Har är en rykande färsk trailer för The Last of Us-serien

Medlem

Jag vill se serien för att uppleva bra skådespel och karaktärer. Se coola miljöer och upptäcka detaljer från spelen. Få gåshud av väl tonsatta scener, likt Take on me i trailern.

Tror att den röda tråden är lik den från spelen men att där kommer finnas twister i storyn som ingen av oss kan ana idag. Annat vore konstigt enligt mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Therant:

Vad är bra, böckerna eller filmerna? Vilket är bäst?

Har inte läst böckerna och har bara sett de tre första filmerna. Är inget Harry Potter fan så jag är inte rätt person att fråga det var bara ett exempel.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Rent tekniskt sett så är det inga "klassiska" zombies, men svampen som spelet, och serien, är baserat kring brukar förenklat kallas zombie fungus eller zombie ant fungus, och myrorna som blir angripna brukar kallas zombie ants.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet kryssar dock i alla zombie-film-boxar som någonsin funnits. Virus som gör människor till "monster" och kommer tillbaka från de döda, samhällets förfall, brist på mat/resurser och sen grupperingar som slåss om dem.

Jag vet, därav min smiley. 😉
Naughty Dog ville väl gå ifrån Zombie-konceptet, då det började bli en mättat marknad 2013. Så dessa varelser kallas något annat, men går i linje med allt vad zombies innebär.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Jesus... är detta @Therant's personliga tråd eller?

Vi förstår, du vill inte se om det. Det är lugnt. Det är busenkelt också.
Gör så här:

Steg 1:
Se inte serien

Steg 2:
Se steg 1.

Som det är nu så har du lagt mer energi på att prata om att inte se serien än vad de flesta har gjort på att spela tv-spelet

Som tur är så finns det fler människor på jorden och det finns säkert flera som är glada för detta!
Jag är en t.ex, jag kan inte få för mig att spela ett shooter på console, så även om jag köpte spelet och jag tyckte det verkade riktigt trevligt så fick jag stänga spelet när jag hamnade i combat.

Nu kan jag ju se serien istället! Perfekt!

Ursäkta att jag försöker ha en diskussion med lite folk. De kommer ju med lite förslag och annat så då försöker jag bara vara snäll att svara.
Men ska sluta med det. Ber om ursäkt!

Gnällkuk

Ser bättre ut än jag hade väntat mig, pepp!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Chefredaktör
Medlem
Skrivet av Majoren:

Ändå märkligt positivt inställd inför denna serien, trots att den har nästan lika felaktig casting som Amazons Lord of the rings-serie.

Kan köpa castingen av Joel, men alltid varit sjukt skeptiskt mot Bella Ramsey som Ellie. Men. Jag måste säga att denna trailer fick mig mer hoppfull att Bella "can pull it off".

Överlag var det faktiskt lite gåshud, det måste jag erkänna.

Avstängd
Skrivet av Allexz:

Jesus... är detta @Therant's personliga tråd eller?

Vi förstår, du vill inte se om det. Det är lugnt. Det är busenkelt också.
Gör så här:

Steg 1:
Se inte serien

Steg 2:
Se steg 1.

Som det är nu så har du lagt mer energi på att prata om att inte se serien än vad de flesta har gjort på att spela tv-spelet

Som tur är så finns det fler människor på jorden och det finns säkert flera som är glada för detta!
Jag är en t.ex, jag kan inte få för mig att spela ett shooter på console, så även om jag köpte spelet och jag tyckte det verkade riktigt trevligt så fick jag stänga spelet när jag hamnade i combat.

Nu kan jag ju se serien istället! Perfekt!

Den stora frågan är: hur kan vi koppla detta till simkortet från i somras?

Vi får hoppas att serien inte avviker allt för mycket från spelet som ett sätt att försöka "Även överraska inbitna TLOU-spelare" vilket kan skapa missnöje eftersom det skulle kunna tolka som "vanärande av källmaterialet".

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet kryssar dock i alla zombie-film-boxar som någonsin funnits. Virus som gör människor till "monster" och kommer tillbaka från de döda, samhällets förfall, brist på mat/resurser och sen grupperingar som slåss om dem.

Tar du bort "virus som gör människor till "monster" och kommer tillbaka från de döda, så har du dagens värld


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av bogani:

Kan köpa castingen av Joel, men alltid varit sjukt skeptiskt mot Bella Ramsey som Ellie. Men. Jag måste säga att denna trailer fick mig mer hoppfull att Bella "can pull it off".

Överlag var det faktiskt lite gåshud, det måste jag erkänna.

Castingen av just Joel och Ellie är fortfarande min största farhåga, gillar båda skådisarna för sig, men min bild av karaktärerna är så inpräntad från spelen. Men blir säkert bra, duktiga skådisar som sagt.

För övrigt så kan jag köpa att man är skeptisk till serien om man spelat spelet. Personligen kan jag inte få nog av världen så jag tar allt jag kan få och tycker det är fantastiskt att jag kan få uppleva TLOU igen i ett annat medium.

123
Skriv svar