Game Pass hade 220 nya spel för över 7 000 dollar förra året

Robot
Game Pass hade 220 nya spel för över 7 000 dollar förra året
Medlem

Jag är sjuk o huvudet som vägrar streaming.. men jag kan bara inte.. jag måste äga produkten (så gott det går) o ha det samlat i mitt bibliotek ..
________
EDiT ::::

Menar prenumerationstjänster. Formulerade mig fel..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag är sjuk o huvudet som vägrar streaming.. men jag kan bara inte.. jag måste äga produkten (så gott det går) o ha det samlat i mitt bibliotek ..

Du behöver ju inte streama om du har game pass, tror nog att de flesta faktiskt installerar spelen 🤔


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag är sjuk o huvudet som vägrar streaming.. men jag kan bara inte.. jag måste äga produkten (så gott det går) o ha det samlat i mitt bibliotek ..

Skrivet av Kleptoman:

Du behöver ju inte streama om du har game pass, tror nog att de flesta faktiskt installerar spelen 🤔

Majoriteten installerar garanterat och spelar på sin xbox eller PC. Dessutom får man rabatt på spelen om man vill köpa dem trots att de är på gamepass (ex tredjepartsspel innan de ska tas bort osv).

Gnällkuk
Skrivet av CARTMAN:

Jag är sjuk o huvudet som vägrar streaming.. men jag kan bara inte.. jag måste äga produkten (så gott det går) o ha det samlat i mitt bibliotek ..

Har haft det i många år nu, aldrig streamat ett enda spel


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

Hyfsat.

Game Pass är fasiken det bästa som hänt i spelbranschen på länge. Dels för alla pengar som man sparar, vilket ju alltid är trevligt, men framförallt för att det är en fantastisk inkörsport till spel och genres som man kanske aldrig hade testat på annars. Jag har breddat mitt spelande enormt tack vare Game Pass, massor av bra spel som jag helt hade missat utan tjänsten.

Vill man sedan äga några av spelen så finns det ju inget som hindrar att man köper dem till en billig penning senare, eller direkt med rabatten som man också får via Game Pass.


signatur

Jump in.

Medlem

Hur många av dessa 220 nya spel, spelades och helst klarades av de med game pass?

Värdet på spel försvinner ju helt, förr köpte man ett spel för 600kr, spelade det som en tok, och fick bra värde och tid med det.
Men visst, har man många sådana känslor för spelen på game pass är det ju skitbra. Annars känns det väldigt slit och släng.

Medlem

Tyvärr inget som lockar en till prenumeration.
Värderar att äga spel på steam mer. Myclet tack vare att gamepass inte fungerar native med Steam deck.
Det känns meningslöst att ligga ute med prenumeration när man har epic, steam, Ps5, VR osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelar ju inte så stor roll om majoriteten av spelen är skräp. Nu säger jag inte att det är så, men misstänker att en väldigt stor del är mindre bra spel.

Och även om alla spel är superbra, så kan det kvitta då man sannolikt inte har tid att spela alla ändå.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Föredrar att äga mina spel. Framför att hyra tillgången till spel jag inte äger som kan försvinna från tjänsten när som helst.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Hur många av dessa 220 nya spel, spelades och helst klarades av de med game pass?

Värdet på spel försvinner ju helt, förr köpte man ett spel för 600kr, spelade det som en tok, och fick bra värde och tid med det.
Men visst, har man många sådana känslor för spelen på game pass är det ju skitbra. Annars känns det väldigt slit och släng.

Man behöver ju inte spela 220 spel bara för det finns 220 spel. Du plockar det som intresserar dig och spelar i den takt du känner. Du erbjuds dock till ett stort bibliotek att testa spel du kanske inte hade testat annars, och därav kan du uppskatta betydligt mer än innan. Så har det blivit för mig iaf.

Skrivet av Aletheides:

Föredrar att äga mina spel. Framför att hyra tillgången till spel jag inte äger som kan försvinna från tjänsten när som helst.

Vi är olika. Jag ser inte poängen att äga ett SP jag spelar igenom en gång för en prislapp på 699kr. Då hyr jag hellre det för en bråkdel och lägger resten av slanten på annat kul/fler spel.

Men för att förtydliga, möjligheten att köpa spel försvinner ju inte för du har Gamepass.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Aletheides:

Föredrar att äga mina spel. Framför att hyra tillgången till spel jag inte äger som kan försvinna från tjänsten när som helst.

Finns ju inget som hindrar att man köper spelen när som helst eller om/när de lämnar? Dessutom med rabatt, och ett förmodat billigare utgångspris när det inte längre är nytt. Förstår inte riktigt varför man vill lägga ut mer pengar än nödvändigt på samma sak.


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Aletheides:

Föredrar att äga mina spel. Framför att hyra tillgången till spel jag inte äger som kan försvinna från tjänsten när som helst.

Game Pass sparar mig massor av pengar. I år kommer jag spela Atomic Heart, Lies of P, Forza Motorsport, The Last Case of Benedict Fox och Replaced där. Bland annat. Men jag älskar också att äga spel, vilket gör att jag köper de spel jag vill ha i samlingen trots att jag spelat dem på Game Pass. Men då kan jag göra det långt senare till en tredjedel av priset eller så. Sedan ska man komma ihåg att förstapartsspel som Halo Infinite och Forza Horizon inte försvinner.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Galet nöjd med Game pass faktiskt. Utan tvekan en av dom bästa tjänsterna.

Medlem

Spelar kanske 10% av spelen som finns på Game Pass, om ens det, så det är ju ganska ointressant egentligen. Vet att Sony också brukade skryta med det totala värdet av Plus-spelen som man fick under ett år och kände samma sak då.

Medlem

Lika fånigt som när folk påstår deras steambibliotek är värda tusentals dollar när de räknar allt efter nypris. Eller om man börjar räkna på vad varje film / serie / dokumentär tillgänglig på exempelvis Netflix eller Disney+ hade kostat i styckpris.

Sen kanske gamepass verkar prisvärt för många konsumenter men för mig är 1200-1620kr per år troligtvis betydligt mer än jag i snitt lägger på spel numera.

Men jag köper enbart det jag vill spela och nästan alltid köper på rea. Då får man oftast även en hyfsad färdig produkt, eftersom spelet hunnit bli färdigt och patchat. Enda undantagen är spel liknande Kingdom Come Deliverance, som jag kan köpa för nypris för att stödja utvecklarna. Men det händer inte ofta numera.

Medlem

Man behöver inte köpa dag 1. Går bra begagnat också. De har säkert räknat dessa spel på nypris.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Finns ju inget som hindrar att man köper spelen när som helst eller om/när de lämnar? Dessutom med rabatt, och ett förmodat billigare utgångspris när det inte längre är nytt. Förstår inte riktigt varför man vill lägga ut mer pengar än nödvändigt på samma sak.

Om Gamepass kom till Steam, då kanske fler skulle prenumerera.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Seg download från Gamepass på PC annars helnöjd. Kommer dock inte behålla då jag inte spelar tillräckligt mycket för att motivera månadskostnaden.

Medlem

Ni som vill "äga" era spel... Varför?
Ni kan ju ändå inte sälja vidare eller göra något med ägandet, så varför samla på digitalt damm?

Medlem

Räknade någon gång på vad jag "sparat" på gamepass. Både på spel jag tänkt köpa men sedan skrek NOOOOO
och spel jag tänkt köpa och dom dök upp där.
Och spel som jag inte hade en aning om som jag blev kär i.

(sedan köper jag dom spelen jag kommer spela mycket fysiskt ändå..).

Men spel som hot wheels som kom idag. Skoj att slänga några timmar på, men skulle aldrig köpa det.

Medlem

Nu måste det komma exklusivtpåkostade spel från Microsoft + Game Pass, så blir det svettigt för Sony.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Känns som i princip alla vinner på Game Pass, billigare för spelarna, utvecklarna når ut till fler och Microsoft tjänar en hacka. Föe mig har det definitivt varit värt det, prenumerar inte hela tiden men rätt ofta. Streamar bara spel jag vill testa innan installation och till mobilen på väg till jobbet. Skulle vara intressant att vet hur mycket utvecklarna får betalt, tror ocksåMicrosoft kommer höja priset inom en snar framtid.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Ni som vill "äga" era spel... Varför?
Ni kan ju ändå inte sälja vidare eller göra något med ägandet, så varför samla på digitalt damm?

Som jag tidigare skrev. För mig är kostnaden av gamepass 1200-1620kr per år, troligtvis betydligt mer än jag i snitt lägger på spel numera. Eftersom jag köper enbart det jag vill spela och nästan alltid på rea.

De flesta spel vill jag "äga" för att kunna spela flera år senare, modda eller liknande. Exampelvis Heroes of Might and Magic 3 har jag haft installerat på varenda dator jag någonsin ägt.

Medlem

Oavsett hur mycket man lägger eller vad gamepass är värt.
förra året spenderade jag 4900kr på spel, inte ett enda av dessa spel finns på gamepass 🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av StarscreamSWE:

Seg download från Gamepass på PC annars helnöjd. Kommer dock inte behålla då jag inte spelar tillräckligt mycket för att motivera månadskostnaden.

Huh, för mig maxar gamepass alltid linan (500 mbit). Brukar avinstallera spel ibland när jag vet att jag inte ska spela det på några dagar, då det ändå bara tar några minuter att installera om.

Jag älskar gamepass, och jag antar att jag hade fortsatt prenumerera även för 125 kr/mån istället för vad det är nu, 35 kr/mån? Men det hade svidit.

Barnen använder det mycket på SX också.

Medlem

Inget fan av gamepass direkt Inte många spel av intresse för mig där

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Som jag tidigare skrev. För mig är kostnaden av gamepass 1200-1620kr per år, troligtvis betydligt mer än jag i snitt lägger på spel numera. Eftersom jag köper enbart det jag vill spela och nästan alltid på rea.

De flesta spel vill jag "äga" för att kunna spela flera år senare, modda eller liknande. Exampelvis Heroes of Might and Magic 3 har jag haft installerat på varenda dator jag någonsin ägt.

Det du skulle lägga ut på GP under ett år, är vad jag och många har lagt ut för tre års GP.

Visst, betalar man månadsvis så blir det dyrt ju, men förstår inte varför man skulle vilja göra det? Du hade inte ens behövt köpa tre år, utan kört på ett års gold och konverterat den till ett års GP för 10 kr, ca 42 kr/mån.

Har hört argument att vissa bara vill prenumera en månad här, en månad där, och det kan jag förstå. Men det räcker att man gör det tre gånger så är du uppe nästan i samma kostnad som ett års GP via gold.

Själv köper jag bara när det är speciella stora spel som kommer väldigt sällan, som t.ex. RDR2, GTA etc, (världar man bara vill utforska & supa in), men i så fall på rea. GTA 6 skulle jag kanske kunna tänka mig köpa för fullpris, och det skulle i så fall vara första gången på många, många år.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Du behöver ju inte streama om du har game pass, tror nog att de flesta faktiskt installerar spelen 🤔

Skrivet av Kalliban:

Majoriteten installerar garanterat och spelar på sin xbox eller PC. Dessutom får man rabatt på spelen om man vill köpa dem trots att de är på gamepass (ex tredjepartsspel innan de ska tas bort osv).

Skrivet av trickeh2k:

Har haft det i många år nu, aldrig streamat ett enda spel

Menar prenumerationstjänster. Formulerade mig lite tokigt.

Skrivet av Molotov:

Tyvärr inget som lockar en till prenumeration.
Värderar att äga spel på steam mer. Myclet tack vare att gamepass inte fungerar native med Steam deck.
Det känns meningslöst att ligga ute med prenumeration när man har epic, steam, Ps5, VR osv.

Same here..!. Önskar också samla spelen till mitt Steam bibliotek. På konsol samlar jag fysiskt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Molotov:

Oavsett hur mycket man lägger eller vad gamepass är värt.
förra året spenderade jag 4900kr på spel, inte ett enda av dessa spel finns på gamepass 🤷‍♂️

Det är samma här. Jag gillar dels att ha fysiska ex till mina konsoler så jag inte behöver stressa runt när butiker tas ned eller delisting för att licenser försvinner i väst. Men de flesta av de spel jag spelar finns inte på någon prenumerationstjänst. Jag återkommer även till spel jag tidigare gillat på äldre plattformar många år senare. Jag har heller inga problem med att betala för mina spel.

Developers som släpper på plattformar så som Gamepass utan någon egen försäljning tappar enormt i intäkter. Det kommer på sikt hålla tillbaka utvecklingen av segmentet mellan AAA och indie. På samma sätt som majoriteten av artister och låtskrivare inte får intäkter de kan leva av från tex Spotify så kan inte studios som inte ägs av någon stor drake klara sig på pengar de får från tex gamepass. Risken är även enorm att det blir en Netflixifiering av spelutvecklingen om man snöar in sig på prenumerationstjänster. Att det blir generiskt strunt som släpps via stuprör bara för att vara billiga fillers.

Så för min del så finns inga fördelar med prenumerationstjänster.

12
Skriv svar