Cyberpunk 2077:s kaotiska släpp fick multiplayern att läggas åt sidan

Robot
Cyberpunk 2077:s kaotiska släpp fick multiplayern att läggas åt sidan

Så att CDPR kunde fokusera på att få grundspelet att fungera.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Rätt val. Synd, men rätt.

Medlem

Var väll ingen katastrof?
5/5 på FZ och årets spel av användarna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är stort fan av co-op kampanjer, men just Cyberpunk och Night city är något jag helst upplevde ensam. And what a time I had!

Avstängd

Finns det någon info när nästa patch ska släppas? Antar nästa år men när? Börjar närma sig att köpa spelet snart när riktigta releasen sker.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Finns det någon info när nästa patch ska släppas? Antar nästa år men när? Börjar närma sig att köpa spelet snart när riktigta releasen sker.

De har bara sagt någon gång nästa år ska expansion släppas vad jag vet.

Rent patchmässigt med nuvarande är de typ klara

Avstängd
Skrivet av Karmak:

De har bara sagt någon gång nästa år ska expansion släppas vad jag vet.

Rent patchmässigt med nuvarande är de typ klara

Tyckte jag läste polisen och sånt skulle uppdateras?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var väll ingen katastrof?
5/5 på FZ och årets spel av användarna

Jag spelade Daikatana co-op med farsan när det kom ut, buggigt som attan, kraschade av och till, vissa banor gick ibland inte att komma förbi, laddningstider som hakade upp sig. Felen var många men hade kul ändå! För mig skulle Daikatana få 5/5 bara för att det var roligt att spela, går nog att applicera samma logik på Cyberpunk med I mitt fall blev det buggigt och tråkigt gameplay, så ingen bra kombination. Har det kvar i mitt bibliotek så kommer spela det någon gång igen, kanske om x antal patchar.

Betyg är inte fakta, bara åsikter. Ju högre betyg ett spel fått i media desto sämre verkar jag gilla det haha
Kanalen "worth a buy" verkar stämma bäst överens med mina egna preferenser.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av fejksson:

Tyckte jag läste polisen och sånt skulle uppdateras?

Skulle gissa det kommer med expansion

KoP
Medlem

Ärligt talat hade jag ens glömt bort att MP var planerat eller ens skulle bli en del utav Cyberpunk 2077. :'D Inget jag saknade dock.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Skulle gissa det kommer med expansion

Hoppas, ibland förstår man inte ens att polisen kommit och skjuter mot en. Blir typ jaha jag hörde något som sköt.

Medlem

Kan dom inte lägga till det eferåt?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Skulle gissa det kommer med expansion

uppdaterad polis-AI och vehicle combat kommer i nästa stora patch, innan expansionen.

Medlem

Måste ju gå till världshistorien som ett av världens sämsta spel.

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Måste ju gå till världshistorien som ett av världens sämsta spel.

Enligt dig? Kan stämma, svårt för någon annan än dig att svara på.

Enligt alla som har spelat det? Nej knappast. Om man ska ta allas betyg med i beräkningen kommer det (gissningsvis) hamna någonstans runt 6-7/10.

Däremot att launchen och kommunikationen var värdelös det kommer nog ingen att argumentera emot.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var väll ingen katastrof?
5/5 på FZ och årets spel av användarna

Om det gick att spela så var det säkert bra. Men för de väldigt många som inte ens kunde spela det p.g.a fruktansvärd optimering så är det definitivt skandalöst och katastrofalt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var väll ingen katastrof?
5/5 på FZ och årets spel av användarna

Ja så försvarar folk the last of us 2 också här 🤣

Medlem

Bra att de fixat spelet med tiden, men det är för många studios som släppt för många halvfärdiga spel de senaste åren. Ok, inget nytt att "bra spel" är superbuggiga (Vampires The Masquerade Bloodlines, Fallout4, TES m.m.) Det är sin sak att Hello Games, en liten studio, släpper en röra som NMS och sedan fixar till spelet med tiden, men kända studios med bra rykte... Man förvånas över att räknenissar och dåliga ledare tvingar fram ett släpp.

Trust is like a paper, once it's crumplied it can never again be perfect. Spelar ingen roll hur mycket man än försöker, vägen tillbaka blir lång och dyr. CDPR var älskat av fans, en "schysst studio" som gjorde bra grejer och inte upplevdes som "girig". Jag ser fram emot new gen update av W3, och ser fram emot att börja lira CP efter julen, men det känns som om det var den sista studion man hade förtroende för och nu... I have become darkness, a grumpy old man!

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Måste ju gå till världshistorien som ett av världens sämsta spel.

Ja det var ett ruskigt dåligt RPG med öppen spelvärld. Main storyn kom jag en bit på och den var helt okej men själva världen och RPG-biten blev jag chockad över. Fick bara sluta spela tyvärr.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Ja så försvarar folk the last of us 2 också här 🤣

Folk har olika åsikter, du kan leva med att du inte tycker om ett spel som många andra tycker om. Jag tror på dig.

Angående ämnet så var det ju lika bra. Jag har svårt att se att dom skulle lyckas med ett MP! Känns som dom verkligen körde samma marketing som GTA på nåt sätt! Hoppas CDPR har lärt sig nåt för framtida släpp!

Medlem

Tror att CP2077 hade fått en mycket bättre och smidigare lansering om man hade skippat PS4 och Xbox One versionerna.

Medlem

Hade CDPR skippat konsollerna från stenåldern och enbart satsat på PC och nextgen så hade de inte behövt bråka med alla flaskhalsar med föråldrad hårdvara. Väldigt mycket som var tvunget att tas bort var ju helt på grund av begränsningarna. Jag hoppas att de och andra utvecklare tar denna lärdom att inte vara för giriga pga en plattforms storlek när det är generationsskifte. Och för kommande spel att helt skippa de gamla konsollerna. Även om playerbasen är lägre inom nextgen konsoller kompenseras detta utav PC då de fungerar relativt smärtfritt på datorer som är från sista GTX generationen och framåt..

1
Skriv svar