Diablo 4 Ultimate Edition kommer med redan upplåst Battle pass-innehåll
Transmogs har varit viktigt sen rollspel blev en grej.
Vilken tur då att diablo 4 säkert kommer ha hundratals olika rustningar i spelet som man inte behöver betala extra för.
Vilken tur då att diablo 4 säkert kommer ha hundratals olika rustningar i spelet som man inte behöver betala extra för.
Självklart kommer det finnas, men några av dom snyggaste kommer garanterat ligga i ett BP.
Heh... "Up to" 4 days early access. Vaddå "Up to"? Kan det variera?
Är det mega kö på servrarna kanske det bara blir 2 -_O
Självklart kommer det finnas, men några av dom snyggaste kommer garanterat ligga i ett BP.
Det är ju just det jag menar med att deras hårda marknadsföring har fungerat. Du behöver inte den, men du vill ha den.
Jag är emot mikrotransaktioner och har aldrig köpt något till något spel. Men tiden då det släpptes spel utan massa extra lull kommer inte tillbaka eftersom spelarna vill ha det. Så enkelt är det.
The Battle Pass awards free Season Boosts. Boosts accelerate players’ progress for the duration of the Season. For example, a Season Boost might accelerate XP earned to make leveling multiple characters within a season faster. Because they affect gameplay, Season Boosts are free rewards for all players. We want to be clear that players can’t unlock Season Boosts more quickly through purchases--there is no way to unlock more boosts, or boosts at a faster pace, by spending money.
Players can purchase Tiers-but they won’t speed up getting Season Boosts. Players can’t upgrade Season Boosts just by purchasing Tiers, because they’ll also have to earn level milestones to apply them. All other Tier rewards can be unlocked instantly by purchasing Tiers. In other words, there’s no way to shortcut getting Season Boosts by buying Tiers; they must be earned.
The Season Journey accelerates Battle Pass progression. While any play style can progress through the Battle Pass, min-maxers can focus on Season Journey objectives to advance more quickly.
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23816415/diablo-iv-qu...
Vänta vadå skippa 20 nivåer? Meaning? 20 skills ? Lvl på gubben? Jag köpte ultimate men inte för skippa jag vill spela från 0
Det är inte gubbens nivå utan Battle Pass nivån, om du går in och kikar på vilket battle pass som helst så brukar det finnas olika nivåer och varje nivå ger något. I detta så finns det minns 20 steg/nivåer och dessa öppnas då upp om du köper respektive d4 variant. Battle pass har ingen påverkar på din gubbe spelmässigt utan endast utseendemässigt.
Bah låter värre ju mer man hör om det.
Nee blir blood bowl 3, gothic remaster, master of magic remaster för hela slanten nästa år.
Men kul att simpsen är nöjda iaf.
Varför vill man ha bra spel när man kan få hype?
Vad exakt är det som låter värre ju mer man hör det? Battle pass infon har funnits från början, att den endast påverkar utseendet har också varit känt. Vad exakt i allt det här passar inte herrn?
Jättekul att du har andra spel du ser fram emot, problemet är när du försöker trycka ner andra som inte tycker om dig...det visar bara på hur dåligt du själv mår. Lycka till
...Att ett fullpris spel då bantar det, för att direkt ha ett BP är absurd.
Som jag sagt, att ett BP kommer om kanske ett år, för att då "finansiera" spelet är ok, men att starta med det är inte det.
Challenges ska ligga i spelet, inte bakom en vägg
Cosmetics ska man få genom att spela spelet man betalat för, inte bakom en vägg
This. Allt som ligger i BP nu är saker som skulle varit i spelet från början, speciellt för det sinnessjuka release-priset, men istället kör de igång direkt med saker bakom betalvägg (BP) och en förbannad Store. Folk kan inte säga att de kosmetiska köpen inte påverkar spelet...det har det ju uppenbarligen redan gjort. Samma skit som de företag som säljer QoL...de skapar medvetet dålig spelmekanik för att folk ska betala sig till "förbättringar".
Nåja, folk gör som de vill, men jag vill se mer av spelets innehåll innan jag köper det, hur mycket jag än vill ha det. Risken är att Blizzard gör mig så förbannad med sin girighet att jag skiter i att köpa det i ren avsky.
Grattis till släppet av Diablo: Immortal Blizzard, det här är vad ni lyckades göra av en trogen konsument era jävla nötter!
Det är ju just det jag menar med att deras hårda marknadsföring har fungerat. Du behöver inte den, men du vill ha den.
Jag är emot mikrotransaktioner och har aldrig köpt något till något spel. Men tiden då det släpptes spel utan massa extra lull kommer inte tillbaka eftersom spelarna vill ha det. Så enkelt är det.
Velat haft det i decenier, och inte alls genom marknadsföring. Man vill samla, det är den typen man är, men man vill samla genom att göra nått. Genom att besegra en drake i DnD, eller köra dungeonruns i FF14.
Det är dom giriga som vill pressa ur folk vartenda öre.
speciellt för det sinnessjuka release-priset
Diablo 3 kostade 60 dollar för 10 år sen. Det motsvarar 77 dollar idag.
Diablo 2 kostade 50 dollar för 22 år sen. Det motsvarar 86 dollar idag.
Diablo 3 kostade 60 dollar för 10 år sen. Det motsvarar 77 dollar idag.
Diablo 2 kostade 50 dollar för 22 år sen. Det motsvarar 86 dollar idag.
Kommer inte ihåg vad jag betalade för någon av dem, men dels kan dollarn ha stått lägre mot kronan, men framförallt så fick man ett färdigt spel när man köpte det, och slapp betala en månadsavgift för att "låsa upp" mer innehåll.
Blir skräp som Battle-Pass en grej så kommer fler och fler spel bli allt mindre i original utförandet samtidigt som stora summor kommer spenderas på att få spelarna så motiverade som möjligt att köpa mer av spelet man just köpt.
Kommer inte ihåg vad jag betalade för någon av dem, men dels kan dollarn ha stått lägre mot kronan, men framförallt så fick man ett färdigt spel när man köpte det, och slapp betala en månadsavgift för att "låsa upp" mer innehåll.
Blir skräp som Battle-Pass en grej så kommer fler och fler spel bli allt mindre i original utförandet samtidigt som stora summor kommer spenderas på att få spelarna så motiverade som möjligt att köpa mer av spelet man just köpt.
Inget som är unikt för Diablo egentligen. Det här har funnits länge i andra spel. DLC/MTX i form av gear, vapen eller costumes.
Visst hade man kunnat önska att allt fanns i spelet men det skeppet har seglat iväg för länge sen.
Så länge det inte är stats på sakerna utan bara utseende så ser jag personligen inte nåt problem med det.
Vill man inte ha det så köper man det inte. Rösta med plånboken osv.
Velat haft det i decenier, och inte alls genom marknadsföring. Man vill samla, det är den typen man är, men man vill samla genom att göra nått. Genom att besegra en drake i DnD, eller köra dungeonruns i FF14.
Det är dom giriga som vill pressa ur folk vartenda öre.
Du kan fortfarande samla på det som finns i spelet. För övrigt hade FF14 en smockfull butik med mikrotransaktioner sist jag tittade. Har de tagit bort den?
Inget som är unikt för Diablo egentligen. Det här har funnits länge i andra spel. DLC/MTX i form av gear, vapen eller costumes.
Visst hade man kunnat önska att allt fanns i spelet men det skeppet har seglat iväg för länge sen.
Så länge det inte är stats på sakerna utan bara utseende så ser jag personligen inte nåt problem med det.
Vill man inte ha det så köper man det inte. Rösta med plånboken osv.
Exakt, det är ju liksom själva poängen här. T.o.m ett spel som Diablo är nu smittad av girighetens varböld. Vad gör spelarna? Fortsätter köpa...andra gör ju likadant, så varför opponera sig mot det nu liksom?
Om man följer en trend så kan man sia lite om framtiden, och när jag säger att den ser jäkligt mörk ut så har det ingenting med färgschemat i Diablo IV att göra.
Vad exakt är det som låter värre ju mer man hör det? Battle pass infon har funnits från början, att den endast påverkar utseendet har också varit känt. Vad exakt i allt det här passar inte herrn?
Jättekul att du har andra spel du ser fram emot, problemet är när du försöker trycka ner andra som inte tycker om dig...det visar bara på hur dåligt du själv mår. Lycka till
Sexuella trakaserier på blizzard.
Crunch rykterna.
Pay for success.
Tycker inte om återanvändning av klasserna.
Det är sånt jag inte gillar.
Vem menar du jag trycker ner?
Oh kalla folk simps menar du?
Jag ser inte det som en förolämpning.
Jag simpar för andra saker men inte Blizzard då jag tycker de gått ifrån vad som gjorde de magiska en gång i tiden.
Du kan fortfarande samla på det som finns i spelet. För övrigt hade FF14 en smockfull butik med mikrotransaktioner sist jag tittade. Har de tagit bort den?
Ja, och det har redan jag och du sagt. Det kan man. Grattis till att använda samma argument som jag redan svarat på flera gånger.
FF14 har lite mogs, men det är typ bara npc och meme outfits, och det är ett spel som funnits hur länge?
Ett spel du kan dessutom spendera några hundra timmar i helt gratis. Och har jag sagt att deras shop är bra?
Det snyggaste (vilket såklart är subjektivt men det syns även ute i världen) är saker man tjänar genom prestationer. Inte genom att köpa sig till det. Inte sett D4 än, man kan nästan garantera att bland det snyggaste du kan få kommer va genom deras shop. Syns i OW. Vilket skin la dom absolut mest tid med? Det i deras BP
Ja, om du förköper spelet 3, 2 eller 1 dag(ar) innan release.
Jo, det är klart att det är så. Men det borde vara så självklart att det inte borde stå, men det är klart, folk har ju stämt företag för värre...
Är det mega kö på servrarna kanske det bara blir 2 -_O
Dom får ha ett minigame som man kan spela under tiden som man väntar på att komma in på servern.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Ja, och det har redan jag och du sagt. Det kan man. Grattis till att använda samma argument som jag redan svarat på flera gånger.
FF14 har lite mogs, men det är typ bara npc och meme outfits, och det är ett spel som funnits hur länge?
Ett spel du kan dessutom spendera några hundra timmar i helt gratis. Och har jag sagt att deras shop är bra?
Det snyggaste (vilket såklart är subjektivt men det syns även ute i världen) är saker man tjänar genom prestationer. Inte genom att köpa sig till det. Inte sett D4 än, man kan nästan garantera att bland det snyggaste du kan få kommer va genom deras shop. Syns i OW. Vilket skin la dom absolut mest tid med? Det i deras BP
Det har alltså gått så långt att folk känner sig tvingade att köpa skins i ett spel där man inte ens ser karaktären under tiden man spelar. Och du hävdar att detta inte är en effekt av effektiv marknadsföring?
Det har alltså gått så långt att folk känner sig tvingade att köpa skins i ett spel där man inte ens ser karaktären under tiden man spelar. Och du hävdar att detta inte är en effekt av effektiv marknadsföring?
Vem känner sig tvingad?
Du ser konstant karaktären i Diablo. Du ser alla dess effekter, glams, mounts, backbling osv osv. Samma med Lost Ark, PoE, WoW, FF, what ever.
Det är en effekt av att folk gillar att samla åt sig coola grejer. Det har, som jag redan sagt, funnits sedan rollspel va en grej. På vilket sätt har det med marknadsföringen att göra? Det är företag som utnyttjar att folk gillar att se coola ut. Inte att folk vill se coola ut för att företagen säljer grejer. Tyvärr är det snyggaste man kan få oftast bakom en vägg numera.
Det folk har gjort är att faktiskt betala för saker dom kanske inte borde. Röstat med sina pengar. Det kommer ifrån ett behov att ha saker, som som sagt, utnyttjas av företag
Unlocks i spel har funnits under en jävligt lång tid. Vare sig man går efter utseendet eller statsen, grindar man efter saker. Fashion souls är rätt stort som exempel. Vad har marknadsföringen med att man vill se cool ut i DS/ER, istället för bra stats? Där allt som finns i spelet är nått man betalar en enda kostnad för
Man är inte förvånad hur spelindustrin trevar runt i skit. Bara sett till denna tråd och allmänna gnället om BP får ju en verkligen och undra.
D4 börjar på 700kr. 1995 kostade ett Pc spel 400kr när red alert 3 kom kostade det 449kr (2008) 14år senare ligger tex D4 på 700kr.
Eldenring kostar 799kr men de flesta PC spel 2022 ligger runt 500kr så har spelen hängt med kostnadsmässigt....knappast. sett till löner ökat, utgifter mm så kanske ett PC spel skulle kosta över 1000kr.
Dålig jämförelse Nes 1987 lätt 799kr, idag ligger de fortfarande i ungefärlig nivå. Detta trots företagen haft ökad kostnad i 39år i form av allt som tillkommer ett företag. Så 39år senare samma summa i stort sett.
Kontentan? Förstår mycket väl industrin kör med battlepass mm för dryga ut vinsten. Sålänge det inte blir pay2win vilket det i D4's fall inte blir utan är upp till dej som konsument helt valfritt hur du gör. Vill du ha den extra coola mounten eller weaponskin mm ja då pay du för BP vill du inte väljer du ju det. Men tjata om BP som girighet är bara bullshit.
Du skrev själv det är en dålig jämförelse men vi ska inte jämföra med Nintendos priser på 80 och 90 talet eftersom dom blev stämda och betalade böter för prissättningen dom hade då. Dom hade ett järngrepp på marknaden som inte är jämförbart med dagsläget.
Inflation är ju en sak men marknaden är helt annorlunda jämfört med förr också. Det är fler som spelar spel så den totala marknaden man kan få intäkter från är större. Det är ju en av anledningarna till att man ens kan göra spel free to play. Med en så stor marknad som det finns nu så finns det oftast tillräckligt många som betalar något för att hålla resten rullande.
Olika affärsmodeller har oftast olika sätt dom vill du ska spendera pengar på i spelet.
På ena sidan har vi SP spel som ofta har en ingångskostnad och inget mer. Steget upp från det är samma sak fast man säljer dlc också.
Andra sidan har vi Free to play spelen som antingen går runt på att sälja battle passes eller cosmetics grejer i sin shop.
Gatcha är typ samma sak fast med random odds på sakerna man betalar för.
AAA spelen ses ofta som mer giriga för dom gör allt på samma gång. Ingångskostnad för att köpa spelet, dlc kostnader, battle pass och cosmetic items i en shop. Dom doppar fingrarna i alla skålarna samtidigt och det uppskattar inte vissa spelare som är mer vana att man gör det ena eller det andra. Antingen tar man betalt för spelet och allt ingår, eller så är spelet gratis och man säljer småsaker regelbundet.
Och från den synvinkeln så är ju Elden Ring mer ok än Diablo 4 för det är en vanlig engångskostnad med eventuella dlc i framtiden. Medan Diablo 4 är en pressa så mycket pengar som möjligt från alla delar prissättning.
Eldenring kostar 799kr
What!? Vart fan köper du det då? 599 va priset på release och har samma pris nu. Deluxe edition är 799, men det är om man vill ha dess soundtrack
Och girighets-tjat om BP i ett fullprisspel på release är helt legit
Det är företag som utnyttjar att folk gillar att se coola ut.
Sluta använda ord som utnyttjar i relation till mikrotransaktioner. Det ser väldigt #gamergate ut. Det är ingen som utnyttjas i den här situationen. Vill du inte köpa det så gör inte det. Ditt liv blir inte sämre av att din rustning inte är röd.
Tyvärr är det snyggaste man kan få oftast bakom en vägg numera.
Högst subjektivt.
Det folk har gjort är att faktiskt betala för saker dom kanske inte borde. Röstat med sina pengar.
Spelarna har röstat med plånböckerna och det är därför det har blivit en grej med massa kosmetiska mikrotransaktioner. Folk äter upp det. Är det vad jag önskar att spelarna hade röstat på? Nej. Men nu är det så.
Där allt som finns i spelet är nått man betalar en enda kostnad för
Ja det var en trevlig tid. Men den kommer aldrig tillbaka.
Sluta använda ord som utnyttjar i relation till mikrotransaktioner. Det ser väldigt #gamergate ut. Det är ingen som utnyttjas i den här situationen. Vill du inte köpa det så gör inte det. Ditt liv blir inte sämre av att din rustning inte är röd.
Det är väldigt mycket utnyttjande precis som loot boxes utnyttjar dom som har beroende problematik
Det är ju det som är grejen, som jag skrivit flertalet ggr. Verkar vara svårt för dig att ta in det jag skriver.
Spelet blir "sämre" när allt som ett fullpris-spel släpps med, inte finns i kostnaden för spelet, utan bakom en extra vägg.
Bara för att du inte ser problemet i det, kan det fortfarande finnas ett problem.
Högst subjektivt.
Vilket jag redan skrivit, men jag kanske måste skriva in allt varje gång vid varje svar för att du ska hänga med.
Utklippta svar för att föra ett visst argument är väldigt svagt.
Ja det var en trevlig tid. Men den kommer aldrig tillbaka.
Beror på vilket företag och vilken typ av spel. Majoriteten av det som släpps har en engångskonstnad till sig. Fram till eventuell expansion eller större DLC. Några företag försöker få in lite extra här och där
Lägger till två frågor du missade.
Vem känner sig tvingad?
På vilket sätt har det med marknadsföringen att göra?
Det är väldigt mycket utnyttjande precis som loot boxes utnyttjar dom som har beroende problematik
Din kamp är då mot kapitalism och inte bara mikrotransaktioner. Med ditt resonemang är allt utöver det basala bara ett utnyttjande.
Bara för att du inte ser problemet i det, kan det fortfarande finnas ett problem.
Problemet sågs för 15 år sedan. Folk röstade med plånboken och sa att de vill ha mer. Tråkigt men så är det.
Lägger till två frågor du missade.
Vem känner sig tvingad?
På vilket sätt har det med marknadsföringen att göra?
1. De som enligt dig har så dålig impulskontroll att de inte kan undvika köpet.
2. Företag älskar att sälja prylar folk inte behöver. Spelutvecklare har märkt detta och säljer nu det "BÄSTA", enligt dig, som mikrotransaktioner. Folk som inte köper dessa och har dålig impulskontroll känner att de måste köpa för att vara med de coola i klassen. Effektiv marknadsföring.
Din kamp är då mot kapitalism och inte bara mikrotransaktioner. Med ditt resonemang är allt utöver det basala bara ett utnyttjande.
Girighet. Att vilja dra in pengar är logiskt. Och nej, lägg inte ord i munnen på mig med antaganden. Billigt sätt att argumentera.
Problemet sågs för 15 år sedan. Folk röstade med plånboken och sa att de vill ha mer. Tråkigt men så är det.
Oxå redan sagts. Din poäng är?
1. De som enligt dig har så dålig impulskontroll att de inte kan undvika köpet.
Inte alls vad jag sagt, men bra försök att lägga ord i munnen på mig igen.
Ligger mer i det än så, men förenkla människor så om du vill.
2. Företag älskar att sälja prylar folk inte behöver. Spelutvecklare har märkt detta och säljer nu det "BÄSTA", enligt dig, som mikrotransaktioner. Folk som inte köper dessa och har dålig impulskontroll känner att de måste köpa för att vara med de coola i klassen. Effektiv marknadsföring.
Har lite med marknadsföring att göra. Det är ett utnyttjande av folks underhållning och problematiskt beteende. Har sagt allt redan, och du verkar inte ta in nått. Så det är nog bäst att sluta här
Nu gör dom verkligen skäl för sitt eget namn
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Du skrev själv det är en dålig jämförelse men vi ska inte jämföra med Nintendos priser på 80 och 90 talet eftersom dom blev stämda och betalade böter för prissättningen dom hade då. Dom hade ett järngrepp på marknaden som inte är jämförbart med dagsläget.
Inflation är ju en sak men marknaden är helt annorlunda jämfört med förr också. Det är fler som spelar spel så den totala marknaden man kan få intäkter från är större. Det är ju en av anledningarna till att man ens kan göra spel free to play. Med en så stor marknad som det finns nu så finns det oftast tillräckligt många som betalar något för att hålla resten rullande.
Olika affärsmodeller har oftast olika sätt dom vill du ska spendera pengar på i spelet.
På ena sidan har vi SP spel som ofta har en ingångskostnad och inget mer. Steget upp från det är samma sak fast man säljer dlc också.
Andra sidan har vi Free to play spelen som antingen går runt på att sälja battle passes eller cosmetics grejer i sin shop.
Gatcha är typ samma sak fast med random odds på sakerna man betalar för.
AAA spelen ses ofta som mer giriga för dom gör allt på samma gång. Ingångskostnad för att köpa spelet, dlc kostnader, battle pass och cosmetic items i en shop. Dom doppar fingrarna i alla skålarna samtidigt och det uppskattar inte vissa spelare som är mer vana att man gör det ena eller det andra. Antingen tar man betalt för spelet och allt ingår, eller så är spelet gratis och man säljer småsaker regelbundet.
Och från den synvinkeln så är ju Elden Ring mer ok än Diablo 4 för det är en vanlig engångskostnad med eventuella dlc i framtiden. Medan Diablo 4 är en pressa så mycket pengar som möjligt från alla delar prissättning.
Finns ju 2 alternativ man köper eller så köper man inte så enkelt är det.
Det är ett företag om dom inte tjänar pengar hur ska löner då betalas, Är ett rätt stort team som ska fortsätta med D4 efter release dom kommer ju kosta pengar med. I Activisions fall eller Blizzard då är det säkerligen ännu mer komplext aktien stiger eller dör med vad dom gör. Hänt i flera årtionden går inte studios runt läggs det ned(vilande, säljs ut) tex " Interplay ", tror ingen vill Blizzard ska läggas ner.
Tror inte du riktigt fattar va folk ser som problemet
Hahaha jo då, förstår utmärkt och jag håller med i mångt och mycket men att gnälla om eländet i nåt forum år efter år verkar inte ha gjort någon större nytta!? Sakta men säkert så höjs ribban för vad som är acceptabelt, enda sättet att få stopp på det är att inte köpa skiten!!
Det är ett företag om dom inte tjänar pengar hur ska löner då betalas
Absolut, därför dom tar fullpris för spelet
Är ett rätt stort team som ska fortsätta med D4 efter release dom kommer ju kosta pengar med.
Får se hur mycket det blir. Man får hoppas att dom faktiskt gör nått nu då det inte hända mycket med D3.
Men dom kommer ju garanterat sälja sina DLCn oxå, vilket då finansierar deras fortsatta jobb. Och att komma med ett BP efter ett år, sure. På direkten, nope
Dom har inte ens släppt spelet än, men dom har redan tjingat grejer för deras BP. Alltså saker som dom arbetar med för deras retail-släpp, läggs bakom en till betalvägg
Hahaha jo då, förstår utmärkt och jag håller med i mångt och mycket men att gnälla om eländet i nåt forum år efter år verkar inte ha gjort någon större nytta!? Sakta men säkert så höjs ribban för vad som är acceptabelt, enda sättet att få stopp på det är att inte köpa skiten!!
Med tanke på vad du skrev i det citat jag svarade på, nej
Sen om du skrev det som ett förlöjligande om folks klagomål, då blir det en annan grej
Att "gnälla" på forum hjälper absolut, för det har gjort förändringar hos bla blizzard, men det gör även en förändring hos folk som läser på forum. Som faktiskt kanske börjar se problemen själva.
Att bara låta det köra på är bra mycket värre än att faktiskt prata om det