hur det funkar i praktiken, men det låter som sagt som en bra grund att iterera på.

Ny hjältar kommer vara "grindwalled", dvs ligga som en del i det öppna Battle Pass:et. Premium låser upp dom direkt, men du kommer inte behöva betala om du inte vill.

"In Season One, everyone who logs in to play will receive Junker Queen and Sojourn automatically, whether they’re new players or returning. Players who own the original Overwatch will also receive Kiriko through their Founder’s Pack, which needs to be redeemed by logging in before the end of Season Two."

Om grind inte är helt insane så gör det väl ingenting, om något så tycker jag om denna modellen mer än förra, även om jag oftast är emot free2play grindwalls, känns som att man har något mer att sträva mot än bara fler coins / lootboxes som ger en duplicates och mer coins.

Skribent

Om folk inte fuskat och haft taskig attityd i onlinespel så hade ju inte sånt här behövts. Bra initiativ tycker jag, hoppas att detta fungerar som dom tänkt sig.

När det gäller Overwatch 2 och det nya upplägget tycker jag att man kan vänta och se hur det fungerar innan man dömmer ut det helt. Dom var väl tvungen att ersätta loot-boxarna med något då de blivit olagliga på i flera länder och att göra det f2p möjliggör ju för fler spelare.

Sen är man ju inte tvungen att köpa ett gamepass eller pynta för nya hjältar om man inte vill - jag hoppas bara att man kan prova de nya hjältarna på training range innan man bestämmer sig, lite som Mulitversus gör

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Sen är man ju inte tvungen att köpa ett gamepass eller pynta för nya hjältar om man inte vill - jag hoppas bara att man kan prova de nya hjältarna på training range innan man bestämmer sig, lite som Mulitversus gör

Om jag förstod det rätt så kommer samtliga nya hjältar vara tillgängliga i Arcade (Mystery heroes, deathmatch etc).

Medlem

Ja, de måste ju hitta på någonting för att få bukt med fuskare eller eftersom ow2 troligen kommer få betydligt högre antalet spelare pga free2play. Alla hjältar borde vara tillgängliga på release, annars får de se till att erbjuda en tillräckligt komplett gäng hjältar i början utan att kompromissa på spelupplevelsen. Hade varit ok med skins. Det ska ju gå att grinda eller spela tillräckligt länge för att låsa upp men det känns "off".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Bra med mobilnummer för att kunna spela, helt rätt väg att gå.

Gällande "grindwall" för hjältar har jag inga problem med det. Det var exakt samma sak i Heroes of the Storm och det är ett av mina favoritspel.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av Skuggsvept:

Om jag förstod det rätt så kommer samtliga nya hjältar vara tillgängliga i Arcade (Mystery heroes, deathmatch etc).

Perfekt ju! Då får man pynta om en hjälte verkar intressant att spela som Sen är OW inte ett spel där jag byter hejvilt mellan olika karaktärer så jag tror inte det kommer kännas jobbigt att vissa blir låsta - har inte spelat mer än några minuter med vare sig Moira, Sombra, Echo eller Baptiste då ingen av dessa tilltalade mig.

Medlem

DOTA kräver ett telefonnummer om man vill spela rankat. Vet inte riktigt vilken effekt det haft men det känns som att matchmaking har blivit bättre.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Hur fel kan det vara om de tjänar miljarder på det? Låter som de lyckats då som företag.

Kan man säga desamma om nestle? 🤔

Överlag, hur hjälper detta mot fuskare o så?
Är det inte ganska lätt att få tag på ett telefonnummer nu förtiden 🤔

Inaktiv

Bättre än malware på kernel-nivå. Telefonnummer är inte integritetskränkande eller övervakande. Tyvärr är det väl det enda positiva med OW2 haha

Medlem
Skrivet av noyart:

Kan man säga desamma om nestle? 🤔

Överlag, hur hjälper detta mot fuskare o så?
Är det inte ganska lätt att få tag på ett telefonnummer nu förtiden 🤔

Ganska olagligt att ta andras telefonnummer jämfört med att fuska men visst vad gör man för lite kul skull

Medlem

Börjar förstå varför Kaplan lämnade skeppet


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Det här var det bästa som kunde hända. Jag spelar sällan competitive på grund av alla fuskare och den genomtoxiska miljön.

Nu kommer folk bli tvungna att hålla tyst eftersom de inte får någon mer chans.

Toxic yes, men många fuskare? Jag har nästan inte sett någon under de år jag har spelat. Nu har jag visserligen aldrig nått upp över 3500 så kanske att det endast är utbrett i toppskiktet.

Medlem

Helt idiotiskt. Blir inget OW2 för mig, det är helt klart.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vet inte vad jag tycker.

Sjukt skeptiskt till Overwatch 2, iaf.
Det verkar vara Overwatch 1 fast det kommer kosta pengar om man vill spela nya heroes?

Jag var tidigt på när dom började med "RealID", då man bads identifiera sig med namn, och så.
Det kändes bra för att förhindra anonymt toxic beteende osv - plus att man faktiskt vet vem folk är på en friendslista, ist för olika skiftande nicks som man snabbt tappar kollen på.
Jag tycker det är mer "kränkande" att dom ska ha mitt telefonnummer.
Det ger jag inte till folk på internet mitt namn går ann.

Nja. Nya hjältar kommer iaf till viss del ligga på battle pass men inte på premium delen utan på gratis. Däremot nör du skaffar premium som med de flesta pass vad jag sett ger en "kickstart" in på passet vilket då lagom är tillräckligt för att låsa upp karaktären direkt.

Dem ska antagligen inte vara omöjliga att få om du inte spelar tillräckligt just det passet heller, men vad det förtäljer har man inte sagt tror jag.

Håller dock med dig om att jag är mer benägen på ge ut mitt namn än telefonnummer.. fan vad jag hatar reklam sms och försäljare.

Medlem

Enda positiva jag sett om OW2. Att låsa free to play spel till något så som telefonnummer är ett måste för att anti-fusk ska få någon verkan.

12
Skriv svar