PUBG Studios jobbar på en Tarkov-utmanare

Robot
PUBG Studios jobbar på en Tarkov-utmanare

Project Blackbudget ska bli en "extraction shooter".

#Krafton, #Project-blackbudget, #Pubg-studios


Medlem

"Tarkov-utmanare", javisst. Den har man hört förut. Ingen verkar veta vad Escape From Tarkov är för något när man slänger omkring det begreppet i sammanhang med spel/modes som Hazard Zone, DMZ, The Cycle, och nu det här. Vad det nu är kommer det garanterat inte kittla samma nerv om får oss Tarkov-spelare att spela Tarkov. Åtminstone inte någon längre stund.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

"Tarkov-utmanare", javisst. Den har man hört förut. Ingen verkar veta vad Escape From Tarkov är för något när man slänger omkring det begreppet i sammanhang med spel/modes som Hazard Zone, DMZ, The Cycle, och nu det här. Vad det nu är kommer det garanterat inte kittla samma nerv om får oss Tarkov-spelare att spela Tarkov. Åtminstone inte någon längre stund.

Håller med dig men samtidigt tror jag att om någon har en chans att få till något liknande så är det nog folket bakom PUBG. Av alla BR-spel jag lirat så är PUBG den enda som gett mig liknande känsla som Tarkov med nervositeten, adrenalinet och spänningen.

Men det kommer bli svårt för någon att klå Tarkov men man kan ju alltid försöka!


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Håller med dig men samtidigt tror jag att om någon har en chans att få till något liknande så är det nog folket bakom PUBG. Av alla BR-spel jag lirat så är PUBG den enda som gett mig liknande känsla som Tarkov med nervositeten, adrenalinet och spänningen.

Men det kommer bli svårt för någon att klå Tarkov men man kan ju alltid försöka!

Det man förväntar sig av ett sådant här spel är ganska mycket. PUBG är ju ett spel som lycka(de)s med sååå mycket, men sedan kommer spel som Fortnite, och ut-manövrera för att de levererar ett "färgglatt" alternativ. Att då få ordentlig cash-back på sin produkt blir svårt; kvalitet på produkten blir eftersatt...

Men tycker vi hoppas på något bra!

KoP
Medlem

Ytterligare ett PvPvE-spel med fokus på loot.. vad innovativt. (◞‸◟)

Blir det bra så kan det väl dock falla någon i smaken? ╮(╯_╰)╭

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Håller med dig men samtidigt tror jag att om någon har en chans att få till något liknande så är det nog folket bakom PUBG. Av alla BR-spel jag lirat så är PUBG den enda som gett mig liknande känsla som Tarkov med nervositeten, adrenalinet och spänningen.

Men det kommer bli svårt för någon att klå Tarkov men man kan ju alltid försöka!

Pubg skaparna är dem sista jag tror kan lyckas med tanke hur b hela spelet känns, aldrig förstått varför folk fastna så mycket för det.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Pubg skaparna är dem sista jag tror kan lyckas med tanke hur b hela spelet känns, aldrig förstått varför folk fastna så mycket för det.

Tur att man har olika smak


signatur

Halo kompis!

Medlem

PUBG var det BR man hade roligast med, det kändes mer verkligt på nå sätt av dom jag provade. Sen att allt inte vara supersmidigt gjorde det bara roligare. Räcker med att titta på dom gamla FZ klippen från spelen för att förstå

Apex Legends kändes mer finpolerat men samtidigt hade inte lika kul i det som Pubg.

Fortnite kändes alldeles för tramsigt, det är "hatt versionen" av BR. förstår att det tilltalar dom yngre mest.

Länge sen jag spelade nått av dessa spel men det är iaf så jag minns dom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Men det kommer bli svårt för någon att klå Tarkov men man kan ju alltid försöka!

Släppa det på konsoll. Slår Tarkov där...

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Men det kommer bli svårt för någon att klå Tarkov men man kan ju alltid försöka!

Släppa det på konsoll. Slår Tarkov där...

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Tur att man har olika smak

Är väl där det kommer till såklart,


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Släppa det på konsoll. Slår Tarkov där...

MW2-DMZ finns redan på konsoll. Helt ok faktiskt.

Inaktiv

Det finns stor potential här och kul att de fortsätter utforska. Tror det kan bli lika stort som BR en gång var och tror detta blir än mer långlivat.

RaE-spel bygger på hardcore konceptet: Förlora allt. Den känslan eller rädslan är en av de starkaste man kan generera i ett spel. BR-spelen var en början på det. Nu drar man det ett steg längre.

Många har ju undvikit konceptet för det har skrämt bort för många människor. Men det RaE-spel lyckas med är att fånga den känslan men samtidigt känna att man kan vinna tillbaka det.

I vanliga hardcore spel handlar det ofta att man måste börja om som tar lång tid. Det här är en snabb variant av det som lockar casuals.

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Håller med dig men samtidigt tror jag att om någon har en chans att få till något liknande så är det nog folket bakom PUBG. Av alla BR-spel jag lirat så är PUBG den enda som gett mig liknande känsla som Tarkov med nervositeten, adrenalinet och spänningen.

Men det kommer bli svårt för någon att klå Tarkov men man kan ju alltid försöka!

Det jag tror kommer krävas för att få folk permanent över till ett alternativ är en mer eller mindre ren Tarkov-klon med allt det innebär, fast byggd på god teknologi av utvecklare som inte programmerat sig in i ett hörn med gammal kod i desperat behov av refaktorering. Det vi förmodligen kommer få är en förenklad och mer strömlinjeformad upplevelse i stil med Call of Dutys DMZ-mode som, om man ska ta en liknelse, tar en delikat hamburgare, kör den i en blender, frystorkar och pulveriserar den och serverar den i små kapslar.

Ingen utgivare som Krafton som har monetär vinst som absolut drivande faktor kommer chansa på en äkta Tarkov-utmanare, utan den bedriften, när det väl sker, kommer komma från en indie- eller AA-utvecklare som huvudsakligen fortfarande drivs av passion.

Medlem

Skall bli intressant att se vad det kan bli av det. För mig som en fantast av realistiska shooters så är Tarkov nästan ett "perfekt" spel så kommer det krävas mycket för att slå det. Tror tyvärr eventuella konsolanpassningar kommer att kräva att spelet förenklas lite för mycket för att fungera med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Molotov:

PUBG var det BR man hade roligast med, det kändes mer verkligt på nå sätt av dom jag provade. Sen att allt inte vara supersmidigt gjorde det bara roligare. Räcker med att titta på dom gamla FZ klippen från spelen för att förstå

Apex Legends kändes mer finpolerat men samtidigt hade inte lika kul i det som Pubg.

Fortnite kändes alldeles för tramsigt, det är "hatt versionen" av BR. förstår att det tilltalar dom yngre mest.

Länge sen jag spelade nått av dessa spel men det är iaf så jag minns dom.

In och kör PUBG då,
Sweclockers discord har alltid folk:
https://discord.gg/7c3XZF9

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

In och kör PUBG då,
Sweclockers discord har alltid folk:
https://discord.gg/7c3XZF9

Kanske nån gång, jag kör mest skjutspel i VR nu för tiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar