Metroid Prime firar 20-årsjubileum med minnen från spelets utveckling

Robot
Metroid Prime firar 20-årsjubileum med minnen från spelets utveckling

Metroid Prime-utvecklarna reminisar (som Jocke skulle ha sagt).

#Metroid-prime, #Retro-studios


Medlem

Vilket tekniskt mästerverk det var alltså.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Vore ju trevligare om de firade genom att bekräfta HD-remastern till Switch istället!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vore ju trevligare om de firade genom att bekräfta HD-remastern till Switch istället!

Den kommer nog snart. I 30 fps för 300 spänn.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vore ju trevligare om de firade genom att bekräfta HD-remastern till Switch istället!

Det är väl ingen vild gissning att det är det som utannonseras 18 november?

Medlem

Blir inte ledsen om någon HD version aldrig dyker upp då jag lirat det på Steam deck men köper det självklart på nytt om det kommer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Den kommer nog snart. I 30 fps för 300 spänn.

Vore nog rätt märkligt om de nedgraderade till 30fps då originalet går i 60. En prislapp på 300 skulle jag inte heller tänka mig snarare 499 eller 599.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

För dem som inte orkar vänta på en eventuell Switch release (som kanske aldrig kommer), men har en PC. Kolla upp Primehack!
En mod som gör det möjligt att köra på PC med tangentbord och mus.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vore nog rätt märkligt om de nedgraderade till 30fps då originalet går i 60. En prislapp på 300 skulle jag inte heller tänka mig snarare 499 eller 599.

Hela trilogin för det priset had jag torskat på. Lirade aldrig igenom spelen när det begav sig 🙂

Medlem
Skrivet av vamp:

Det är väl ingen vild gissning att det är det som utannonseras 18 november?

Har de utannonserat en till Direct den 18:e eller? Hade helt missat att någonting skulle visas då.

Medlem
Skrivet av Dr904:

För dem som inte orkar vänta på en eventuell Switch release (som kanske aldrig kommer), men har en PC. Kolla upp Primehack!
En mod som gör det möjligt att köra på PC med tangentbord och mus.

I 5K upplösning med, inte att förglömma. Jag har en fäbless för gamla lågupplösta texturer från PS2-eran upphottat i ny skrud, det bästa från två världar. Blir så cleant på något vis. Är i slutet på 2an nu och inväntar att få uppleva 3an i all sin prakt ifrån Wii-trilogin, ser riktigt jäkla bra ut.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vore nog rätt märkligt om de nedgraderade till 30fps då originalet går i 60. En prislapp på 300 skulle jag inte heller tänka mig snarare 499 eller 599.

Inte så märkligt, de har ju börjat köra på sina lata dåliga emuleringar. Men ja om det blir en riktig port så blir det nog bra.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av vamp:

Det är väl ingen vild gissning att det är det som utannonseras 18 november?

Skulle kunna, men jag tror de kommer vänta med att utannonsera Metroid Prime Remastern/remaken tills de kan visa upp mer av Metroid Prime 4. Sen släppa det ett år innan 4an får premiär för att skapa hajp, men också för att låta nya spelare ta del av Prime innan uppföljaren kommer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Inte så märkligt, de har ju börjat köra på sina lata dåliga emuleringar. Men ja om det blir en riktig port så blir det nog bra.

Retro studios har nog högre krav än att ge ut en dålig port.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av MLundin:

Hela trilogin för det priset had jag torskat på. Lirade aldrig igenom spelen när det begav sig 🙂

Jag köpte wii versionen av triologin på wiiu för 100:- kr.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kanske svär i kyrkan lite men Metroid Prime är min absoluta favorit i hela serien, gud vad jag älskade det. Hela trilogin var fantastisk men det första hade något magiskt över sig och som tidigare nämnts var det lite av ett tekniskt underverk.

Medlem
Skrivet av Paincakes:

Kanske svär i kyrkan lite men Metroid Prime är min absoluta favorit i hela serien, gud vad jag älskade det. Hela trilogin var fantastisk men det första hade något magiskt över sig och som tidigare nämnts var det lite av ett tekniskt underverk.

Förståeligt. Efter Super Metroid är Prime min favorit. Blev helt golvad första gången jag testade det till GC 😍

Medlem

Håller också första Prime som seriens mästerverk! Minns när jag köpte det på Siba och kom hem och luktade på fodralet, bläddrade och läste i manualen och sen tillsist satte den lilla skivan i spelkuben. Vad som följde fullkomligt golvade mig. Så vackert och så mycket att upptäcka!

1
Skriv svar