Inkommande Gotham Knights-patch siktar på att förbättra spelets prestanda

Robot
Inkommande Gotham Knights-patch siktar på att förbättra spelets prestanda

Gäller både konsol och pc.

#gotham-knights


Medlem

Lirade 30 fps på ps4 förr i tiden och det gick super, uppade till ps5 och körde 60 fps. Vilken dröm, 30 fps var en mardröm nu.
Började lira 144fps på en pc och jävlar vad underbart. 60 fps känner supersegt, till och med muspekaren i windows är seg om man inte kör över 120 hz skärm.

Men nu tror jag att man snart når ett "stopp", eller "dimishing returns". Så jag tänker stanna på 144-165 hz/fps nånstans där.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Väntar nog ändå på en rejäääl rea innan jag rör detta... Allt man läst så verkar det vara en dålig version av arkham spelen. Kan ju vara värt att plocka upp för en hundring om några veckor

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Lirade 30 fps på ps4 förr i tiden och det gick super, uppade till ps5 och körde 60 fps. Vilken dröm, 30 fps var en mardröm nu.
Började lira 144fps på en pc och jävlar vad underbart. 60 fps känner supersegt, till och med muspekaren i windows är seg om man inte kör över 120 hz skärm.

Men nu tror jag att man snart når ett "stopp", eller "dimishing returns". Så jag tänker stanna på 144-165 hz/fps nånstans där.

Spelar Elden Ring på steamdeck i 30fps och det fungerar utmärkt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Väntar nog ändå på en rejäääl rea innan jag rör detta... Allt man läst så verkar det vara en dålig version av arkham spelen. Kan ju vara värt att plocka upp för en hundring om några veckor

Lite så jag känner. Tror ändå man uppskattar spelet på ett annat sätt när man vet att man får det för en hundring.

Medlem

Har jag blivit galen eller ändrades recensionen till en annan? Samt annan skribent?

Mina kommentarer blev också borttagna gällande fpsen i https://www.fz.se/forum/trad/451537-gotham-knights ? Mycket märkligt hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tycker att detta är galet. Hur kan man inte ha förstått vikten av bra flyt när det öppet har hyllats som den största förbättringen sedan förra generationen? Dem gör inget annat än att skapa spel men har helt missat detta? Trots att högre fps är så poppis att många gamla goa klassiker remastras för att främst få upp fps och det blir väldigt uppskattat gång på gång.

Huvuden bör rulla, detta är ett stort fiasko.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelar Elden Ring på steamdeck i 30fps och det fungerar utmärkt.

Jag tycker att mindre skärm gör låg fps mer hanterbart. Det var så jag spelade igenom BOTW och hade en fantastisk upplevelse.

Men om sanningen ska fram så är det att man nöjer sig med något som är sämre än vad det hade kunnat vara. Samma sekund som 60 fps kickar igång så slår det en hur oehört mycket bättre allt känns.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Fint med prestanda patchar men när man väljer att ta bort kopieringsskydd för att mäta prestanda och att sen återimplemetera kopieringsskyddet luktar illa imho.


signatur

#PCMR

Gnällkuk

Rykten gör ju gällande att det är kravet från MS att det ska rulla på Xbox S som är problemet och att flera utvecklare börjar tröttna på kravet


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommit ett par timmar in i spelet och tycker det flyter bra på min xsx

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Rykten gör ju gällande att det är kravet från MS att det ska rulla på Xbox S som är problemet och att flera utvecklare börjar tröttna på kravet

...och det ryktet verkar inte stämma.

När DF drar igång spelet på en konsolmotsvarande Zen 2-bestyckad PC (och med ett liknande presterande RTX 2060) så visar det sig att oavsett grafikinställningar slår CPU i taket. GPU-lasten ligger på blott 50 %. Med motsvarande grafikinställningar som är på XSX/PS5 nås inte heller 60 fps. Det är alltså inte XSS det är fel på.

Tragiskt nog fungerar spelet extremt dåligt även med 13900K och RTX 4090, då spelet vill kompilera shaders i varje scen.

Medlem

Började spela det lite igår, för jag älskar allt som har med Batman-loren att göra. Förväntade mig inte ett nytt Arkham spel, för det är det inte. Tyckte det var riktigt roligt, dock som sagt ostabilt prestandamässigt. Kan kanske bli tråkigt i längden dock.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Köpte det. Tappade sugen direkt. Men ska väl ta itu med det men inte direkt brist på spel just nu 🙂


signatur

Ultrazine

Gnällkuk
Skrivet av superapan:

...och det ryktet verkar inte stämma.

När DF drar igång spelet på en konsolmotsvarande Zen 2-bestyckad PC (och med ett liknande presterande RTX 2060) så visar det sig att oavsett grafikinställningar slår CPU i taket. GPU-lasten ligger på blott 50 %. Med motsvarande grafikinställningar som är på XSX/PS5 nås inte heller 60 fps. Det är alltså inte XSS det är fel på.

Tragiskt nog fungerar spelet extremt dåligt även med 13900K och RTX 4090, då spelet vill kompilera shaders i varje scen.

Bra med förtydligande! Bara skräpigt kodat mao, trist. Får hoppas de kan förbättra detta framöver då.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar