Bayonetta-skådisen medger att hon erbjöds mer än hon hävdade

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Så signalen hon skickar ut till industrin är att "om jag inte är nöjd med vad ni betalar mig så smutskastar jag er". Undrar hur många som vågar anlita henne för framtida projekt?

Om det är fler än 0 skulle jag bli förvånad, hon är helt körd inom branschen.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Twitter har förstört många röststarka människors karriärer. Jag tror vi bevittnar ännu ett exempel nu.

Twitter förstörde ingenting. Det är verktyget hon valde när hon förintade sig själv.


signatur

I drank what?

Medlem

Skall manspreada gött ikväll för hennes skull.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Twitter förstörde ingenting. Det är verktyget hon valde när hon förintade sig själv.

Precis så. Hon valde att göra en mycket dum grej och nu är hon med största sannolikhet rökt i branschen.

Hon får skylla sig själv.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är hennes hela karriär den där rösten eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är hennes hela karriär den där rösten eller?

Dont know, men den där rösten sabbade hela hennes karriär 😅

Medlem

15k dollar för åtta timmars arbete känns rätt najs men kanske inte dugar åt alla..

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Bayonetta är inte trippel-A heller.

En rätt nischad spelserie som produktionsmässigt fortfarande ligger kvar inom PS360 åren.

Jaha, jag trodde det räknades som trippel-a. Har lirat 1an och 2an och tycker det är extremt välgjorda spel, några utav de bättre jaåanska spel jag lirat. Lirade första på 360 och vill minnas att spelet ändå såg bra ut. Sen håller jag med om att det är ganska nischat men ändå väldigt finslipade spel.

Daz
Medlem

Tyckte det verkade skumt när jag läste om det första gången. Såg sedan kvinnans video där hon ondgör sig över att de bara erbjöd henne 4000 dollar för jobbet. Var väldigt tveksam till om det stämde och det kändes som hon ljög när hon skrev att Bayonetta är i 450 miljoner dollar klassen vilket jag är extremt tveksam till. Bayonetta 1 och 2 är nischade spel.

Sedan visar det sig att hon blåljuger då hon erbjöds 10 000 dollar men lyckades förhandla upp det till 15 000 dollar. Men hon tackade nej ändå. Det är inte speciellt många arbetstimmar att läsa upp lite dialog för ett spel. Det blir en väldigt bra timpeng om hon hade accepterat.

Undrar hur hennes framtid ser ut. Jag gissar på att det här inte kommer att se bra ut då hon bröt mot sekretessavtal genom att prata om kontraktet. Att hon sedan ljuger om hur mycket hon skulle ha tjänat för att svartmåla arbetsgivaren som tänkt hyra in hennes tjänster ser inte heller bra ut.

Medlem
Skrivet av Waliant:

Problemet är att vissa röstskådespelare tror att de är Hollywoodstjärnor, där det absolut spelar roll vem som skådespelar, men i praktiken bryr sig 99,9% inte vem som är VA i ett spel. Det är därför orimligt att tro att man ska få liknande villkor. Hellena Taylor fick hybris, flög för nära solen och störtade till marken.

Citerar mig själv


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Daz:

Undrar hur hennes framtid ser ut. Jag gissar på att det här inte kommer att se bra ut då hon bröt mot sekretessavtal genom att prata om kontraktet. Att hon sedan ljuger om hur mycket hon skulle ha tjänat för att svartmåla arbetsgivaren som tänkt hyra in hennes tjänster ser inte heller bra ut.

Det där med att bryta kontraktet kan de ju dra henne inför domstol för, och säkerligen få henne ruinerad för. Eller i alla fall väldigt stora problem. Får se om de vill vara så jävliga eller om de tycker skammen efter misslyckandet på internet räcker som straff.

12
Skriv svar