Hogwarts Legacys systemkrav modifieras och utökas med Ultranivåer

Robot
Hogwarts Legacys systemkrav modifieras och utökas med Ultranivåer

Och det krävs en del om man vill trolla upp inställningarna.

#Avalanche-software, #Hogwarts-legacy


Medlem

Jag hamnar mellan ultra och högsta kraven, men är ändå mer sugen på att spela spelet på ps5 tror jag


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kravet för RAM känns ju lite skevt? Är nyfiken på hur detta kommer att flyta på Steam Deck då de har bekräftat att det ska vara Verified vid release.

Medlem

Ganska låga krav bortsett från 4K Ultra.

Medlem

Hoppas digital foundry släpper en video med optimerade inställningar så kan man klämma ur lite gratis prestanda

Måste erkänna att jag är hypad för detta men vågar inte förhandsboka.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Kravet för RAM känns ju lite skevt? Är nyfiken på hur detta kommer att flyta på Steam Deck då de har bekräftat att det ska vara Verified vid release.

Siffrorna fick ben. Det är 32 GB som gäller för Ultra-nivåerna och 16 GB för resten.

Medlem

märkligt spelet kräver 16gb ram...

Medlem

Kommer det finnas 60 fps läge till konsoler?

Medlem
Skrivet av John7612:

Kommer det finnas 60 fps läge till konsoler?

Ja. dom bekräftade igår att det kommer finnas Fidelity mode för 30fps och Performance mode för 60fps

Medlem

Någon som vet om den kommer ha DLSS?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Någon som vet om den kommer ha DLSS?

Enligt:

Så kommer det support för DLSS 3, vilket automatiskt borde ge även för DLSS2 också.

Källa: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/gfecnt/20229/dlss3-...

Något som inte bådar gott är däremot att de kommer använda sig av Denuvo som är ett tredjeparts DRM från helvetet: https://www.dsogaming.com/news/hogwarts-legacy-will-be-using-...

De vet nog hur populärt harry potter-varumärket är och vill försöka bromsa upp piratkopieringen (vilket bland annat speglas i topplistan på steam om inte annat som nämnts i artiklen). Lägg på Unreal engine 4 i öppen väld, menar The Callisto protocol hade redan problem även på mindre banor, är ju som bäddat för problem dag 1 detta. Rekommendationen att ha 32 gb verkar ju vara en varningsklocka att spelet kommer ha minnesläckor? Har inte Unreal engine 4 varit känt för detta sedan lanseringen?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Enligt:
https://images.nvidia.com/aem-dam/Solutions/geforce/ada/news/...
Så kommer det support för DLSS 3, vilket automatiskt borde ge även för DLSS2 också.

Källa: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/gfecnt/20229/dlss3-...

Något som inte bådar gott är däremot att de kommer använda sig av Denuvo som är ett tredjeparts DRM från helvetet: https://www.dsogaming.com/news/hogwarts-legacy-will-be-using-...

De vet nog hur populärt harry potter-varumärket är och vill försöka bromsa upp piratkopieringen (vilket bland annat speglas i topplistan på steam om inte annat som nämnts i artiklen). Lägg på Unreal engine 4 i öppen väld, menar The Callisto protocol hade redan problem även på mindre banor, är ju som bäddat för problem dag 1 detta.

Nice!

Men fy fan för denuvo

Medlem

Det var tråkigt. Såg verkligen fram emot spelent, men Denuvo är tyvärr en dealbreaker för mig. Får väl vänta och se om Switch verisionen blir något att ha.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det var tråkigt. Såg verkligen fram emot spelent, men Denuvo är tyvärr en dealbreaker för mig. Får väl vänta och se om Switch verisionen blir något att ha.

Switch? Fan spela på PC eller skaffa en vettig konsol. Är inget fan av Denuvo själv kommer köpa detta dag 1.

Tråkigt och köra ett spel som detta på en kass konsol som Switch.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det var tråkigt. Såg verkligen fram emot spelent, men Denuvo är tyvärr en dealbreaker för mig. Får väl vänta och se om Switch verisionen blir något att ha.

Versionen till Switch lär med största sannolikhet bli en mycket begränsad upplevelse. Låg upplösning kombinerat med låg fps. Då hade jag hellre bitit i det sura äpplet och kört det på PC trots skräpet Denuvo.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det var tråkigt. Såg verkligen fram emot spelent, men Denuvo är tyvärr en dealbreaker för mig. Får väl vänta och se om Switch verisionen blir något att ha.

I ett single player spel finns det väl inget som helst behov av det känner jag.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

vad är denuvo för något? och varför anser några av er att det är skräp?


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

vad är denuvo för något? och varför anser några av er att det är skräp?

Ett extremt aggresivt kopiering-och-fusk skydd som har tillgång till processorn på kernel-nivå. Har en historia av att orsaka allehanda prestandaproblem.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det var tråkigt. Såg verkligen fram emot spelent, men Denuvo är tyvärr en dealbreaker för mig. Får väl vänta och se om Switch verisionen blir något att ha.

Skrivet av Alexraptor:

Ett extremt aggresivt kopiering-och-fusk skydd som har tillgång till processorn på kernel-nivå. Har en historia av att orsaka allehanda prestandaproblem.

Tack för förklaringen! Behövde den.

Men, du ratar alltså Denuvo pga eventuella prestandaproblem och funtar på att istället köra det på Switch? Då tror jag inte att du blir särskilt nöjd över beslutet.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Tack för förklaringen! Behövde den.

Men, du ratar alltså Denuvo pga eventuella prestandaproblem och funtar på att istället köra det på Switch? Då tror jag inte att du blir särskilt nöjd över beslutet.

För min del handlar det mer om säkerhet och principen.

Medlem

Första gången jag ser min egen utrustningstier tangeras på recommended-nivån; tungt att tänka på hur motig nästa uppgradering kommer kännas ekonomiskt.

1
Skriv svar