I väntan på Ragnarök - Fem andra spel influerade av nordisk mytologi

Robot
I väntan på Ragnarök - Fem andra spel influerade av nordisk mytologi

Behöver du ett Ragnarök-rus? Helst igår? Då gör du rätt i att kolla in de här spelen.

#assassins-creed-valhalla, #hellblade, #skyrim, #the-banner-saga, #valheim


Medlem

Minns att CA's Viking: Battle for Asgard var ett riktigt bra spel.

Medlem

Northgard!

Roligt och charmigt strategispel, undvek det då jag trodde det var ett typiskt stress-RTS men när jag väl testade det insåg jag att det har ett rätt långsamt tempo och ger tid att tänka och fundera över sina planer

Samma utvecklare som gör Dune: Spice Wars som har samma recept som Northgard så har du spelat det ena känner du igen det andra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot
Skrivet av Soulless:

Northgard!

Roligt och charmigt strategispel, undvek det då jag trodde det var ett typiskt stress-RTS men när jag väl testade det insåg jag att det har ett rätt långsamt tempo och ger tid att tänka och fundera över sina planer

Jättesvårt dock! Nog för att jag inte spelar och tycker om många RTS-titlar, men jag behövde verkligen köra på lätt-lättaste för att ta mig någonstans.

Otroligt kul, men ack så svårt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag säger Odin Sphere och Valkyrie Profile.

Medlem
Medlem
Skrivet av Soulless:

Northgard!

Roligt och charmigt strategispel, undvek det då jag trodde det var ett typiskt stress-RTS men när jag väl testade det insåg jag att det har ett rätt långsamt tempo och ger tid att tänka och fundera över sina planer

Samma utvecklare som gör Dune: Spice Wars som har samma recept som Northgard så har du spelat det ena känner du igen det andra.

Håller med fick lite settlers känsla av det, sjukt kul i mp också


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

WoW Legion om du spelar som Warrior. Oklart om dom delarna går att spela dock fortfarande dock.

Medlem

The Lost Vikings

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

The Lost Vikings

Precis vad jag tänkte på också.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jättesvårt dock! Nog för att jag inte spelar och tycker om många RTS-titlar, men jag behövde verkligen köra på lätt-lättaste för att ta mig någonstans.

Otroligt kul, men ack så svårt.

Jag tror jag körde på lättaste också, ingen skam i det!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jotun

Medlem

Spelar igenom Hellblade just nu.
Så coolt! Spelar på teven med 5.1 ljudet igång.
Lagom creepy med viskningar runtomkring mig.

Ett annat tips är att spela Viking i Crusader Kings 3 också.

Medlem

Asgard's Wrath


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Viking-delen av kampanjen/storyn i Age of Mythology är mycket trevlig. Tror det är den sista delen av kampanjen, efter grek- respektive egypt-delen. Alla delar är dock värda att spela!

Medlem

Expeditions: Vikings finns ju också.
Inget jag kan gå i god för dock, har själv inte införskaffat det än.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Expeditions: Vikings finns ju också.
Inget jag kan gå i god för dock, har själv inte införskaffat det än.

Har spelat det lite, men inte klarat det. Var något annat spel som kom ut vid den tiden jag spelade det som var mer intressant just då, sen har man bara inte fortsatt. Men jag kan rekommendera det oavsett, riktigt trevligt spel.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Synd att Hellblade 2 blir xbox exklusivt. Hade gärna lirat det annars

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Synd att Hellblade 2 blir xbox exklusivt. Hade gärna lirat det annars

Om du inte har en bra dator och kan köra Hellblade 2 på Game Pass så borde du kunna fixa Game Pass Ultimate och köra cloud gaming på Hellblade 2 med en skitdator. Det är en lösning i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Castor.T:

Expeditions: Vikings finns ju också.
Inget jag kan gå i god för dock, har själv inte införskaffat det än.

Klickade in för att rekommendera just det. Väldigt underskattat RPG, i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Om du inte har en bra dator och kan köra Hellblade 2 på Game Pass så borde du kunna fixa Game Pass Ultimate och köra cloud gaming på Hellblade 2 med en skitdator. Det är en lösning i alla fall.

Ja jo, nödlösningar finns det alltid. Men hur kul är det...Hade hellre lirat det på min PS5:a i full upplösning och ingen latency.

Medlem

The Lost Vikings?

Medlem

Älskar vikinga temat! Valhalla och Skyrim är två av mina favoritspel all time! Ska ge mig på Hellblade i vinter Ragnarök får vänta tills det går ner i pris!

Chefredaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jättesvårt dock! Nog för att jag inte spelar och tycker om många RTS-titlar, men jag behövde verkligen köra på lätt-lättaste för att ta mig någonstans.

Otroligt kul, men ack så svårt.

Hehe, hade precis samma upplevelse!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Fr0gg0.:

The Lost Vikings

Så mycket barndom över den titeln!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar