Det bästa spelet ni aldrig klarade?

Medlem

Red Dead Redemption 2.

Slutade spela när Arthur dog och har fortfarande inte gått tillbaka till det.

Medlem

Slutade någonstans mitt i RDR2 ett par veckor efter släppet, men det är fortsatt installerat och jag ämnar spela om det någon gång så jag kanske inte ska döma ut det än..

Gillade även verkligen Monster Hunter World men efter ett knappt hundratal timmar kände jag mig färdig även om min questlog inte höll med.

Jag fick ett infall för några år sedan där jag intalade mig om att det var dags att återuppta en genre jag älskade som ung - isometriska RPGs. Pillars of Eternity 1+2, Divinity: Original Sin 1+2 samt Wasteland 3 köptes och fyra av de fem spelen har testats. Inget av dem orkade jag dock med längre än ett par timmar och vissa inte ens det så det är tydligt att vi har glidit ifrån varandra

Medlem

De som jag spontant kommer på är Gwent: Thronebreaker och Frostpunk. Gillade båda skarpt, men av någon anledning spelade jag aldrig klart dem.

Finns säkert fler, även om jag vanligtvis spelar klart spel som ger mig något.

Tills helt nyligen låg Elder Scrolls: Oblivion högst upp i listan, men i höstas betade jag äntligen av det.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Final Fantasy XII gillade jag skarpt länge men det föll ändå bort. Testade rätt nyligen att köra Zodiac Age, tänkte köra klart det och gillade det igen men spelade ungefär halva och sen tog det stopp. Tungt.

Spider-Man: Miles Morales är ett riktigt coolt spel, spelade nån timme sen tog 14-årige sonen över och körde klart det på en vecka. Han tyckte att det var det bästa spelet han spelat. Jag borde ta hem det igen nu.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Slutade någonstans mitt i RDR2 ett par veckor efter släppet, men det är fortsatt installerat och jag ämnar spela om det någon gång så jag kanske inte ska döma ut det än..

Gillade även verkligen Monster Hunter World men efter ett knappt hundratal timmar kände jag mig färdig även om min questlog inte höll med.

Jag fick ett infall för några år sedan där jag intalade mig om att det var dags att återuppta en genre jag älskade som ung - isometriska RPGs. Pillars of Eternity 1+2, Divinity: Original Sin 1+2 samt Wasteland 3 köptes och fyra av de fem spelen har testats. Inget av dem orkade jag dock med längre än ett par timmar och vissa inte ens det så det är tydligt att vi har glidit ifrån varandra

Oj vad jag kan relatera. Har också glidit isär och separerat från isometriska RPGs. Mycket sorgligt.

Skrivet av hasselholmen:

Red Dead Redemption 2.

Slutade spela när Arthur dog och har fortfarande inte gått tillbaka till det.

Tack för spoilen.

Medlem

Originalet Deus Ex, då savefilerna blev korrupta – en bra bit in i spelet. Och det skedde alldeles precis då spelet kändes överkomligt.

Medlem

Skyrim. Har spelat det totalt hundratals timmar i flera omgångar men aldrig klarat main quest. Jag slutar spela när jag känner mig färdig vilket brukar ske efter level 40 nån gång.

Medlem

Wasteland
Strul med floppydiskarna

Fick dock min revanch två ggr!
Falloutserien och sedan fortsättningen på Wasteland

Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Tack för spoilen.

Spelet har å andra sidan funnits på hyllan i över 4 år...

Medlem

Måste vara X-COM (2012). Äskar det men jag ska alltid köra på högsta svårighetsgraden + Ironman så dog på första banan….ner på Veteran o det gick bättre.
Hade sen nån jäkla debatt med mig själv där jag inte kunde bestämma mig för om jag skulle köra tutorial lr ej….kändes lite fuskigt att köra tutorial då man får nånting som man inte får om man hoppar över den….

God tvåa måste vara Age of Wonders II & III. På tvåan kommit till sista banan men gav upp av nån anledning….

Trean är fantastisk men var tvungen att flytta och jag slutade med datorspelandet efter den flytten….

Skrivet av Mikael Berg:

Xenonauts ligger nära till hands - bokstavligen. Har nämligen börjat spela det igen nu. Klarade det dock aldrig när det begav sig. Dels är kampanjen rätt lång, men framför allt spelade jag nog på för svår svårighetsgrad och dessutom med Ironman, så jag fick helt enkelt stryk rätt många timmar in i spelet och tappade lusten. Nu är jag dock på't igen, som sagt. Typ tre år senare.

Förbannat bra spel är det dock, förmodligen det bästa av alla XCOM-spel och XCOM-kloner.

Läste så mycket gott om det från ”riktiga X-COM fans”….
Så jäkla drygt det var….varje bana tar en halv evighet o i det stora hela är det för lite för att jag ska orka bry mig.

Skrev ett argt inlägg på forumet o gav upp. Testade X-COM (som Xenonauts folket snackade så mycket skit om) och tyckte det var så mycket bättre.

Skrivet av Espresso_Bengt:

Zelda: Ocarina of Time

Kanske man orkar sätta igång igen någon gång

Jag måste skaffa det o klara det nån gång….känns som ett oavslutat kapitel i livet…..

Skrivet av ohGr:

Ghosts n Goblins
Alltid gillat det sen det var nytt, men har nog aldrig kommit längre in i spelet än 1 minut som visas i videon
https://youtu.be/4sHeHCm4kVo

Har för mig man har har begränsat med liv så det kan vara total-kört om man e dålig.

Skrivet av KeyserSoze:

battletoads på nes, älskade det, men det var helt enkelt på tok för svårt.

Jet-Ski banan..? 😛

Skrivet av GooGeL:

Originalet Deus Ex, då savefilerna blev korrupta – en bra bit in i spelet. Och det skedde alldeles precis då spelet kändes överkomligt.

Kör det igen. Vapen vägen är enklast. Det är bra.

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Spelet har å andra sidan funnits på hyllan i över 4 år...

Spelar ingen roll.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Mega-man. Spelade det på Nintendo 8 med kompisarna och det gick inte att spara. Vet inte om vi lyckades klara alla samtidigt.
Köpte spelen för några månader sen och klarar inte en enda bana. 🙈

Skriv svar