Bobby Kotick varnar: Storbritannien blir ett "Death Valley" om de hindrar Microsoft-affären

Robot
Bobby Kotick varnar: Storbritannien blir ett "Death Valley" om de hindrar Microsoft-affären
eld
Medlem

Kotick vill inte missa sin way out

Medlem
Medlem

Tack för infon, själlösa fästingen. Ska ha det i åtanke när du säkrat dina Yacht-pengar.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Han snackar om att spel brukades spela på dyra konsoler men att det nu istället är telefoner som gäller, men ändå fortsätter konsolerna sälja mer än någonsin. Hade vi inte det här snacket för typ 10 år sedan och det visade sig att det är helt olika marknader och gamers kräver mer än F2P-spel på sina telefoner?

Medlem

Varför lyssnar någon på Kotick?


signatur

I drank what?

Medlem

"I think there was a lot of questions about if people are still playing video games or getting back out there"

Va?

Medlem

Låter som han helst velat se Activision Blizzard gå över helt till F2P mobilspel.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Varför lyssnar någon på Kotick?

Av samma anledning att många följer Trump, man vill veta vad clownen säger här näst.

Noterat. Känns jag vet inte, argumenten om att Sony och Nintendo har så sjuka mängder ip osv. Håller inte. Kör handlar väl om hur man förvaltar det vilket ms just nu inte riktigt lyckats göra på ett bra sätt

Medlem

Denna person är ju inte precis den person jag skulle välja att lyssna på.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Varför lyssnar någon på Kotick?

För att Activision under hans ledning blivit ett av världens största och mest pengaindrivande spelutgivare. Money talks.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Varför lyssnar någon på Kotick?

Han gör aktieägarna glada

Medlem

Det spelar ingen roll om han har rätt eller inte. Allt denna man gör är suspekt.

Medlem

Ju oftare han öppnar munnen, lite mer för varje gång hoppas jag att affären inte blir av...

Gen
Medlem
Skrivet av Gaara:

Han gör aktieägarna glada

...och spelarna missnöjda. Den där ruttna gamla ödlan är verkligen en skam för spelvärlden. Sen är han väl en duktig businessman, men till vilket pris?

Medlem

Enda anledningen till att jag vill att affären ska gå igenom är just för att bli av med Bobby.

Medlem

Han rör på munnen, men hans ögon är lika själlösa som vanligt.

"Death Valley". Kotick är djävulen confirmed.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Enda anledningen till att jag vill att affären ska gå igenom är just för att bli av med Bobby.

Det är större chans att Kotick måste ta ansvar för alla missförhållanden som varit (och försvinner) om affären inte blir av.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Han snackar om att spel brukades spela på dyra konsoler men att det nu istället är telefoner som gäller, men ändå fortsätter konsolerna sälja mer än någonsin. Hade vi inte det här snacket för typ 10 år sedan och det visade sig att det är helt olika marknader och gamers kräver mer än F2P-spel på sina telefoner?

Mobilspel drar, per år, in lika mycket som PC och konsolspelen gör tillsammans. Pengar vill ha mer pengar, så investerare kommer att vara mer intresserade av att satsa pengar på mobilspel än på då spel till PC och konsoller. Pengar rör sig också mot att stoppa in de saker som skapar pengar i mobilspel i då PC och konsolspel, dvs lootboxar, MT med mera. Hjälper ju inte heller att grafikkorten börjar bli väldigt dyra och att det varit svårt att få tag på de nya konsolerna.

Medlem

Enligt forumet trivselregler får jag inte skriva vad jag tycker om Bobby Kotick, men att han hamnat långt upp på min lista av spelvärldens girigaste personer borde väl gå?

Medlem
Skrivet av filbunke:

Mobilspel drar, per år, in lika mycket som PC och konsolspelen gör tillsammans. Pengar vill ha mer pengar, så investerare kommer att vara mer intresserade av att satsa pengar på mobilspel än på då spel till PC och konsoller. Pengar rör sig också mot att stoppa in de saker som skapar pengar i mobilspel i då PC och konsolspel, dvs lootboxar, MT med mera. Hjälper ju inte heller att grafikkorten börjar bli väldigt dyra och att det varit svårt att få tag på de nya konsolerna.

Jag är förstås medveten om att mobilspel drar in massa pengar och hur det påverkar industrin i stort, men det är fortfarande konstigt att säga "folk brukade spela på konsoler" när det i två års tid knappt har gått att få tag på de nya maskinerna på grund av hög efterfrågan, även fast pandemin så klart spelade in en del också. Även grafikkort som du nämner har ju sålt väldigt bra även fast priserna är så höga.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jag är förstås medveten om att mobilspel drar in massa pengar och hur det påverkar industrin i stort, men det är fortfarande konstigt att säga "folk brukade spela på konsoler" när det i två års tid knappt har gått att få tag på de nya maskinerna på grund av hög efterfrågan, även fast pandemin så klart spelade in en del också. Även grafikkort som du nämner har ju sålt väldigt bra även fast priserna är så höga.

Tror Bobby Kotick är väl medveten om att både PC och konsoler fortfarande säljer bra. Men att erkänna det vore ju dåligt för att få igenom ActiBlizz/Microsoft affären. Han vill ju få det låta som att konkurrensen är mot företag som tillverkar mobilspel eller som hans egna exempel, bytedance(företaget som gör tiktok). På så sätt låter det inte alls som de försöker skapa monopol gentemot konsol/pc utvecklare. Utan gör köpet för att konkurrera mot teknikjättar i Kina.

Medlem
Skrivet av eld:

Kotick vill inte missa sin way out

Lite därför jag hoppas inte affären blir av, sen tror jag inte Microsoft är rät köpare heller, dem kan inte rädda blizzard eller dem andra studisorna/spelen dem ha under sig.

Microsoft saknar fortfarande bra titlar som släppts senaste tiden...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Har Activision ens några anställda i Storbritannien?

Att varna för att landet skulle bli "Death Valley" inom teknikindustrin om inte köpet går igenom är ju direkt fjantigt. Vad skulle skillnaden vara om Activision är självständiga eller ägs av MS?

eld
Medlem
Skrivet av miffot:

Lite därför jag hoppas inte affären blir av, sen tror jag inte Microsoft är rät köpare heller, dem kan inte rädda blizzard eller dem andra studisorna/spelen dem ha under sig.

Microsoft saknar fortfarande bra titlar som släppts senaste tiden...

Kotick har mycket att stå till svars för, och går affären igenom så kommer han ju undan med allt detta.

Medlem

CMA kom med ett besked för några timmar sedan. Det man kom fram till:

1. Microsoft får köpa Activision Blizzard om Activision först säljer av Call of Duty.
2. Alternativt: CMA blockerare affären helt.

Finns såklart många fler detaljer.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

För att Activision under hans ledning blivit ett av världens största och mest pengaindrivande spelutgivare. Money talks.

*pengagiriga* annars korrekt

Skrivet av Whisp:

Enda anledningen till att jag vill att affären ska gå igenom är just för att bli av med Bobby.

Han kommer stanna kvar efter uppköpet ifall det går igenom, win-win för hans del

Medlem
Skrivet av Keima:

Han kommer stanna kvar efter uppköpet ifall det går igenom, win-win för hans del

Vad blir hans roll då?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Varför lyssnar någon på Kotick?

Av samma anledning som dom lyssnar på Elon=pengar. Dom tänker direkt att det här måste vara någon man ska se upp till utan att ifrågasätta något. Och att så länge jag håller med den här rika personen så hoppas jag på att få en del av kakan. Pengar är för många knutet till intelligens. Vilket inte alls behöver vara anledningen. Tur vassa armbågar och att vara helt känslolös för andra människors välmående kan påverka mer.

12
Skriv svar