EA:s Origin-klient går i graven – ersätts av EA App

Robot
EA:s Origin-klient går i graven – ersätts av EA App

Lättare, snabbare, smidigare – påstås det.

#Ea-app, #Electronic-arts


Medlem

..."snabbaste och lättaste pc-klient de någonsin skapa..."
Säger kanske inte så mycket, men kan ju bli bättre detta. Origin har aldrig varit en favorit. Var det inte en av platformarna som skulle "Scana" hela datorn osv?

Hoppas de kan åtgärda problemen och fixa buggar. Kom tillbaka för att spela "It takes two" och strax före det "A way out", båda tillfällena hade vi connection issues 1/3 speltillfällen för båda spelen.
Nu håller vi tummarna att det blir ett lyckat projekt!

Medlem

Testade appen i vintras och då var den bedrövlig, man kunde inte välja bort allt de ville trycka upp i ansiktet på en plus att det var instabil.

Vill starta och komma till biblioteket direkt allt annat nej tack!

Medlem

Jag hoppar allt som är reklam. Inte testat denna och vet inte om jag kommer göra.

Medlem

Man kan säga vad man vill om den tunga dinosaurien Steam men.. Det är där jag vill ha spelen och ingen annan stans.

Avstängd

När man trodde att EA äntligen lärt sig i och med Dead Space remake, men nej. Åter igen visar de sin tondöva sida. Suck -_-

Geeks Gaming

Har kört den en längre tid. Inga som helst problem. Funkar som den ska. Ligger tyst i bakgrunden. Lätt att använda.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

När man trodde att EA äntligen lärt sig i och med Dead Space remake, men nej. Åter igen visar de sin tondöva sida. Suck -_-

Vad är problemet?

Medlem

Har kört EA Appen i drygt ett år, funkat utan problem (inga buggar ens) förutom att jag behövt starta Origin för att redeem'a koder eftersom den funktionen har saknats i EA Appen (tills för ett tag sedan). Lika "smidig" som Steam, att bläddra mellan butiken eller ens spelkatalog. Att kunna ändra ens "startsida" är kanske något de lägger till men med tanke på att appen är rätt ny också (jämfört mot Steam som snart funnits i 20 år) så finns det säkert saker de prioriterar att fixa före en sån bagatell. T.ex. vill jag att de lägger till möjligheten att starta spel genom att högerklicka på ikonen i aktivitetsfältet istället för att behöva öppna appen och trycka på "Play" knappen.

Medlem

Har dem fixat en av de viktigaste grejerna i dessa klienter? Att kunna ställa nedladdningshastighet så det inte börjar använda upp all ens bandvidd när man tankar ner ett spel? Fanns fan inte förut i EA Appen..


signatur

The King is Back

Medlem

Det mest irriterande var om man hade EA-appen och ville köra t.ex Star Wars Jedi Fallen Order
via Epic (köpt där) så ville den installera Origin-klienten för att starta även fast man hade EA appen.
Skönt att slippa ha två "likadana" launchers iaf..

Medlem

Den enda klienten som vart i samma låga nivå är Blizzards Battle.net där man kommer till biblioteket och nyheterna även om man klickar på ett specifikt spels ikon och egentligen vill starta det spelet med en gång istället.

Aja, skall bli intressant att testa detta. Det kan ju inte bli så mycket sämre...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det jag saknar i nya appen är att spelade timmar inte följer med från origin


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Bara den slutar med att låsa sig vid stängning av pcn så blir jag nöjd!

Medlem

EA är fan hopplösa.
Har båda installerade, kan ladda ner på origin men inte spela, trycker man play så händer inget.
Kan inte ladda ner på EA appen, trycker på ladda ner men händer inget eller så börjar den men hänger sig, men kan spela.
Lyckat.

Medlem

origin var ju ändå den sämsta klienten av dom alla

Medlem

Origin har jag aldrig riktigt gillat. men använt när det behövts.
Installerade EA desktop (som den hette ett tag) när ea-play kom över i gamepass och då saknades det vissa hyfsat viktiga funktioner.
det gick till exempel inte att avinstallera spel därifrån då. man fick helt enkelt köra windows "lägg till eller ta bort program" för att få bort dem. Inget större problem men det visade bara vilken beta det va i då.
Nu tänker jag inte så mycket på den. aldrig köpt något där utan spelar bara gamla spel och de som ligger via ea play.
Den funkar och gör det den ska, inte mycket mer att säga om den.

Saknar forum till varje spel där man kan diskutera, samma sak gäller för Ubisoft Connect.
Liknande som vi har i Steam.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Det mest irriterande var om man hade EA-appen och ville köra t.ex Star Wars Jedi Fallen Order
via Epic (köpt där) så ville den installera Origin-klienten för att starta även fast man hade EA appen.
Skönt att slippa ha två "likadana" launchers iaf..

Samma problem med mass effect genom steam, ibland vill den starta EA appen när den måste använda origin. 😑 Undrar hur det blir nu

Medlem

RIP Origin, länge leve Origin 2.0.... eh nej menar EA App.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

origin var ju ändå den sämsta klienten av dom alla

EA "appen" är ännu sämre!
Origin funkade iallafall någorlunda stabilt.

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:

Saknar forum till varje spel där man kan diskutera, samma sak gäller för Ubisoft Connect.
Liknande som vi har i Steam.

Har du testat Reddit eller Discord? Brukar inte vara svårt att hitta.

ELF
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Har du testat Reddit eller Discord? Brukar inte vara svårt att hitta.

Discord är inget bra ställe att diskutera spel på om det inte specifikt är mellan ett par vänner bara om oviktiga saker kring spelet.
Anledningen är att discord inte kan indexeras av söktjänster. Så andra som söker på ett problem kommer inte hitta lösningen om folk bara har snackat om det på discord.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hoppas att speltimmarna på spelen mina överförs, många gånger under betans tid har jag kollat om dom har infört den funktionen, vilket dom ej har.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av ELF:

Discord är inget bra ställe att diskutera spel på om det inte specifikt är mellan ett par vänner bara om oviktiga saker kring spelet.
Anledningen är att discord inte kan indexeras av söktjänster. Så andra som söker på ett problem kommer inte hitta lösningen om folk bara har snackat om det på discord.

Nej, det kan du ha rätt i, kan bli ganska rörigt också att följa diskussioner där. Men Reddit är ju toppen däremot, bara att joina spelets subreddit så är man med. Lätt att googla fram trådar också.

Medlem

Är det ens möjligt att göra sämre klient än Origin? I så fall är det en bedrift. I och för sig Bethesda klienten gav den en ganska bra match. 🙂

Medlem

Command & Conquer remastern är oxå Origin-fritt. Kör den från Steam helt utan att Origin är inblandad.

Geeks Gaming

Känns som jag tala lite för tidigt. Hela deras backend ligger nere nu. Går inte se spelen i EA app just nu

1
Skriv svar