I väntan på Ragnarök - Fem andra spel influerade av nordisk mytologi
Behöver du ett Ragnarök-rus? Helst igår? Då gör du rätt i att kolla in de här spelen.
#assassins-creed-valhalla, #hellblade, #skyrim, #the-banner-saga, #valheim
Northgard!
Roligt och charmigt strategispel, undvek det då jag trodde det var ett typiskt stress-RTS men när jag väl testade det insåg jag att det har ett rätt långsamt tempo och ger tid att tänka och fundera över sina planer
Samma utvecklare som gör Dune: Spice Wars som har samma recept som Northgard så har du spelat det ena känner du igen det andra.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Northgard!
Roligt och charmigt strategispel, undvek det då jag trodde det var ett typiskt stress-RTS men när jag väl testade det insåg jag att det har ett rätt långsamt tempo och ger tid att tänka och fundera över sina planer
Jättesvårt dock! Nog för att jag inte spelar och tycker om många RTS-titlar, men jag behövde verkligen köra på lätt-lättaste för att ta mig någonstans.
Otroligt kul, men ack så svårt.
Northgard!
Samma utvecklare som gör Dune: Spice Wars som har samma recept som Northgard så har du spelat det ena känner du igen det andra.
Håller med fick lite settlers känsla av det, sjukt kul i mp också
Spela spel är kul ibland.
The Lost Vikings
Precis vad jag tänkte på också.
Jättesvårt dock! Nog för att jag inte spelar och tycker om många RTS-titlar, men jag behövde verkligen köra på lätt-lättaste för att ta mig någonstans.
Jag tror jag körde på lättaste också, ingen skam i det!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Expeditions: Vikings finns ju också.
Inget jag kan gå i god för dock, har själv inte införskaffat det än.
Har spelat det lite, men inte klarat det. Var något annat spel som kom ut vid den tiden jag spelade det som var mer intressant just då, sen har man bara inte fortsatt. Men jag kan rekommendera det oavsett, riktigt trevligt spel.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Synd att Hellblade 2 blir xbox exklusivt. Hade gärna lirat det annars
Om du inte har en bra dator och kan köra Hellblade 2 på Game Pass så borde du kunna fixa Game Pass Ultimate och köra cloud gaming på Hellblade 2 med en skitdator. Det är en lösning i alla fall.
Expeditions: Vikings finns ju också.
Inget jag kan gå i god för dock, har själv inte införskaffat det än.
Klickade in för att rekommendera just det. Väldigt underskattat RPG, i mitt tycke.
Om du inte har en bra dator och kan köra Hellblade 2 på Game Pass så borde du kunna fixa Game Pass Ultimate och köra cloud gaming på Hellblade 2 med en skitdator. Det är en lösning i alla fall.
Ja jo, nödlösningar finns det alltid. Men hur kul är det...Hade hellre lirat det på min PS5:a i full upplösning och ingen latency.
Hehe, hade precis samma upplevelse!
The Lost Vikings
Så mycket barndom över den titeln!
En Bamseponny av folket