Första Splinter Cell gratis just nu + konceptskiss från remaken

Robot
Första Splinter Cell gratis just nu + konceptskiss från remaken

Remaken kliver sakteligen ur skuggorna.

#splinter-cell


Medlem
Medlem

Tror denna remake blir bra, lite som Resident Evil's. Antar att dom gör detta för att se hur bra det säljer så dom kan få investering till ett nytt spel?

Medlem
Skrivet av maq777:

<Uppladdad bildlänk>

Claima spelet genom programmet Uplay/Ubisoft Connect. Funkade fint för mig.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Det var gratis för några år sen på uplay. Såg fram emot att prova igen, hade goda minnen från när det kom. Testade äntligen för två månader sen. Det var inte alls kul. Hade åldrats rätt dåligt. Chaos Theory är bättre hoppas jag? Jag minns det som det.

Köpte alla spelen till Xbox för drygt 300:-, helt klart värt det. Alla spelen har åldrats väl, även det första. Grafiken skarp och ljudet bra; dock 4:3 format, men det gör inget.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Köpte alla spelen till Xbox för drygt 300:-, helt klart värt det. Alla spelen har åldrats väl, även det första. Grafiken skarp och ljudet bra; dock 4:3 format, men det gör inget.

Håller med, dom tre första spelen är några av mina absoluta favoriter!

Om man spelar på PC kan jag rekommendera att man googlar och hämtar hem "Widescreen Fix" , det gör precis vad det låter som samt fixar en del småproblem. Har själv bara testat detta på SC 1, 2 samt 3 men med utmärkta resultat.

Medlem

Lirar det ens med moderna operativsystem och hårdvara? Minns att jag testade när det var gratis på Uplay förra gången... Crashade efter 5 sekunder basically.

Har glada minnen från början av 2000-t åtminstone. Har många speltimmar i första, andra och tredje spelet.

Och är sjukt taggad på remaken.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Första spelet var helt magiskt då man lirade det tidiga 2000-talet på Xbox. Snacka om att det var banbrytande. Synd att serien därefter förföll allt mer, för att till sist falla i glömska...

Hoppas på remaken blir grym, gärna på Switch Oled vore häftigt..

Min största fundering är om dom behåller den ikoniska Michael Ironside’s röst eller tar in senaste talangen?

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Min största fundering är om dom behåller den ikoniska Michael Ironside’s röst eller tar in senaste talangen?

Han är väl för gammal? Jag funderar lite på det där Deepfake nu för tiden, skulle man samla in all inspelad Michael Ironside klipp med Sam Fisher i kombination med en person som låter relativt likadan, så skulle man nog kunna få till något häftigt. Utvecklare kanske tycker det låter långsökt, men jag skulle nog testat.

njae Jag vill ju inte lira originalet om jag ska köra remastern


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar