Diskutera - Drömspelet att göra film/tv-serie av är..?

Robot
Diskutera - Drömspelet att göra film/tv-serie av är..?

The Last of Us behöver sällskap.

#diskutera, #the-last-of-us


Medlem

Age of Empires. Tv-serie där varje säsong är olika tider och slag i historien. Lärorikt och mycket stridande.

Medlem

Diablo serie.
Final fantasy X.
Starcraft.

De skulle jag se fram emot om de tolkades rätt så att säga.

Medlem

Mass effect spelen.
Final fantasy X
Dragon age trilogin

Medlem

Bioshock.

Medlem

Alien Isolation. ;D

Medlem
Skrivet av dix_xib:

Det är väl på G?

Releasehästryttare

Satisfactory!

Medlem

Fallout är ju på gång och Borderlands kommer som film samt läst någonstans att BioShock skall bli film. Men jag vill ha Duke3D PG 99+ Rated RRR++ som teveserie... i 25 min avsnitt med massa crossovers till andra spel, filmer och serier

Medlem

Red Dead Redemption 2 naturligtvis!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Planescape: Torment. Jag är 99% säker på att det hade blivit fullständigt värdelöst på alla tänkbara fronter, men jag är ändå villig att satsa på den kvarvarande procenten.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Tänkte säga Valkyria Chronicles men kom på att det ju redan finns en anime på det.

Så jag får väl säga EVE Online

Medlem

Splinter Cell skulle vara ganska coolt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Age of Empires. Tv-serie där varje säsong är olika tider och slag i historien. Lärorikt och mycket stridande.

Missat att Discovery Channel finns?

Själv hoppas jag på Fallout (att den blir av) och GTA. Vi behöver fler Bank-heist filmer, som "Oceans" och med Steven Ogg som Trevor skulle det bli skitkul!

(Fan, nu vill jag spela GTA5 igen!)

Medlem

Splinter Cell


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Super smash bros.
Skulle kunna ha potentialen att bli mer cheese än mortal kombat.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Missat att Discovery Channel finns?

Själv hoppas jag på Fallout (att den blir av) och GTA. Vi behöver fler Bank-heist filmer, som "Oceans" och med Steven Ogg som Trevor skulle det bli skitkul!

(Fan, nu vill jag spela GTA5 igen!)

Ja, för rån-filmer finns ju inga 🤣

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Missat att Discovery Channel finns?

Själv hoppas jag på Fallout (att den blir av) och GTA. Vi behöver fler Bank-heist filmer, som "Oceans" och med Steven Ogg som Trevor skulle det bli skitkul!

(Fan, nu vill jag spela GTA5 igen!)

Antar att du har sett Heat? Ett av GTA V-rånen är i princip taget direkt ur filmen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av redruM:

Red Dead Redemption 2 naturligtvis!

^- This. Önskar mig inget hellre

Medlem

Den bilden. <3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag skulle nog vilja se serie på Metro, S.T.A.L.K.E.R och Frostpunk

Medlem

Bilden fick mig att sakna Uwe Bolls rantings och skitfilmer.

Medlem

Goatsimulator...

Medlem

Knights of the old republic!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Far cry och dayz gone! Har för mig att båda varit på gång en gång i tiden som film/serie men vet ej hur status är om de fortfarande är aktiva eller nerlagda. Annars alan wake vore coolt

Medlem

Definitivt Diablo. Tror animerat hade blivit bäst, med mycket mörker, våld och slakt. Som Castlevania-serien på Netflix fast några nivåer mörkare och jävligare.

Devil May Cry i stil med Supernatural. Där det finns ett mål att ha ihjäl en mäktig demon som en röd tråd, men där avsnitt kan handla om slakten av olika demoner under resans gång.

Zelda. Animerad. Avsnitten kan baseras på olika tempel med lite utforskande av världen mellan varven.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gabriel Knight-serien. Fast trean är ju redan gjord då grundidén snoddes av Da'vincikoden...


signatur

Är ofta så tyst att man kan höra ett helt ton knappnålar falla.
Spelat spel sen Lode Runner var det nya heta...

Medlem

Jag minns att jag skrev till Blizzard för cirka 15 år sen om en önskan att göra Starcraft till film. Jag fick faktiskt ett svar vilket gjorde mig glad, men inte över svaret. ”Vi är ett spelföretag som tillverkar spel, inte ett filmföretag som tillverkar film.”

Nu i efterhand är jag nog glad för det torra fantasilösa svaret :).

Medlem

Jag måste nog säga Destiny. Finns så extremt mycket story och lore att gör något riktigt bra!!


signatur

Death by Snu Snu🥰

Medlem

Arctic shipwreck ELLER Ardy the aardwark, äventyr respective animerad komik båda som långfilmer. ;9


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Skriv svar