The Witcher 3 uppgraderas till pc, PS5 och Xbox Series 14 december
Det är ju en next-gen uppdatering, står ju ingenting om att det bara kommer till konsol? Eller menar ni att denna uppdatering inte kommer till PC?`
Avtryckarfingret sköt liiite för snabbt. Pc inkluderas också.
En Bamseponny av folket
Undra vad det innebär för oss PC spelare.
4K och 60fps finns ju redan.
Uppskalade texturer åtminstone?
Ray tracing är den stora utlovade uppgraderingen, i övrigt har de inte varit så specifika.
Kommer detta släppas fysiskt till konsoler också? Har det inte sedan tidigare men vill hellre köpa nya än gamla utgåvan för att sedan ändå behöva uppdatera det.
Ja. Det ska släppas. Oklart om släppet sker 14/12 dock.
Din vänliga kvartersrecensent.
Kommer detta släppas fysiskt till konsoler också? Har det inte sedan tidigare men vill hellre köpa nya än gamla utgåvan för att sedan ändå behöva uppdatera det.
Ytterst tveksamt skulle nog jag gissa på. Men vad vet jag^^.
Ska bli riktigt kul å dra igång det igen!
Ray tracing är den stora utlovade uppgraderingen, i övrigt har de inte varit så specifika.
Men vilken typ? Är det skuggor är det väl saksamma. Men är det reflektioner och ljussättning så kan det lyfta spelet rejält.
Har inte läst något om det här sen dom annonserade det. Då läste jag ray tracing och det räckte för mig. Hoppas självklart att det är ljuskällor dom satsat på och inte skuggor. Skulle gärna se att man implementerar volumetric fog ( tror det heter så. ) som man använder i rdr2. Det är ju fruktansvärt stämningshöjande.
Najs, ska bli en NG+ varvning.
Hoppas bara sparfiler funkar med denna uppdatering, annars får jag vänta tills någon klarat det. Fick hur eller hur tanka en sparfil då jag tappade bort min
Jag har endast lirat det på PC. Jag har en PS5:a dock och jag vill gärna spela det på min PS5:a då den är bättre än min dator. Måste jag köpa PS4 versionen av Witcher 3 för att kunna spela den här nya versionen på PS5? Någon som är insatt?
Eller kan man köpa en PS5 version? Tack på förhand.
Ja. Det ska släppas. Oklart om släppet sker 14/12 dock.
Trevligt! Då inväntar jag fysisk release. Har ju inte bråttom direkt.