Den brummande och väloljade Forza Motorsport - tråden

Inaktiv
Den brummande och väloljade Forza Motorsport - tråden

Tyvärr har Jeff Grupp enligt sina källor hört att Forza försenas till Q3 2023. Vi får väl hoppas att det stämmer på ett sätt, då vi faktiskt får en release detta året isåfall.

Jeff Grupp YouTube

I övrigt på internätet kan man se lite allt möjligt kring Forza nu när det visats upp lite mer. Många fans har analyserat sig lealösa om allt möjligt. Spoilergate är väl en sak (det spekuleras att det inte kommer vettiga spoilerkit/body kit, då man ser den gamla vanliga vingen som följt med i all evighet)

Andra har roat sig med att göra jämförelser med gamla Forza versioner. Man får allt hålla med om att 4an som släpptes för ca. 12 år sedan ser riktigt bra ut fortfarande.

Vad är era tankar och funderingar efter att sett och hört det vi fått dom senaste dagarna? Personligen så är det en sak som sticker ut lite för mig hittills, efter att vi fått se en del gameplay osv. Det är att det är väldigt mycket sol och väldigt ljust. Vi fick se lite racing på natten visst, men hittills har det varit mer eller mindre dränkt i solljus.

Medlem

Väldigt pepp men trist att det inte blev en vår release. Var redo att plocka fram ratt och pedalerna.
Har suktat efter ett nytt Forza Motorsport länge nu men med allt som har hänt i världen med covid, kriget och ekonomin är det förståeligt att många spel blir försenade.

Medlem

Jag har kollat på lite klipp samt presentationen, och det lämnar en halvt dålig känsla efter sig av följande anledning: Tidigare har mycket fokus legat på det tekniska och att efterlikna, eller realism (I den mån det är) med typ scanning av banorna med tillhörande defekter i asfalt, däckfysik i faktiskt samarbete med däcktillverkare, ljudupptagning ifrån riktiga bilar osv osv.

Nu kändes det som en presentation av Need for speed eller liknande. Jag har säkert fel, men jag hoppas att dom inte slutar upp med att försöka jobba emot realism och inte går mer emot arcade. Nu är det inte en fullfjädrad simulator, men det är grymt ändå för vad det är.

Medlem
Skrivet av saigon:

Jag har kollat på lite klipp samt presentationen, och det lämnar en halvt dålig känsla efter sig av följande anledning: Tidigare har mycket fokus legat på det tekniska och att efterlikna, eller realism (I den mån det är) med typ scanning av banorna med tillhörande defekter i asfalt, däckfysik i faktiskt samarbete med däcktillverkare, ljudupptagning ifrån riktiga bilar osv osv.

Nu kändes det som en presentation av Need for speed eller liknande. Jag har säkert fel, men jag hoppas att dom inte slutar upp med att försöka jobba emot realism och inte går mer emot arcade. Nu är det inte en fullfjädrad simulator, men det är grymt ändå för vad det är.

Jag har också kikat på bland annat extra-streamen igår av forza. Där framgick det att dom gått från att däcket känner av marken vid 2 punkter till typ 13 om jag hörde rätt. Så realismen skall vara ännu påtagligare än förr.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Såg aldrig den extra streamen men vart också besviken på presentationen i sig, grafik är långt ifrån det viktigaste i ett bilspel för mig och när en stor del handlade om sånt så vart det helt ointressant, visst är det kul med bra grafik men jag vill ha en känsla så nära realism dom kan gå. Med 500 bilar förväntar jag mig inte ett simracingmästerverk så klart men alla framsteg är positiva. Jag hörde laserscanned track data och gick igång direkt dock! Men kommer vara redo med min CSL DD och köra på releasedagen åtminstone.

Redaktör

Jag tror tekniksnacket kommer. Det finns nog en marknadsföringsplan där steg 1 är grafik, customization m.m., sen skulle väl ban- och bilutbud avtäckas inom kort tyckte jag de sa. Teknik, spelformer och annat kommer väl framöver det också gissar jag. FM har ju alltid varit tekniskt vasst, och Turn 10 brukar gilla att snacka teknik.


signatur
Medlem

Jag tror nya Forza kommer bli banbrytande rent tekniskt och grafiskt, hoppas de kan få fram varenda funktion och vibration av de senaste rattarna som finns.

Hade stora förhoppningar på Project Cars 4 men det gick om intet

Ambassadör
Xbox

Gött med fet-tråd!

Allt kommer att gås in på djupet mer allteftersom, via Forza Monthly streamsen (vad f-n heter det i plural på svenska/svengelska?).

Ser mest fram emot att få reda på mer kring karriärläget, det är för mig det som lockar mest.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av saigon:

Jag har kollat på lite klipp samt presentationen, och det lämnar en halvt dålig känsla efter sig av följande anledning: Tidigare har mycket fokus legat på det tekniska och att efterlikna, eller realism (I den mån det är) med typ scanning av banorna med tillhörande defekter i asfalt, däckfysik i faktiskt samarbete med däcktillverkare, ljudupptagning ifrån riktiga bilar osv osv.

Nu kändes det som en presentation av Need for speed eller liknande. Jag har säkert fel, men jag hoppas att dom inte slutar upp med att försöka jobba emot realism och inte går mer emot arcade. Nu är det inte en fullfjädrad simulator, men det är grymt ändå för vad det är.

Jag tror inte vi behöver vara oroliga för att det blir mer arcade känsla. Dom hintar ju rätt kraftigt (tycker jag) om hur mycket dom jobbar med bilens fysik osv. Dessutom finns Horizon som mättar arcade älskarna.

Skrivet av Mortaigne:

Gött med fet-tråd!

Allt kommer att gås in på djupet mer allteftersom, via Forza Monthly streamsen (vad f-n heter det i plural på svenska/svengelska?).

Ser mest fram emot att få reda på mer kring karriärläget, det är för mig det som lockar mest.

Japp, nog för att vi gillar grafiken och allt. Men det är lika viktigt, om inte viktigare att karriärläget är starkt. Även fokus fortfarande ligger på att göra tunes och paints smidigt och kunna distribuera dom.

Medlem

Forza aero och förmodligen samma 15 år gamla styling prylar. Har inga större förhoppningar efter ha sett presentationen.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv
Skrivet av maniac:

Forza aero och förmodligen samma 15 år gamla styling prylar. Har inga större förhoppningar efter ha sett presentationen.

Inget är säkert än. Dessutom, visst det är väl kul med lite nytt sådant. Men det är ju mer än simulator. Det finns ju Horizon om man tycker stylingen är mer prio än körupplevelsen osv.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Inget är säkert än. Dessutom, visst det är väl kul med lite nytt sådant. Men det är ju mer än simulator. Det finns ju Horizon om man tycker stylingen är mer prio än körupplevelsen osv.

Inget är säkert som du säger men givet T10´s historik så har jag inga förhoppningar att spelet kommer ha mycket nytt vid release förutom RT och någon ny bana. Forza Motorsport 4 är fortfarande det bästa Forza spelet enligt mig.

Styling eller aerodynamik-delar och motorsportanpassade fälgar är ju prio för att bilen ska bli mer anpassad för banracing (eller i alla fall få bilen att se ut som den hör hemma på bana) vilket är fokuset för nya Forza Motorsport. Skulle säga att det är en stor del av spelet, och har alltid varit, och bör inte vara exklusivt för Horizon serien.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av saigon:

Jag har kollat på lite klipp samt presentationen, och det lämnar en halvt dålig känsla efter sig av följande anledning: Tidigare har mycket fokus legat på det tekniska och att efterlikna, eller realism (I den mån det är) med typ scanning av banorna med tillhörande defekter i asfalt, däckfysik i faktiskt samarbete med däcktillverkare, ljudupptagning ifrån riktiga bilar osv osv.

Nu kändes det som en presentation av Need for speed eller liknande. Jag har säkert fel, men jag hoppas att dom inte slutar upp med att försöka jobba emot realism och inte går mer emot arcade. Nu är det inte en fullfjädrad simulator, men det är grymt ändå för vad det är.

Det är väl precis det dom pratar om i senaste videon dom släppt?need for speed ??? du måste sett fel klipp för det var ju bara prat om ljud och allt vad det nu var.. så jäkla tråkigt att lyssna på

Avstängd

Tror ni Forza Motorsport 8 är färdigt och MS bara måste sprida ut sina titlar under året och därför väljer att släppa Forza Motorsport 8 i slutet av året eller har dom saker att fixa tro?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jontebula:

Tror ni Forza Motorsport 8 är färdigt och MS bara måste sprida ut sina titlar under året och därför väljer att släppa Forza Motorsport 8 i slutet av året eller har dom saker att fixa tro?

Jag tror inte att de sitter o håller på titlar bara för att. Det kommer när det är klart!


signatur

Jump in.

Medlem

4k 60 fps på series x låter mycket lovande 🤩

1
Skriv svar