Rösta! Vilket spel ser du mest fram emot 2023?
Valheim! Om det nu möjligtvis skulle släppas i 1.0 2023, vilket jag antar kanske inte är så troligt. Det är iaf vad jag ser mest fram emot
v 0.2.xxx ?
Nä det verkar ju dröja lite med tanke på att det redan varit under utveckling i flera år nu..
Men de säger att det ska släppas i år så.
Jag har lite av ett udda val, och jag vet inte ens om det kommer ut 2023 då det inte har ett satt datum, men det spel som jag ser fram emot mest är Savior, ett debutspel av Starsoft Entertainment. Kan bara hoppas att det blir så bra som det ser ut.
Jag måste säga att jag verkligen inte är en fan av plattformsspel, men efter mästerverket Spiritfarer så känner jag att genren faktiskt har en del att bjuda på även för mig - och jäklar i min låda vad den trailern såg stämningsfull ut, tack för tipset! Blir till att hålla ett öga på det där.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Vart är Atomic Heart?
Det är i alla fall vad jag längtar störst till men många spel ligger lika nära.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Längtar efter Tears of the Kingdom. Zelda är ett "happy place" för mig, med oefterhärmlig äventyrskänsla.
Suikoden I & II HD Remaster Gate Rune and Dunan Unification Wars (ja, det är en lång titel) och "Suikoden-likes" måste jag ge ett hedersomnämnande. Två av mina favoritspel kommer tillbaka, samtidigt som järngänget bakom dem slår till med Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Drömmen!
En Bamseponny av folket
Väldigt sugen på Final Fantasy 16, men la min röst på Hogwarts Legacy ändå. Ruggigt sugen på det där spelet!
Detta va faan ett svårt val. Fler spel jag ser fram emot i år än i fjol.
bara för att ta det alfabetiskt på listan.
Aliens, Ark 2, Baldurs Gate 3, Dead Island 3, Diablo 4, Forza Motorsport, Homeworld 3, Minecraft Legends (med barnen, jag lovar), Payday 3, Settlers New Allies, Skull & Bones, Starfield, Jedi Survivor och till sist Valheim som många föreslagit.
Riktigt starkt spelår.... Hur ska jag ha tid för fru och barnen? jag får sluta jobba helt enkelt. :-/
Starfield, Zelda, Hogwarts, Alan Wake, Diablo. I den ordningen. Håller tummarna att alla faktiskt släpps i år och blir bra!