Steelseries Apex 9 TKL – trevligt tangentbord i ljusets hastighet

Robot
Steelseries Apex 9 TKL – trevligt tangentbord i ljusets hastighet

Ett kompakt, snabbt och långlivat tangentbord hamnar i Robins händer.

#Steelseries, #testpilot


Medlem

Högt pris och man får inte ens med Numlock knapparna...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Högt pris och man får inte ens med Numlock knapparna...

Roligt

Men seriöst talat, har inte många av oss nu för tiden en trådlös numpad som man kan ta fram när man behöver den? Kan ju till och med ha den på vänster sida om tangentbordet och enkelt få tillgång till alla de knapparna när man lirar spel med WASD + mus.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gaara:

Högt pris och man får inte ens med Numlock knapparna...

Högt även med skulle jag säga! Men det har väl mycket att göra med satsningen de gjort på att få ett så snabbt tangentbord som möjligt när det kommer till klickandet, materialet de använder osv

Skrivet av Kyraal:

Roligt

Men seriöst talat, har inte många av oss nu för tiden en trådlös numpad som man kan ta fram när man behöver den? Kan ju till och med ha den på vänster sida om tangentbordet och enkelt få tillgång till alla de knapparna när man lirar spel med WASD + mus.

<Uppladdad bildlänk>

Vet att dessa finns men jag har nog aldrig sett någon. Cool!

Själv har jag endast en numpad på jobbet, annars kör jag ofta telefonen om något behöves.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot

En fröjd att läsa som vanligt av dig @uberpwnage2.0 F*n vad du är duktig!

Ser och verkar vara sjukt nice knappbräda, men priset?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Är detta 2023's nya modell?
Sett att dom har eller lanserar nu Apex Pro 2023, med uppdaterad design och lite annat, men väntar gärna på deras vanliga serie som dom hade förut med Apex 7 (full size) t.ex...

Testpilot

Snygg recension

Moderator | Testpilot
Skrivet av rewoX:

Är detta 2023's nya modell?
Sett att dom har eller lanserar nu Apex Pro 2023, med uppdaterad design och lite annat, men väntar gärna på deras vanliga serie som dom hade förut med Apex 7 (full size) t.ex...

Denna variant släpptes hösten förra året. Ska vara någon form av mellanting gentemot Apex Pro TKL (2023) som hade release i November

Skillnaden mellan dem är att Apex Pro TKL (2023) har en OLED Display, magnetisk handledsstöd, och deras "Omnipoint 2.0"-brytare som där är mekaniska, istället för "Optipoint"-brytare som är optiska. Kort och gott; premium-versionen och något dyrare.

Det närmaste du kommer Apex 7 är Apex Pro. Mycket nytt från Steelseries verkar vara TKL och minivarianter just nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tyvärr går den bort för mig. Jag använder numlock-tangenterna till så mycket att jag "måste" ha det på tangentbordet. Är så van från jobbet att använda numlock.

Men riktigt trevlig recension!

Medlem

Jag som gammal gubbe med förkärlek till singelspel kör med kontorstangentbord för dom går att diska så dom håller i evigheter.
Nu är det så att jag äter och dricker ale vid datorn så slabbigt blir det.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Moderator | Testpilot
Skrivet av Neroz:

Tyvärr går den bort för mig. Jag använder numlock-tangenterna till så mycket att jag "måste" ha det på tangentbordet. Är så van från jobbet att använda numlock.

Men riktigt trevlig recension!

Jag använder den också mycket i jobbet men privat typ ingenting. Jobbar hemma och har jobbstationen på annat ställe så jag kör på olika tangentbord på båda vilket låter lite dumt, men det fungerar!

Skrivet av Sten-greger:

Jag som gammal gubbe med förkärlek till singelspel kör med kontorstangentbord för dom går att diska så dom håller i evigheter.
Nu är det så att jag äter och dricker ale vid datorn så slabbigt blir det.

Haha! Så länge du är nöjd då är jag nöjd


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag använder den också mycket i jobbet men privat typ ingenting. Jobbar hemma och har jobbstationen på annat ställe så jag kör på olika tangentbord på båda vilket låter lite dumt, men det fungerar!

Jag körde något liknande tidigare, men har fixat en lösning så att jag kan ha samma yta till både jobb och privat.

Har en KVM-Switch så jag kan skifta från jobb-laptop till privat tegelsten (stort stationärt åbäke) så kör samma skärmar, tangetbord och mus till båda datorerna. Bara kopplar in jobb-laptopen till dockan som i sin tur är kopplad till KVM.

Därför villhöver jag numlock även hemma.

Egentligen jobbar jag sällan hemma då jobbet ligger en 10-15 min promenad bort, så använder sällan setupen jag gjorde under förra året pga pandemin.
Bor ganska så bra, nära till jobbet och alltid trevligare att träffa folk istället för att jobba själv hemma, Även fast det också går.

1
Skriv svar