Diskutera - Drömspelet att göra film/tv-serie av är..?

Medlem

"Front mission" tror jag hade haft potential som serie. Om man gillar mech´s dvs.

Medlem
Skrivet av BadMF69:

Jag har gjort och det är på min högsta önskelista

Missade! Bra! Några till så måste ett bolag se det

Medlem

Generation zero hade nog kunnat bli en bra serie

Medlem

Bioshock 1&2. Utan någon som helst tvekan. Jag har drömt om det sen 2007.

Medlem

Cnc tiberian dawn
En command and conquer trilogi som hoppar mellan tidslinjerna från 90 talets upptäckt av tiberium kristallerna och komflikten mellan fn stödda gdi o mystiska nod med joe kucan som you cant kill the messiah kane.
I slutet använder gdi sin ion cannon för att spränga kanes bas.

Cnc 2 tiberian sun
Gdi tror att nod nästan är utslaget men dem gör en massiv attack på flera fronter från afrika till hammerfall.

Det utvecklas till framtiden och man får se mer tech o mer förändringar av jorden och kanes återkomst och veta mer om var tiberium kommer ifrån. Kane dödas. Nods strategiska super a.i går rogue och ändrar på saker o tvingar nod o gdi att gå ihop mot den temporärt.

Sen i 3e delen så tror alla att nod är utspritt o söndrat men kane kommer tillbaka från sin cryo sömn. Nod har skapat cyborgs av återupplivase soldater och båda sidorna har flera nya vapen baserade på tiberium tech.
Gdis största rymdstation attackeras o det blir kaos i gdis ledarskap.
Gdi i panik använder sin störata ion cannon på en viktig nod bas som är baserad under en massiv tiberium källa. Explotionen blir massiv o syns långt bort i rymden vilket drar hit en alien invasionen från dem som planterat tiberiumet på jorden och de vill inte att någon annan ska palla från deras trädgård.
Episka fighter följer och nod o gdi går ihop igen mot en gemensam fiende.

Bohemia interactives operation flashpoint cold war crisis hade varit grym som serie eller film. Bara tanken på det ger mig goosebumps.

Starcraft hade varit coolt också.

Xcom

Half-life

Mass effect som tagit en del inspiration från en av mina favorit serier babylon 5.

Medlem

Hade velat se en Mass effect, Zelda, Metroide, Megaman, Metal gear och Final Fantasy 7.
Non woke edition på dom.

Medlem

Destiny!
Hade vart grymt att se de olika planeterna och de mer flummiga platserna som typ the Prophecy dungeon.
(Stort plus att få se Lance Redick sminkad som Zavala)

Medlem
Skrivet av Dalaboy:

Gabriel Knight-serien. Fast trean är ju redan gjord då grundidén snoddes av Da'vincikoden...

Första spelet tar inspiration från boken Fallen Angel som filmen Angel Heart bygger på, riktigt visuellt snygg film som rekommenderas.

Är dock ganska besynnerligt att ingen gjort en regelrätt adaption ännu med tanke på att det kommit massvis med TV-serier som bygger på samma premiss. Grimm, Supernatural, Shadowhunters, etc.

Metro - tv-serie
Sanitarium - film
Diablo - mastodontfilm
❤️❤️❤️❤️❤️

Skriv svar