Klarar din dator av A Plague Tale: Requiem och dess 300 000 råttor?

Robot
Klarar din dator av A Plague Tale: Requiem och dess 300 000 råttor?
Quake-konnässsör

Woho! Jag klarar av minimikraven! Blir det enbart 100 råttor då?

Geeks Gaming

Jag var beredd på högre krav på processorn faktiskt, med tanke på att där borde bli en hel del fysikberäkningar på gnagarna.

På så vis är det ju bra att det mest ligger på GPU:n som vanligt.

Personligen så räknar jag att hamna på runt 50k råttor

Medlem

Så får inte ens 60 fps i 1440p med mitt 3070, får sänka lullullet med andra ord eller hoppas på DLSS.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Ett 3070 för 1080p 60 fps? Inte för att vara den som är den, men det låter dåligt optimerat. Jag gissar att dom menar med full Raytracing igång då, låter vettigare. Hoppet mellan minimum och rekommenderat låter väldigt konstigt fortfarande dock.

Vad krävs då för 1440p? 3090?

Spelet kanske är makalöst grafikdetaljerat och verkligen "next-gen" som gör att detta krävs, vad vet jag, känns lite märkligt bara.

Hur som haver, har inte lirat första ännu, finns på spelalistan, hoppas ni som ser fram emot detta får en trevlig upplevelse.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Undrar vad motiveringen bakom kravet för att lagringen ökar mellan nivåerna. ?

Geeks Gaming
Skrivet av Fezk:

Ett 3070 för 1080p 60 fps? Inte för att vara den som är den, men det låter dåligt optimerat. Jag gissar att dom menar med full Raytracing igång då, låter vettigare. Hoppet mellan minimum och rekommenderat låter väldigt konstigt fortfarande dock.

Vad krävs då för 1440p? 3090?

Spelet kanske är makalöst grafikdetaljerat och verkligen "next-gen" som gör att detta krävs, vad vet jag, känns lite märkligt bara.

Hur som haver, har inte lirat första ännu, finns på spelalistan, hoppas ni som ser fram emot detta får en trevlig upplevelse.

Det känns onekligen lite märkligt (missade att det var för 60 fps i 1080).
Det kan ju vara som i witcher 3/tomb raider där man räknade in "hairworks"(?) som en del av ultra-settingen vid release, dvs något totalt onödigt som går att stänga av

9900k behöver bytas om något år :/


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Inaktiv
Skrivet av theailer:

Undrar vad motiveringen bakom kravet för att lagringen ökar mellan nivåerna. ?

Kan det vara som med Far Cry-spelen att de största texturerna laddas ner som en "DLC"?

Medlem

Är det med RTX på då eller? Verkar galet att 1080p skulle behövas ett 3070.

Medlem

Jag skulle inte lägga allt för mycket energi på det här då kraven nästan aldrig stämmer i slutändan ändå. De är alltid väldigt skeva och orealistiska.


signatur

Jätteintressant information.

Kan det va så att "recomended" egentligen ska va "max"


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

DLSS here i come!

Medlem

Jaha, då är det dags att pusha ut de nya superdyra grafikkorten då. Vi korkade gamers tar den där bak som vanligt såklart och köper och köper.

Medlem

Ska inte spela .. tyckte ettan va så repativt

Medlem
Medlem

Råttor är det värsta jag vet! Så om jag spelar det så får det bli med allt på det lägsta så råttorna blir suddiga fyrkanter

Medlem

Kommer bli intressant att se några faktiska benchmarks på det här spelet när det kommer.

Medlem

Man kan ju räkna med att spelkraven kommer ta ett skutt snart jämfört med vad man är van vid då vi nu börjar få riktiga "next-gen"-spel som inte också släpps till förra konsolgenerationen.

Det jag hatade med att spela första spelet, var att dom medvetet gjorde periferin kring figurerna suddiga; eller rättare sagt, spelet hade "Chromatic aberration".

https://en.wikipedia.org/wiki/Chromatic_aberration

Där satt man med en OLED-TV av allra högsta kvalité, men då man hade gjort det här valet blev det knappast ett nöje att spela det; därutöver hoppas jag man har skippat medningslösa bossfajter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Klarar inte rekommenderade, minimum vägrar jag köra på.

Medlem

Ett 3070 för att köra i 1080p?! Shit. Är detta ett äkta multiplatform nextgenspel då?


signatur

Memento Mori

Medlem

Dator pallar nästan alla rekommenderade krav... bara GPU som den faller på annars slår den med råge resten.

Medlem

Hoppas datorn i sign pallar


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

perfekt då klarar min data med 9900k och 3090 yeaaa \m/


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem

Skönt att det inte fanns några krav för diskett-installation.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Klarar inte rekommenderade, minimum vägrar jag köra på.

Finns ju ett väldigt stort spann mellan min och rek i detta fallet så du kan nog få en ok upplevelse om du lägger lite energi på att mixtra med inställningarna.

Avstängd

Meh, så länge min burk klarar av råttorna i Vermintide : ))

Medlem

Haha! Jag klarar inte ens av minimumkraven med min lilla (med ändå härliga) burk ^^'

Medlem

DLSS ftw!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

12
Skriv svar