Alla hjärtans spel – tipsa om kärleksfulla spel!

Medlem

It Takes Two, utan tvekan. Och om du vill spela något ensam rekommenderar jag det mysiga och nostalgiska Emily is Away.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nämnde det direkt i första inlägget, så det har lyfts. Tål dock att nämnas igen och igen.

Blind har man också blivit.

Tolkade första som artikelinlägg, men det här var ju ingen artikel.

Fantastiskt spel helt sonika.

Medlem

Project Rub kanske, eller I Would Die for You som det hette i Japan...

Medlem

Är man säker på sin relation kan man ge sig på Bread & Fred.

..saknar man partner eller vän kan man istället spela solo med en vänskapssten.

Medlem

To the moon, både för den fina kärlekshistorian i grunden och för att det är enkelt att sitta tillsammans och klicka sig fram

Uncharted 1-4,

Lulu & Lolo,

Medlem

Om man vill uppleva ett mysigt couch co-op med en god vän eller en när och kär så rekommenderar jag Unravel 2 där man spelar som två söta filurer gjorda av garn som ger sig ut på äventyr i den stora, vida världen.

Medlem

Eftersom jag är maidenless så tänker jag gå och krama Fia på alla hjärtans dag.

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare

Då va det dags igen!

Missa inte köpa blommor idag till frugan/flickvännen!

Releasehästryttare

Inget att spela med flickvännen men är man ensam så släpptes Slaves of Rome häromdagen! ;P

https://store.steampowered.com/app/1380070/Slaves_of_Rome/

Medlem

Jag har inte hunnit spela Banishers än, men det spelet sammanfattar väl uttrycket "tills döden skiljer oss åt"?

Skrivet av Broshimitsu:

Första som poppar upp i huvudet: Lovers In A Dangerous Spacetime. Väldigt mysigt och charmigt spel i coop-läge. 93% positiva reviews på Steam: https://store.steampowered.com/app/252110/Lovers_in_a_Dangero...

Detta spelet är nog kanske den enskilda sak som varit närmast att förstöra mitt nuvarande äktenskap. Men stärkta kom vi ut på andra sidan... tror jag... oklart om hon håller med...

men men, underbart spel oavsett.

Medlem

Dan Dolme! Ett riktigt kärleksspel från -94. finns att spela här https://www.retrogames.cz/play_1527-DOS.php

Skribent
Skrivet av Bennii:

Jag har inte hunnit spela Banishers än, men det spelet sammanfattar väl uttrycket "tills döden skiljer oss åt"?

Deras kärlekshistoria och tragiska öde passar in här.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

signatur

Through the cables and the underground now

Fresh Women Season 1 höll hög kvalitet och passar bra för singelkillen på alla hjärtans dag.

Medlem

Helt okej serie att lira igenom med partner/polare/hångelkompis eller vad det nu kan tänkas vara.

Medlem

It Takes Two är en av mina bästa co-op upplevelser med min sambo ❤️

Skribent
Skrivet av KoP:

Arkadspelet Mikie ifrån 1984. Samla hjärtan och få ihop det med tjejer i skolan. 😄

Spelade det ibland på C64 när jag var liten. Minns det som förbannat svårt.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Spelade det ibland på C64 när jag var liten. Minns det som förbannat svårt.

Du har inte fel. Det var förbannat svårt.


signatur

I drank what?

Medlem

Arkadspelet Popeye från 80-talet är fullt med hjärtan.

Jag spelade bort ett antal kronor på det en gång i tiden.

Medlem

Finns nog inget bättre än Resident Evil 5 att spela med sin käraste 👍

Medlem

Bra där, Fint FZ.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Vet inte om det räknas som att "spela" tillsammans men att släppa in frun som gillar skräckfilm i Phasmaphobia VR och sedan smyga fram och blåsa henne lätt i nacken kräver hörselskydd.... och minst ett dussin rosor efter det!

Medlem

Stray, katter går ju alltid hem.

KoP
Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Spelade det ibland på C64 när jag var liten. Minns det som förbannat svårt.

Många spel var förbannat svåra (och rätt korta) förr. Fick man bara in knicksen så var iaf första banan i klassrummet inte allt för svår. 🙂

Skool daze var iofs roligare när det kom till spel som utspelar sig i en skola.

Skribent
Skrivet av KoP:

Många spel var förbannat svåra (och rätt korta) förr. Fick man bara in knicksen så var iaf första banan i klassrummet inte allt för svår. 🙂

Skool daze var iofs roligare när det kom till spel som utspelar sig i en skola.

Älskar School Daze. Jag och en kompis spelade det hela tiden. Vi brydde oss inte nämnvärt om vad spelet faktiskt gick ut på. Vi levde mest rövare tills vi blev relegerade.

Releasehästryttare
KoP
Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Älskar School Daze. Jag och en kompis spelade det hela tiden. Vi brydde oss inte nämnvärt om vad spelet faktiskt gick ut på. Vi levde mest rövare tills vi blev relegerade.

Peka finger bakom ryggen på lärare, knocka någon klasskamrat som var mindre och svagare och klottra obscena saker på griffeltavlorna var ju alltid kul. 🙄

123
Skriv svar