Snyggaste Spel-Omslaget/Förpackningen?

Medlem

den här godbiten hade man hemma liggande under tvn.

sen hade man ju zelda 2 som man komme ihåg för kassetten var guld

sen hade man ju lolo

sen hade man ju talespin

Medlem

Många favoriter redan visade här. Har en gammal tråd själv där jag postar boxart.

En av dem:

En till:

Denna med så ska jag sluta:


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem
Medlem

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Alltid gillat denna PC-klassiker, i Big Box-format givetvis!

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett riktigt fint cover dessutom var det ett av de bättre spelen på den tiden.

Cover art by Carl Critchlo

Medlem

signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Razken:

Där kom den, även DOOM är sjuk SNYGG.
Vill minnas att denna tog inspiration från DOOM?

Sen tycker jag att Zelda Ocarina of Time och Majoras Mask har mycket fina omslag, trots sin enkelhet. Super Mario 3 (NES) och Super Mario 64 är också klassiker för egen del.

Medlem

Har alltid diggat dessa:

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Visst det kanske inte är det snyggaste omslaget men det är en av dom spel som jag längtade mest till när det begav sig. Jag kommer ihåg att förpackningen var gjord helt i papper där man viker ut det i tre delar vilket kändes speciellt. En av dessa flikar innehöll kartan över Morrowind och jag tror inte jag har läst någon annan karta lika mycket som jag har läst den. Mycket eftersom man bara får ungefärliga vägbeskrivningar i spelet. "Gå till en grotta nord-öst om Balmora". Det gav verkligen en känsla av äventyr att sitta där på pojktonårsrummet med en fysisk karta i handen och försöka lista ut vart jag skulle.

Jag kommer ihåg hur jag såg det i en hylla på Åhlens i Visby under en klassresa i nian och jag var bara tvungen att köpa det.
Tyvärr var familjen PC lite för dålig så jag spelade spelet i typ 15 FPS men jag hade ändå 300 timmar på en av mina sparfiler.

<Uppladdad bildlänk>

Morrowind alltså!!
Jag funderade på att göra en egen post här, men detta var det omslag jag primärt hade velat visa upp. Nu kom din post, och dessutom med en text som är nästan exakt vad jag själv hade skrivit! Vi har liknande upplevelse där tror jag. Detta fodral står på hedersplatsen i min bokhylla i källaren. Men jag tycker även att det visuellt är väldigt tjusigt också, inte bara som påminnelse om upplevelsen.

Andra uppslag som postats ovan som jag verkligen tycker var riktig tunga:
DOOM
Diablo 2
Another world

Medlem

Amiga 1200 versionen av spelet är dock bättre pga att det inte är MIDI musik.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Det är ju ändå lite kul att från Mega Man 1 till Mega Man 2 blev omslagen sämre för den Europeiska versionen medans US versionen blev bättre (fortfarande rätt kass dock).

Medlem
Skrivet av pippen1001:

https://images.nintendolife.com/f1dd6016ec7ca/eu.900x.jpg

den här godbiten hade man hemma liggande under tvn.

Megaman (1) omslaget är ändå ännu mer legendariskt

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Aletheides:

https://i.imgur.com/rxCauya.png

Amiga 1200 versionen av spelet är dock bättre pga att det inte är MIDI musik.

Reunion! A1200-versionen t o m. Vilka minnen, otroligt spel som få verkar ha spelat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
The Settlers II: Veni, Vidi, Vici

Givetvis är det det fantastiska 2"The Settlers II: Veni, Vidi, Vici"!

Handen som avslöjar att våra nybyggare inte är ensamma satte igång en fantastisk fantasi på vad som skulle kunna hända i mitt lilla 7-åriga jag! Och sedan är ju spelet helt underbart i sig själv ^^

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mattias Frost:

Quake som redan postats, så stilren och ikonisk.. En favorit även hos mig. Sen gillar jag de två första Simon the Sorcerer-spelen:

https://www.mobygames.com/images/covers/l/362084-simon-the-so...

https://www.mobygames.com/images/covers/l/3075-simon-the-so...

Tvåan (nej, inte ettan) var första pc-spelet jag köpte. Eller rättare sagt: som mamma köpte. Bror valde Duke 3D. Vi hade ingen koll på spelen, så omslagen gjorde visst sitt.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kvasibarn:

https://i0.wp.com/csanyk.com/rants/wp-content/uploads/2021/09...

Megaman (1) omslaget är ändå ännu mer legendariskt

Gillar tvåans PAL-variant. Visst, Mega Man ser inte ut så, men ändå...!

Dessutom: High Resolution Graphics!!!!!1!!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kanske är mest nostalgi, men jag diggar dessa!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Jag föredrar Fabio 😄

Medlem
Skrivet av androsynth:

<Uppladdad bildlänk>

Jag föredrar Fabio 😄

😄

Jag gillade inte 2:an, men 1:an och 3:an har jag goda minnen av.
Vissa av yrkesutmaningarna är dock rätt frustrerande i 3:an, som magiker LVL3 tillexempel.
Dock så var egenskaperna man låste upp riktigt underhållande.
Har för mig att det var lite otydligt att man kunde välja vilken lvl på skillen man ville använda, tjuv LVL3 hade inget vapen, så man verkade ha låst fast sig.

Synd att spelen slutade på en cliffhanger, 4:e spelet skulle förmodligen ha utspelat sig i framtiden och slutet var inspirerat av Evil dead.

Medlem

Min introduktion till Warcraft, och vilken resa det fortsätter att vara.
Över 20 år i Metzens värld, och fler lär det bli.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tvåan (nej, inte ettan) var första pc-spelet jag köpte. Eller rättare sagt: som mamma köpte. Bror valde Duke 3D. Vi hade ingen koll på spelen, så omslagen gjorde visst sitt.

Majoriteten av köpen jag gjorde till NES och PC under 80- och 90-talet baserades på omslag och skärmdumpar på baksidan av boxen. Ytterligare ett exempel som 13-åriga jag föll för:

Rätt risigt spel, men stört bra musik!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

123
Skriv svar