Forza Motorsport strålar som aldrig förr, men är ännu utan datum

Robot
Forza Motorsport strålar som aldrig förr, men är ännu utan datum
Inaktiv

Fan vad besviken man blir ändå. Dom bygger upp förväntningarna med detta eventet och så visar dom inget nytt, förutom lite om en bana i Sydafrika. Allvarligt talat?

Dom kunde lika gärna skitit i att ens ha inslaget för det gav ingenting. Dom lär knappast ge oss ett datum imorgon känns det som. Våren 2023 är nog bara att glömma uppenbarligen.

Medlem

Hade verkligen hoppats på ett datum men det ser ju onekligen riktigt trevligt ut. Hoppas det lever upp till all hype de bygger upp på simulering av underlag, väder mm.

Medlem

Vill köpa den NU! 🚗🚕🚓💨


signatur

autograph

Redaktör

Frustrerande att vänta på releasedatum. Men jösses vad snyggt det verkar!


signatur
Medlem

Många fokuserar på det visuella, jag väljer att säga "jäklar vad najs det LÄT" - ljuddesignen verkar verkligen imponerande.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ingen VR support?
Fattar inte hur man kan missa det i ett racingspel 2023


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gissar på att det inte blir någon vår release då med andra ord. Sen sommar eller höst känns väl mest troligt nu.

Medlem

Årets första 2024-försening med andra ord.

Medlem

Utan VR stöd inget köp

Medlem

De sa inget om att man kommer kunna ställa in cockpit vyn samt FoV? Alla bilisms till pc har det alternativet och det tror jag kan vara avgörande för många om det blir något köp. Vacker grafik är inte allt liksom.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ingen VR support?
Fattar inte hur man kan missa det i ett racingspel 2023

Xbox har inget vr-headset plus steam-statistiken visar att det bara är några enstaka procent som har var-headset kopplade till sin dator.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Xbox har inget vr-headset plus steam-statistiken visar att det bara är några enstaka procent som har var-headset kopplade till sin dator.

Det är ingen anledning.
Skulle man resonera så så skulle ju ingen support finnas i nått spel.

MS flight simulator har VR support.
Tom EA satte VR support i senaste F1 22.
Så nej, ingen anledning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Längtat efter detta spelet ett bra tag. Oroar mig lite när de alltid pratar om reflektioner, träd och åskådare istället för spellägen, tuningmöjligheter, onlinelägen mm.
Det är som när en biltillverkare marknadsför sina fräcka lampor (Byd, looking at you) istället för det som betyder ngt på vägen.
Jag är lite oroad. Träd är skitsamma. Åskådare har jag aldrig tänkt på om de ens finns i de första sju spelen.
Reflektioner är det sista jag tänker på om jag kollar på motorsport.
Men nu har de tjötat om detta sen första trailern.

Det såg man ju på motorsport 5 hur illa det kan bli och de fick panikpatcha när de inte sonderat terrängen i förväg genom tex såna hår announcements. Det förvånar mig att man inte vill höra vad folk tycker innan det är för sent att ändra på det, om tex bilarnas fysik eller spellägen.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Många fokuserar på det visuella, jag väljer att säga "jäklar vad najs det LÄT" - ljuddesignen verkar verkligen imponerande.

Viktigaste är väl ändå körkänslan, därför assetto corsa länge varit på tronen av sim trotts visuellt och ljud som inte är i topp med alla.

Medlem
Skrivet av takaii:

Viktigaste är väl ändå körkänslan, därför assetto corsa länge varit på tronen av sim trotts visuellt och ljud som inte är i topp med alla.

Självklart, men den är svår att bedöma utifrån en trailer - även om den innehåller gameplay.
Jag bedömde det jag såg och hörde, och ljudet var det som imponerade mest på just mig. Däremot kommer jag inte säga något om hur bra eller dåligt jag tror spelet kommer bli, just för att körkänslan är en tämligen viktig del av racingspel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är ingen anledning.
Skulle man resonera så så skulle ju ingen support finnas i nått spel.

MS flight simulator har VR support.
Tom EA satte VR support i senaste F1 22.
Så nej, ingen anledning.

Det kostar ju resurser man kan använda till att slipa på grundspelet som den stora massan kommer använda. Ofta lägger man väl till VR i en senare uppdatering? Det finns fortfarande hopp för vr-fantasterna men nog inget man kallt ska räkna med


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

1
Skriv svar