50 spel att hålla koll på 2023!

Medlem

Hade hoppats på något från Bioware detta året. Ser ut som jag får vänta lite till


signatur

🖥 iMac M1
🎮 Xbox Series X | Sony XH90

Medlem

IGN har några finfina förslag också (vissa överlappar såklart med era men ändå)! De listar pedagogiskt efter när de släpps också!

Medlem

Det ser ut att bli ett mycket bättre år för PC iaf, har inte planerat att köpa nåt men skulle jag göra det så ligger Company of heroes 3, Baldurs gate 3 samt Diablo 4 bra till. Starfield har jag inte tittat så mycket på, men med tanke på hypen så kanske det är värt att spana in iaf.

Medlem

Crime Boss: Rockay City var oväntat, hoppas det är open world som GTA. Heist uppdragen i GTA5 är ju de roligaste momenten i spelet. Annars är 2077 expansionen och Starfield garanterade köp.

Medlem

Bra lista tack FZ 😀! Nu kan jag kalibrera in min spelradar lite bättre ;

Ser ut som jag får 5 klara ping här på radarskärmen 😉

(Ping 1) Cyberpunk 2077:Phantom Libery
(Ping 2) Warhammer 40k Space Marine 2
(Ping 3) Diablo 4
(Ping 4) Payday 3
(Ping 5) Starfield

Medlem

Spel jag vill spela som man vet kommer 2023(om det inte försenas då):
Alan Wake 2
Star Wars Jedi: Survivor
Atomic Heart
Armored Core VI: Fires of Rubicon.
Lies of P
The Wolf Among Us 2

Spel jag hoppas släpps 2023 som jag VERKLIGEN vill spela: Hollow Knight: Silksong och Elden Ring DLC.

Spel som jag möjligen vill testa på:
Starfield
Wo Long: Fallen Dynasty
Dead Island 2
Suicide Squad: Kill The Justice League
Diablo 4
Hogwarts Legacy
Arc Raiders

Judas kan väl även nämnas, jag tror inte det blir ett 2023-släpp, men om så är fallet är det på min vill-spela-lista helt klart.

Ser ut som en gedigen och lång lista tycker jag, sen hur mycket man väl hinner testa på alla är en annan fråga.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ser ut att bli ett galet bra spelår!

Medlem

Här är något jag ser fram emot utöver listan:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Min lista för 2023:

Trails to Asure (JRPG)
Trails into Reverie (JRPG)
Rune Factory 3: Special (JRPG/Farming)
Diablo 4 (förhoppningsvis bättre än D3) (ARPG)
Fire emblem: Engage (Ett anniversary spel så kommer vara mycket fanservice, men det är fire emblem så måste ha ändå.) (Tactics RPG)
Octopath traveler 2 (JRPG)
Final Fantasy XVI (förhoppningsvis är det inte skit. Senaste action spelet i serien, stranger to paradise, var inte bra) (JRPG)
Baldurs gate 3 (CRPG)
Front mission 2 remake (Tactics RPG)
Front mission 3 remake (Tactics RPG)
Mon-Yu (Dungeon Crawler med Grid movement)
X4:Kingdom End (Space trading/combat)
Distant Worlds 2 DLC (fortfarande inte namngivet) (4X Space strategy)
Stellaris DLC (Fortfarande inte namngivet) (4X Space strategy)
Starfield (förhoppningsvis har inte anpassningen till One S hållit tillbaka detta. Förhoppningsvis blir det patchat nog så det är spelbart under 2023 då det är bethesda) (RPG)
Tales of Symphonia: Remastered (JRPG)

Finns en hög mer nischade spel jag inte skrivit ut på listan då det ännu inte är klart om de kommer 2023. Som till exempel:
Witchbrook (CRPG)

Låter som att du har alldeles för få timmar på dygnet framöver. 🤣


signatur

Fueled by coffee.

It's not a lake, it's an ocean

Atomic Heart ser jag väldigt mycket fram emot. Lies of P likaså. Och, förstås, Alan Wake II. Men en del av mig har fortfarande svårt att tro att det släpps i år.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

"Battlefield 2042 blev inte vad vi ville, men lyckligtvis har avhoppade EA-chefen Patrick Söderlund och flera gamla Dice-rävar (som hjärnan bakom Frostbite) något på gång."

Patrick Söderlund var ju en av de stora problemen innom EA.......fast kanske beter sig annorlunda nu när det är "hans" pengar det handlar om.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Waliant:

Ni missade Hollow Knight: SIlksong. Årets mest efterlängtade släpp, efter möjligtvis Zelda.

Jag håller med! Ser GALET fram emot det. Men visst är det inte bekräftat för 2023...? Vi håller oss till titlar som bekräftats för nämnda år, och Silksong dras väl alltjämt med ett "TBA"?

Also: tack för fina ord om listan. Det värmer, och det kommer bli ett lysande spelår! ❤️


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag får helt enkelt dra ner gardinerna och säga upp mig från jobbet i år!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag håller med! Ser GALET fram emot det. Men visst är det inte bekräftat för 2023...? Vi håller oss till titlar som bekräftats för nämnda år, och Silksong dras väl alltjämt med ett "TBA"?

Also: tack för fina ord om listan. Det värmer, och det kommer bli ett lysande spelår! ❤️

https://twitter.com/xbox/status/1536035818275487746


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Jaha, de två spel jag ser fram emot mest nämndes inte ens:

Suikoden 1/2
Eiyuden Chronicle

Medlem

Star Wars: Survivor
The Settlers
BOTW: Tears of the kingdom
Remnant 2

Dessa titlar ser jag grymt mycket fram emot

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Här är något jag ser fram emot utöver listan:
https://www.youtube.com/watch?v=K37l3-La-Go

Det såg ju väldigt retrodoftande ut! Gjord i HL-motorn? Kul att de verkar lagt ned tid på storyn istället för tyngsta grafiken.

Redaktör
Ponny

Åhå. Just ja. Där ringde en liten klocka!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Thisistoby:

Hade hoppats på något från Bioware detta året. Ser ut som jag får vänta lite till

Kanske. Kanske inte. Nya Dragon Age bör ju inte vara alltför långt bort...? Sent 2023? Tidigt 2024?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Glöm inte TLU"2" multiplayer spelet som ska komma i juni & little devil inside som tydligen ska komma den 13 maj eller runt där iaf. Och alla Psvr2 spel som kommer under året.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Alienshade:

Glöm inte TLU"2" multiplayer spelet som ska komma i juni & little devil inside som tydligen ska komma den 13 maj eller runt där iaf. Och alla Psvr2 spel som kommer under året.

Little Devil Inside var med i fjol, så det fick stå över den här gången. Och multiplayern till The Last of Us 2, är det sagt att det är juni som gäller?! Har bara läst och hört att vi ska få veta "mycket" mer 2023.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det såg ju väldigt retrodoftande ut! Gjord i HL-motorn? Kul att de verkar lagt ned tid på storyn istället för tyngsta grafiken.

Tror det är gjort i Quake 1 motorn faktiskt.

Spelet innan detta är gjort i Build-engine, dvs samma som Duke Nukem 3D, Shadow Warrior, Blood osv.

Ion Fury finns på rea i nuläget i en bundle där man även får 2 andra mer retroinspirerade spel som är i Early access.

Graven som påminner om Heretic och Hexen-spelen.

Och Wrath: Aeon of Ruin som är lite Quake 1 inspirerat.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Tror det är gjort i Quake 1 motorn faktiskt.

Spelet innan detta är gjort i Build-engine, dvs samma som Duke Nukem 3D, Shadow Warrior, Blood osv.
https://www.youtube.com/watch?v=ncC9jrCqgG8

Ion Fury finns på rea i nuläget i en bundle där man även får 2 andra mer retroinspirerade spel som är i Early access.

Graven som påminner om Heretic och Hexen-spelen.
https://www.youtube.com/watch?v=Ju3VLm1xs20

Och Wrath: Aeon of Ruin som är lite Quake 1 inspirerat.
https://www.youtube.com/watch?v=5QOfQ0Rf-yA

Kul! Visste inte ens det var del av en serie eller andra spel så har visst missat en liten subgrenre av nyretro?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kul! Visste inte ens det var del av en serie eller andra spel så har visst missat en liten subgrenre av nyretro?

Det verkar vara 3DRealms nya niche.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Det verkar vara 3DRealms nya niche.

Aha, det är allt av dem? Ok that make's sense! Kul! Är det på indie bundle en hittar allt?

Medlem

Tempest rising!
Lyssna bara på här musiken!

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Låter som att du har alldeles för få timmar på dygnet framöver. 🤣

Skulle jag inte påstå Om något av dem inte greppar tag i mig eller släpps samtidigt som något som kittlar mer, så åker de på backloggen och spelas senare. Jag spelar i princip bara ett par specifika genres så jag har oftast inga problem att hinna med allt på mina årliga listor från början till slut. Jag har även ett par spel jag spelar om varje år.

Detta trots att jag har familj och barn samt jobb. Jag har dock noll intresse av sport, slutat festa sedan jag fick barn, har noll intresse i TV serier och Filmer samt sysslar inte med droger Jag är inte heller en modern medelklass pappa som går på papparetreat och dricker kakao. Så det blir ändå en hel del tid över till hobbies som spela spel, koda och läsa böcker

Medlem

Final Fantasy VII Rebirth , saknas på listan!

Medlem

Half-Life 3 saknas på listan

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Aha, det är allt av dem? Ok that make's sense! Kul! Är det på indie bundle en hittar allt?

Finns på Steam.
https://store.steampowered.com/bundle/12693/WRATH_Aeon_of_Rui...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

123
Skriv svar