Stadsvillan bygger speciella lägenheter för gamers och spelutvecklare

Robot
Stadsvillan bygger speciella lägenheter för gamers och spelutvecklare
Medlem

Dubbelsäng låter onödigt Kappa

Medlem
Skrivet av Deltaquebec:

Dubbelsäng låter onödigt Kappa

Spartansk pojkrums-80-säng det enda som anstår en gamer

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Spartansk pojkrums-80-säng det enda som anstår en gamer

Nej det enda som gäller för en riktig gamer är en

Har LED och går jättebra ihop med gaming-stolen.

Medlem
Citat:

tvättstuga

Jättebra, då slipper mamman åka fram och tillbaka med tvätten. Bara att starat tvätten innan hon sätter igång med att städa sonens rum.

Medlem

Guldmedalj för meningsbyggnaden i Skogsås (udda namn, inte Skogås?) mail.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Spartansk pojkrums-80-säng det enda som anstår en gamer

Exakt. Har man varit där så får man skoja om det!

Skribent
Skrivet av Dreijer:

Guldmedalj för meningsbyggnaden i Skogsås (udda namn, inte Skogås?) mail.

Haha, jo mitt fel..Skogås är det


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ok, men vad kostar det att hyra? Bara för att få lite perspektiv.

Medlem

The kids are alright.

But the grown-ups are f*cked. 🙂

Inaktiv
Skrivet av NeoWeo:

Ok, men vad kostar det att hyra? Bara för att få lite perspektiv.

"Alla lägenheter kommer kosta mellan 11 500 till 15 000 i veckan.

Hotellregler gör att man enbart kan boka sin vitelse i fyra månader. Det är Skatteverket som beslutar om var gränsen går mellan tillfälligt boende och permanent boende. Hotell får bara erbjuda tillfälligt boende.

Stadsvillan hade gärna sett att det såg annorlunda ut.

De flesta rummen är på 11 till 16 kvadrat"
https://www.mitti.se/nyheter/nu-kan-spelbolagen-checka-in-i-r...

Haha är det ett skämt? Minst 40 000 i månaden för en "lägenhet" på ca 14 kvm.
De ska hyra ut det som hotell och förstår inte varför de framear det som lägenheter. Man får bara bo i 4 månader.

Det låter mycket värre än andrahand. Bostads-sjuk-marknaden i Sverige och världen är verkligen helt åt skogen och alla rycker på axlarna. Stackars unga som ska ut på det och nu höjs räntan.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Man får bara bo i 4 månader.

Det tar max fyra månader för deras kunder att komma fram till att det var bättre att bo hos mamma.

Medlem

Väldigt centralt också 😅

Medlem

Denna typ av gemensamma rum är för konfirmander och folk på Hall.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Någon som har några erfarenheter av Secretlab TITAN Evo 2022 (eller någon annan modell från dem)? Börjar känna att jag kanske kan unna mig en skönare stol, även ifall det inte måste vara av "gaming"-tema.

Medlem
Skrivet av Ender:

Någon som har några erfarenheter av Secretlab TITAN Evo 2022 (eller någon annan modell från dem)? Börjar känna att jag kanske kan unna mig en skönare stol, även ifall det inte måste vara av "gaming"-tema.

Jag har en Titan 2020. Man ska vara medveten om att den är hård att sitta på och att det kan ta någon vecka att vänja sig.

Själv tycker jag att det är perfekt att den är så och det går att sitta väldigt många timmar åt gången om man vill det.

Stolen är i väldigt bra kvalitet med bra komponenter och den ser i stort sett ny ut fortfarande.

Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:

Jag har en Titan 2020. Man ska vara medveten om att den är hård att sitta på och att det kan ta någon vecka att vänja sig.

Själv tycker jag att det är perfekt att den är så och det går att sitta väldigt många timmar åt gången om man vill det.

Stolen är i väldigt bra kvalitet med bra komponenter och den ser i stort sett ny ut fortfarande.

Tack! Jag antar att jag behöver prova den i alla fall innan jag funderar på ett köp. Har en Arozzi-stol nu, men är inte alls vän med den. Under skumgummit/foamed i sittdynan går det en stång mellan armstöden...MELLAN träsits och dyna, vilket innebär att jag känner den i häcken när jag sitter i stolen.
Alla som konstruerar en stol så borde syssla med något annat.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Denna typ av gemensamma rum är för konfirmander och folk på Hall.

Du tror inte på att gamers längre uppskattar korvfest?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av anon_332538:

"Alla lägenheter kommer kosta mellan 11 500 till 15 000 i veckan.

Hotellregler gör att man enbart kan boka sin vitelse i fyra månader. Det är Skatteverket som beslutar om var gränsen går mellan tillfälligt boende och permanent boende. Hotell får bara erbjuda tillfälligt boende.

Stadsvillan hade gärna sett att det såg annorlunda ut.

De flesta rummen är på 11 till 16 kvadrat"
https://www.mitti.se/nyheter/nu-kan-spelbolagen-checka-in-i-r...

Haha är det ett skämt? Minst 40 000 i månaden för en "lägenhet" på ca 14 kvm.
De ska hyra ut det som hotell och förstår inte varför de framear det som lägenheter. Man får bara bo i 4 månader.

Det låter mycket värre än andrahand. Bostads-sjuk-marknaden i Sverige och världen är verkligen helt åt skogen och alla rycker på axlarna. Stackars unga som ska ut på det och nu höjs räntan.

Helt galet, riktiga fantasisummor i min värld.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

"Alla lägenheter kommer kosta mellan 11 500 till 15 000 i veckan.

Hotellregler gör att man enbart kan boka sin vitelse i fyra månader. Det är Skatteverket som beslutar om var gränsen går mellan tillfälligt boende och permanent boende. Hotell får bara erbjuda tillfälligt boende.

Stadsvillan hade gärna sett att det såg annorlunda ut.

De flesta rummen är på 11 till 16 kvadrat"
https://www.mitti.se/nyheter/nu-kan-spelbolagen-checka-in-i-r...

Haha är det ett skämt? Minst 40 000 i månaden för en "lägenhet" på ca 14 kvm.
De ska hyra ut det som hotell och förstår inte varför de framear det som lägenheter. Man får bara bo i 4 månader.

Det låter mycket värre än andrahand. Bostads-sjuk-marknaden i Sverige och världen är verkligen helt åt skogen och alla rycker på axlarna. Stackars unga som ska ut på det och nu höjs räntan.

Skrivet av s3ng:

Helt galet, riktiga fantasisummor i min värld.

Läser man artikeln ser man ju att dessa är nischade bostäder till för spelutvecklare som flyttat till Stockholm för att jobba och har dessa som tillfälliga bostäder, som förmodligen betalas av deras arbetsgivare, tills de hittat något mer permanent.

Det verkar som folk i kommentarerna här tror att det här är till för "vanliga människor"? Gamer-Anton på 19 bast som flyttar hemifrån för att starta sin streamingkarriär kommer ju självfallet inte bo där.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Läser man artikeln ser man ju att dessa är nischade bostäder till för spelutvecklare som flyttat till Stockholm för att jobba och har dessa som tillfälliga bostäder, som förmodligen betalas av deras arbetsgivare, tills de hittat något mer permanent.

Det verkar som folk i kommentarerna här tror att det här är till för "vanliga människor"? Gamer-Anton på 19 bast som flyttar hemifrån för att starta sin streamingkarriär kommer ju självfallet inte bo där.

Gaming-Anton gör bäst i att skaffa sig en gedigen utbildning och bo hemma under tiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Läser man artikeln ser man ju att dessa är nischade bostäder till för spelutvecklare som flyttat till Stockholm för att jobba och har dessa som tillfälliga bostäder, som förmodligen betalas av deras arbetsgivare, tills de hittat något mer permanent.

Det verkar som folk i kommentarerna här tror att det här är till för "vanliga människor"? Gamer-Anton på 19 bast som flyttar hemifrån för att starta sin streamingkarriär kommer ju självfallet inte bo där.

Läser man artikeln står det:
"Han förklarar att idén föddes då han blev medveten om att många som får jobb på stockholmsbaserade spelbolag från andra länder, eller städer i Sverige, saknar ett socialt nätverk efter arbetstid. Men på grund av bostadssituationen i Stockholm placeras de ofta i en lägenheter utanför stan där de inte känner någon"

Baserat på ovanstående låter det inte som en tillfällig lösning. De blandar begreppen lägenheter och hotell om vartannat som gör det förvirrande. En lägenhet är inte en tillfällig lösning. Det är hotell.

Det stämmer att företagen står för kostnaden men det är fortfarande en dålig lösning.

Sen tog jag upp bostadssituationen för att man är tvungen att göra dessa absurt dyra lösningarna. Som drabbar alla. Inklusive företag och Gamer-Anton. I slutändan kommer kostnaden på oss gamers eftersom spelbolagen kan anställa mindre, färre vill flytta hit osv. och vi får en sämre produkt.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

"Alla lägenheter kommer kosta mellan 11 500 till 15 000 i veckan.

Hotellregler gör att man enbart kan boka sin vitelse i fyra månader. Det är Skatteverket som beslutar om var gränsen går mellan tillfälligt boende och permanent boende. Hotell får bara erbjuda tillfälligt boende.

Stadsvillan hade gärna sett att det såg annorlunda ut.

De flesta rummen är på 11 till 16 kvadrat"
https://www.mitti.se/nyheter/nu-kan-spelbolagen-checka-in-i-r...

Haha är det ett skämt? Minst 40 000 i månaden för en "lägenhet" på ca 14 kvm.
De ska hyra ut det som hotell och förstår inte varför de framear det som lägenheter. Man får bara bo i 4 månader.

Det låter mycket värre än andrahand. Bostads-sjuk-marknaden i Sverige och världen är verkligen helt åt skogen och alla rycker på axlarna. Stackars unga som ska ut på det och nu höjs räntan.

Låter lite som Sky Hotel Apartments, men extremt mycket dyrare.
https://skyhotelapartments.se/hotel-apartments/lkpg-tornet/


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Detta är till för företag som behöver korttidsboende för sina anställda, ett företagshotell. Det är vanligt nu, att fastighetsbolag gör sig av med hyresgäster, bygger om fastigheten till företagshotell och fakturerar 1.000kr/natt - det blir ca 30.000kr/mån. Denna typ av business växer mycket snabbt.

Denna artikel handlar om detta. Fast de fakturerar 40.000kr/mån istället. Man kan öka priset om man har en klar nisch.

Medlem
Skrivet av Ender:

Någon som har några erfarenheter av Secretlab TITAN Evo 2022 (eller någon annan modell från dem)? Börjar känna att jag kanske kan unna mig en skönare stol, även ifall det inte måste vara av "gaming"-tema.

Jag spenderade lite mer pengar än tidigare på en bekvämare och hållbarare datorstol i höstas och köpte Komplett/Webhallens egna gaming stol. (Olika märken och namn men precis samma stol). Jag var väldigt positivt överraskad och som en 185 cm lång och 125kg tung människa så är den väldigt behaglig, jag får inte träsmak i röven eller känner botten för den delen. Den känns mycket mer gedigen än mina tidigare stolar, men den är fysiskt större så man får justera så sitsen lutar mer framåt än hur den kommer från fabriken för att hälarna ska nå ner till golvet.

Samtidigt som jag kollade runt på stolar så märkte jag likheter med Secret Labs egna Titan 2020 variant. Jag tror att det är i grunden samma stol med endast några kosmetiska skillnader, svank justering och en högre fot. Så vill du ha en Secret Lab stol men lite billigare så rekommenderar jag att titta på Komplett/webhallen stolen istället när det är en bra rea, de säljer den ibland för under 3000kr.

https://www.komplett.se/product/1152435/datorutrustning/konto...
https://www.webhallen.com/se/product/323641-Svive-Gemini-Gami...
https://secretlab.eu/sv/collections/titan-series#titan_2020_s...


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skribent

En liten uppdatering här, priset på sidan är fel. Det ska vara per månad och INTE per vecka. Men de håller på fixa prislistan på websidan så den ska bli korrekt.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar